خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

  • ۰
  • ۰

آدامس و این همه خاصیت؟اگر زیبایی بیشتری می‌خواهید، آدامس بجوید؛ اگر گیج و خنگ هستید،آدامس بجوید؛ اگر استرس دارید، آدامس بجوید؛ اگر سیگار می‌کشید یا چاق هستید، حتما آدامس بجوید.

آدامس

آدامس فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد؛ خانم‌ها اگر درپی زیبایی بیشتر خود هستند، آدامس بجوند؛ درست شنیدید. باید بگوییم که جویدن آدامس با کیفیت و استاندارد می‌تواند شما را چندین سال جوان‌تر کند.

به گزارش مجله دلتا، جویدن این ماده در ظاهر بی‌خاصیت می‌تواند استرس را کاهش دهد و به سلامت و بهداشت دهان و دندان کمک کند؛ همچنین می‌تواند در کنترل وزن خانم‌ها مفید و مؤثر باشد. البته این ماده‌ی‌ مغذی، فواید و خواص دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم؛ پس با دلتا همراه باشید.

آدامس

فواید جویدن آدامس

باهوش‌ها حتما آدامس بخورند

تکرار و جویدن یکنواخت به ذهن افراد کمک می‌کند که هوشیار باشند؛ تحقیقات نشان داده‌اند، افرادی که آدامس می‌جوند، زمان واکنش سریع‌تر و توانایی فوق‌العاده‌ای برای به یاد آوردن حقایق دارند و با جویدن این ماده خون بیشتری به مغز آنها تزریق می‌شود.

جلوگیری از خشکی دهان

یک تکه آدامس بردارید و بجوید؛ این کار به تحریک غدد و افزایش ترشحات بزاق دهان شما کمک می‌کند و مانع از خشک شدن دهان می‌شود؛ همچنین بوی بد دهان‌تان را هم رفع می‌کند.

آدامس

کمک به بهداشت دهان و دندان

زمانی که می‌خواهید نفس خود را تازه کنید اما یک مسواک دم دست ندارید، آدامس آسان‌ترین و مؤثرترین راه است. طعم نعناع هر بوی ناخوشایند را پوشش می‌دهد، در حالی که بزاق به پاک کردن غذای اضافی که می‌تواند موجب ایجاد بوی عجیب شود، کمک می‌کند.

دوست دستگاه گوارش و معده

یک بار جویدن آدامس به سیستم گوارشی شما کمک نمی‌کند اما بزاق دهان‎تان که از جویدن این ماده‌ی مغذی تولید می‌شود، اسید در معده  ایجاد کرده و این کار به هضم غذا در بدن شما کمک می‌کند.

مفید برای سیگاری‌ها

بهتر است که سیگاری‌ها آدامس بجوند تا حواسشان پرت شود. نیکوتین موجود در این ماده باعث می‌شود تا ولع شما به کشیدن سیگار کم شود و به نوعی احساس سیری در مغزتان ایجاد کند.

مبارزه با استرس

اگر پشت کنکوری هستید یا به طور ناخودآگاه همیشه استرس و اضطراب دارید، آدامس بجوید. برخی مطالعات نشان داده‌اند که جویدن آن هورمون استرس را کاهش می‌دهد.

کنترل وزن

آدامس بدون شکر یک روش عالی برای جلوگیری از نیاز به خوردن غذا است؛ چون به عنوان یک اسنک غذای عاری از کالری عمل می‌کند که می‌توانید ساعت‌ها آن را بجوید .آدامس همچنین؛ برای رفع خستگی بسیار مؤثر است و باعث می‌شود که مقاومت در برابر وعده‌های غذایی ناسالم آسان‌تر شود.

اگرچه این کار به شما کمک نخواهد کرد که به تنهایی وزن قابل توجهی  از دست بدهید اما می‌تواند به شما کمک کند تا وعده‌های کمتری بخورید که منجر به عادت‌های سالم‌تر غذایی خواهد شد.

همچنین بخوانید:

روغن هسته انگور ؛ منبع خوب ویتامین E

پیشگیری از دیابت و چاقی با خوردن سبزیجات

تخم کتان ، دانه های کوچک سلامتی

ویتامین D ، هدیه گرانبهای خورشید

اعتیاد به تلفن همراه و راهکارهای ترک آن

  • ۹۸/۰۵/۰۲
  • narges nazif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی