خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

  • ۰
  • ۰

چرا باید معجون طلایی شیر و زردچوبه بخوریم؟ یکی از عمده‌ترین دلایل آن سرماخوردگی است؛ با مجله دلتا همراه باشید.

شیر-و-زردچوبه

همیشه شیر یک بار هم شیر طلا! عصاره پر خاصیت زردچوبه در کنار مواد ضد عفونی‌کننده دیگر یک معجون جادویی می‌سازد؛ یک نوشیدنی عجیب که با خواص فوق‌العاده‌اش می‌تواند سرماخوردگی شما را در این روزهای سرد پاییزی رفع کند؛ با مجله دلتا همراه باشید.

زردچوبه

خواص زردچوبه

زردچوبه خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد و حاوی ترکیبات مفیدی مانند کورکومین و پنیفنول‌ها است که خواص درمانی بالایی دارند. کورکومین درست مانند کورتیزون‌ها (یا همان کورتون‌ها) خواص زیادی برای بدن دارد؛ بدون اینکه عوارض جانبی این داروها را به بدن تحمیل کند.

یکی از دستور‌العمل‌های تهیه این شیر مخلوط کردن زردچوبه و فلفل است که ترکیب آن‌ها کنار هم یک بمب انرژی‌زا می‌سازد که به خصوص در فصل سرما می‌تواند بدن را در مقابل عفونت‌ها به طور طبیعی واکسینه کند.

زردچوبه یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که از بروز عفونت‌ها پیشگیری کرده و جریان خون را تحریک می‌کند .فلفل هم حاوی ترکیبی اصلی به نام «پیپرین» است که باعث تسریع جذب کورکومین موجود در زردچوبه می‌شود.

شیر-و-زردچوبه

چرا شیر و زردچوبه ؟

خواص این معجون طلایی را می‌دانید؟ با ما همراه باشید.

کاهش درد مفاصل و سر درد عصبی

شیر طلایی با مشکلاتی از قبیل آرتریت، آرتروز و در واقع دردهای مفصلی و عضلانی مقابله می‌کند. اگر درپی یک مسکن طبیعی برای تسکین سردرد و دردهای دیگری که به دلیل فشارهای عصبی بروز می‌کنند، هستید به سراغ این نوشیدنی مفید بروید.

درمان آلزایمر

یکی از خواص فوق‌العاده زردچوبه کاهش فراموشی مغز و حافظه است؛ مصرف این نوشیدنی برای افرادی که آلزایمر دارند، بسیار مفید است. این بیماری در میان سالمندان بسیار شایع است.

مبارزه با زوال عقل در سالمندان

معجون شیر طلایی قادر است که از ضعف عملکرد مغز و بروز زوال عقل در میان سالمندان تا حد زیادی پیشگیری کند.

معجون ضد سرطان

شیر طلایی با خواص آنتی‌اکسیدانی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. اگر درپی یک داروی ضد سرطان طبیعی هستید، می‌توانید به این نوشیدنی اعتماد کنید.

تنظیم کلسترول و فشار خون

این معجون برای کنترل سطح کلسترول خون و پیشگیری از انسداد عروق مفید است. اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید،  می‌توانید این نوشیدنی را به عنوان یک میان‌وعده یا نوشیدنی صبحگاهی به جای قهوه، چای یا شیر جایگزین کنید.

داروی ضد سرماخوردگی

همانطور که گفته شد، این معجون خاصیت ضد عفونی‌کننده دارد که می‌تواند در فصل زمستان بسیار مفید باشد.

زردچوبه برای روان و دفع شدن مخاط و بلغم‌ها و حتی دستگاه گوارش مؤثر است؛ در نتیجه این نوشیدنی برای افرادی که مدام دچار زکام و سرماخوردگی می‌شوند، مفید است.

شیر-و-زردچوبه-و-فلفل

طرز تهیه شیر طلایی با فلفل

مواد لازم

  • پودر زردچوبه یک‌ چهارم فنجان معادل ۳۰ گرم
  • فلفل آسیاب‌شده نصف قاشق معادل ۲٫۵ گرم
  • آب تصفیه‌شده یک فنجان معادل ۱۲۵ میلی‌لیتر

طرز تهیه

برای شروع بهتر است که تمام مواد را ترکیب کرده و با حرارت ملایم گرم کنید. سپس، مواد را هم بزنید تا یک خمیر یک دست درست شود؛ شعله را خاموش کنید تا مواد سرد شوند. شما می‌توانید نوشیدنی تهیه‌شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

معجون شیر و عسل

معجون دومی که می‌توانید با زردچوبه برای خودتان درست کنید، از ترکیب شیر بادام، عسل و روغن نارگیل تهیه می‌شود که این شیر طلایی هم خاصیت ضد عفونی‌کننده قوی دارد.

معجون-شیر-و-عسل-و-زردچوبه

مواد تشکیل‌دهنده

  • 1/4 قاشق چای‌خوری زردچوبه
  • 1 قاشق غذا‌خوری روغن نارگیل
  • 1 لیوان شیر بادام
  • 1 قاشق غذا‌خوری عسل

طرز تهیه

در یک ظرف همه مواد به جز عسل را با هم مخلوط کرده و روی شعله متوسط قرار دهید و مرتب آن را هم بزنید تا زمانی که یک مخلوط یک دست داشته باشید؛ سپس آن را در یک فنجان ریخته و عسل را به آن اضافه کنید؛ معجون شیر طلایی شما آماده است.

بنابراین، از این لحظه به بعد که خواص بی‌نظیر این معجون و نوشیدنی عجیب را دانستید، دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای امتحان نکردن آن ندارید؛ به خصوص اگر سرما خورده‌اید یا می‌خواهید یک نوشیدنی لاکچری و مناسب برای پدربزرگ یا مادر بزرگ‌ های‌تان درست کنید، حتما شیر طلایی را امتحان کنید.

همچنین بخوانید:

توصیه های سلامتی برای راهپیمایان اربعین

خواص حلیم ؛ صبحانه سالم ایرانی

سماق ؛ ضد ویروس ترش و خوشمزه

جینسینگ ؛ گیاه مقوی آدم نما

کره بخوریم یا مارگارین؟

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی