خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

  • ۰
  • ۰

رژیم بینی بگیرید! تعجب نکنید بو کردن میوه ها و سبزیجات و حتی بوی ادویه‎ها می‎تواند باعث لاغری بدن شما شود.

لاغری با بو

لاغری با بو کشیدن! مگر ممکن است؟! بله شما با بو کردن بعضی از مواد خوراکی و میوه و سبزیجات تازه هم می‎‎توانید لاغر شوید و چربی‎سوزی کنید.

به گزارش مجله پیام دلتا، اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید ورزش کنید و تغذیه خود را بهبود بخشید؛ البته روش‎های دیگری هم برای لاغر شدن و رسیدن به تناسب‎اندام وجود دارد که باعث سلامتی بدن شما می‎شود. لاغری با بو یکی از گزینه‎های کاهش وزن است که موضوع جالب و علمی دارد.

لاغری با بو

بوی خوراکی عامل چاقی و لاغری

تحقیقات نشان داده است که عطر محیط می‎تواند بر اندازه و شکل بدن  تاثیر بگذارد. بوییدن عطر باعث ایجاد واکنش در سیستم‎های مختلف بدن خواهد شد.

به یک لیموی تازه و آبدار فکر کنید، به نظرتان این میوه‎ی کوچولو با سایز بدن شما چه می‎کند؟ طبق تحقیقات مشخص شده است که حس بویایی می‎تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث افزایش یا کاهش وزن شود.

مطالعه‎ای که در سال 2016 انجام شد، نشان داد که بوی شیرین مانند وانیل باعث افزایش میل شرکت‎کنندگان برای مصرف هله‎هوله و خوراکی‎هایی مانند شکلات و آب‎نبات می‎شود. بوییدن، بدن را در مورد نوع کالری مصرفی مطلع می‎کند و باعث می‎شود که از خوردن غذا لذت ببرید.

طبق مطالعه که در سال 2017، روی موش‎ها انجام شد، نشان داد که بعضی از حیوانات با بوییدن، افزایش وزن را متوقف  و پیشرفت‎هایی در مقدار چربی و مقاومت به انسولین را در خود ایجاد می کنند اما بر عکس، یک بوی سالم می‎تواند طوری تاثیر بگذارد که میل به مصرف کالری کاهش یابد.

لاغری با بو

رژیم لاغری با بوی خوراکی‎ها

آروماتراپی سال های متمادی لست که در سلامتی و پزشکی سنتی برای ایجاد فضای آرامش‎بخش و حمایت از عملکرد بدن سالم استفاده شده است که متعادل کردن بدن از جمله آن است. ما می‎توانیم به این رایحه‎های چربی‎سوز از طریق غذاهای کامل یا روغن‎ها دسترسی پیدا کنیم.

لیمو

دانشمندان دریافته‎اند که رایحه شفاف و انرژی‎دهنده لیمو، لیپولیز ایجاد می‏‎کند که باعث کاهش چربی بدن می‏‎شود.

نعناع

تحقیقات نشان می‎دهد که استنشاق نعناع به کنترل اشتها و نخوردن غذا کمک می‎کند و باعث کاهش وزن و لاغری بدن می‎شود.

قهوه

استنشاق عطر قهوه می‎تواند باعث افزایش انرژی و تمرکز شود و فرایندهای چربی‎سوزی را افزایش می‎دهد.

اسطوخودوس

عطر کلاسیک اسطوخودوس یا شکوفه‎های دیگر مانند یاسمن، باعث آرامش می‎‏شود و تولید کورتیزول هورمون استرس را کاهش می‎دهد و این فرایندها باعث کاهش میزان چربی بدن می‎شود.

سرو

بسیاری از عطر چوب‎های معطر مانند سرو، صنوبر، کندر، اکالیپتوس و چوب صندل شناخته شده‎اند و در درمان‎های سنتی مانند حمام کردن جنگل ژاپنی سودمند هستند. مطالعات نشان می‎دهد که این روش در کاهش استرس و التهاب مفید است و می‎تواند عوامل مختلف افزایش وزن را کاهش دهد .

خیار

این گیاه کلاسیک در سبزیجات باعث آرامش بدن شما می‎شود و به جلوگیری از پرخوری عصبی یا خوردن ناشی از استرس نیز کمک خواهد کرد.

لاغری با بو

روغن زیتون

 مطالعات نشان داده است که عطر روغن زیتون می‎تواند واکنش‎های خفیفی را در مغز ایجاد کند؛ بنابراین نه فقط خوردن این روغن در انواع غذا و سالاد سودمند است بلکه بوی آن نیز مفید خواهد بود.

نارنگی

عطرهای مرکباتی مانند نارنگی، پرتقال وحشی یا ترنج که تقویت‎کننده‎های قدرتمندی هستند، برای جلوگیری از پرخوری ناشی از عوامل عاطفی و روحی مفید هستند. همچنین  قند خون و میزان کلسترول را متعادل می‏‎کنند.

رز ماری

بوی این گیاه معطر می‎تواند تمایل به خوردن را سرکوب کند. زمانی که احساس گرسنگی می‎کنید، اسانس روغن رزماری را بو کنید.

دارچین

این ادویه گرم برای تعادل سطح قند خون و جلوگیری از گرایش به غذا خوردن و لاغری موثر است و به پیشگیری از افزایش وزن کمک می کند.

زنجبیل

تحقیقات نشان می‎دهد که زنجبیل به طور مستقیم از ذخیره چربی بدن و رشد چاقی جلوگیری می‎کند.

رازیانه

تحقیقات ثابت کرده است که استنشاق رایحه رازیانه به هضم غذا و لاغری کمک می‎کند.

جونیپر‎بری

این روغن غنی از آنتی اکسیدان است و می‎تواند مسیرهای سم‎زدایی بدن را بهبود بخشد و باعث کاهش وزن و لاغری شود.

برگ لیمو

عطر تازه برگ لیمو برای مبارزه با خستگی ذهنی و کمبود انرژی مفید است و یک سم‎زدای طبیعی برای بدن است که به طور قطع در لاغر‎شدن  تاثیر دارد.

همچنین بخوانید:

شکلات تلخ ؛ راز زیبایی خانم‌ها

آدامس ؛ جویدنی خوشمزه و پرخاصیت

طلا بخوریم!

12 خاصیت شگفت‎ انگیز آب برنج

چگونه یک جغد ورزشکار باشیم؟

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • narges nazif

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی