خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

  • ۰
  • ۰
بهار نارنج؛ یک نفس عمیق بکشید تا عطر شکوفه های نارنج را بیشتر احساس کنید؛ درباره خواص بهار نارنج چه می‌دانید؟ با مجله سلامتی همراه باشید.
خواص-بهار-نارنج

بهار نارنج را دست کم نگیرید! خواص بهار نارنج را می‌دانید؟ بعد از نارنج خوشبو و معطر حالا نوبت به شکوفه های خوش رنگ و لعاب بهار نارنج رسیده است؛ دمنوش و چای با این گل های معطر می‌تواند بسیاری از بیماری های شما را درمان کند. از روغن و عرق بهار نارنج گرفته تا میوه آن پر از خاصیت است؛ یک عصر پاییزی دلپذیر را با بهار نارنج و مجله دلتا بگذرانید.

خواص بهار نارنج

بهار نارنج چیست 

گیاهی با طبع گرم که ویتامین های مختلف مثل ویتامین c و d دارد، بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار این درخت را زیبا تر می‌کند البته در پاییز و زمستان باید منتظر میوه نارنج باشید؛ میوه، گل و برگ این گیاه پر از خاصیت است؛ فقط کافی است این شکوفه های کوچک را تصور کنید، در دستان خود گرفته و کمی بو بکشید تا از عطر آن ها مست شوید.

جالب است بدانید که شکوفه درخت نارنج در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرق های گیاهی و همچنین در تهیه مربا، گز، سوهان و … کاربرد بسیار زیادی دارد.

خواص بهار نارنج 

دمنوش بهار نارنج برای چی خوبه؟ همانطور که گفتیم، گیاه، برگ و گل نارنج همچنین شکوفه ها و عرق بهار نارنج تا خود میوه نارنج پر از خاصیت هستند، بهار نارنج  معده را تقویت می‌کند، تپش قلب را منظم کرده و از تشنج و حمله قلبی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید درباره خواص درمانی و زیبایی بهار نارنج بیشتر بدانید، همچنان ما را همراهی کنید.

خواص بهار نارنج برای اعصاب

دیازپام طبیعی می‌خواهید؟ عرق بهار نارنج یا دمنوش آن را امتحان کنید. این گیاه مثل گل گاو زبان خاصیت آرام بخشی دارد و مثل زعفران نشاط آور است. اگر شب ها بی‌خواب هستید یا مشکلات عصبی دارید، برگ ها و گل های این گیاه به کمک شما می‌آیند. بهار نارنج سیستم عصبی بدن شما را تقویت می‌کند؛ درنتیجه سردرد های عصبی، میگرن، تشنج و حتی حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

دمنوش و گل بهار نارنج برای برطرف کردن قولنج های عصبی هم بسیار مفید است. همچنین اگر مشکلات کلیوی دارید، از مخلوط آب کرفس و عرق بهار نارنج برای دفع سنگ کلیه و مثانه استفاده کنید.

دمنوش بهار نارنج

خواص بهار نارنج برای لاغری ( دمنوش و گل بهار نارنج )

دمنوش و چای بهار نارنج در کنار آب نارنج می‌تواند در لاغری شما تأثیر گذار باشد. آلکالوئید سینافین موجود در بهار نارنج و میوه آن باعث افزایش متابولیسم بدن شده و اشتها را کاهش می‌دهد البته در کنار استفاده از این دمنوش های گیاهی لاغر کننده باید ورزش هم بکنید.

خواص بهار نارنج برای پوست

نارنج را باید میوه لاغری و زیبایی بنامیم. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید عصاره نارنج در برطرف کردن تیرگی و سیاهی دور چشم موثر است. همچنین آب و عصاره این گیاه می‌تواند به درخشندگی و صافی پوست صورت کمک کند.

از عرق و دمنوش بهار نارنج می‌توان به عنوان یک تونر آرایشی بسیار عالی برای پوست های چرب استفاده کرد؛ شما می‌توانید از این عصاره به صورت استعمال خارجی استفاده یا حتی آن را به صورت روزانه میل کنید. مصرف این نوشیدنی هم مثل آب سیب پوست را صاف و درخشان می‌کند و علاوه بر اینکه لک ها و جوش های پوستی را از بین می‌برد، به رفع چین و چروک زیر چشم هم بسیار کمک می‌کند.

گیاه اشتها آور

بهار نارنج یک گیاه اشتها آور است؛ از این به بعد در کنار نعناع می‌توانید برای درمان درد های شکمی، نفخ، اسپاسم و سوء هاضمه سراغ این گیاه بروید. مصرف یک فنجان عرق بهار نارنج یا دمنوش و چای این گیاه قبل از غذا می‌تواند علاوه بر باز شدن اشتها ناراحتی های معده را هم درمان کند البته مراقب خوراک و غذای تان هم باشید تا دوباره چاق نشوید.

گیاه ضد سرطان

بهار نارنج هم مثل چای سبز و دیگر گیاهان دارویی آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند، دمنوش بهار نارنج خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارد؛ بنابراین با مصرف چای و دمنوش این گیاه برای همیشه با سرطان خداحافظی کنید.

بهار نارنج چیست

خواص بهار نارنج برای خانم ها ( عرق بهار نارنج )

شاید اولین و مناسب ترین گزینه برای تسکین درد های قاعدگی و مشکلات مربوط به یائسگی خانم ها طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی باشد؛ در این میان دمنوش و چای بهار نارنج و عرق آن هم از این قاعده مستثنی نیستند.

معمولا تغییرات هورمونی در دوران پریودی خانم ها با استرس، اضطراب و ناراحتی های روحی و عصبی همراه است که در اکثر خانم ها این آشفتگی ها با گریه کردن یا واکنش های هیجانی تند تخلیه می‌شود؛ این بار به جای مصرف دارو و مسکن های شیمیایی، دمنوش های گیاهی از جمله عرق بهار نارنج را امتحان کنید.

طبق مطالعات دانشمندان، عرق بهار نارنج، استرس و واکنش های عصبی بیماران را دفع و از این نظر مثل یک دیازپام قوی عمل می‌کند؛ با مصرف روزانه این دمنوش و عرق گیاهی، ریتم و ضربان قلب شما به حالت نرمال باز خواهد گشت؛ چه آرامشی بالاتر از این؟

همچنین این گیاه مقوی، فشار خون را تنظیم می‌کند و ضمن کاهش علائم یائسگی، درد های مربوط به سینه را ( سیکل قاعدگی ) خانم ها را تسکین می‌دهد.

خواص بهار نارنج

طریقه مصرف بهار نارنج 

درباره خواص دمنوش و چای بهار نارنج در مقاله‌ای مجزا صحبت خواهیم کرد اما فعلا همین قدر بدانید که دمنوش و عرق بهار نارنج با گل محمدی، لیمو و دارچین می‌تواند برای زیبایی و سلامتی بدن شما معجزه کند!

برای تهیه عصاره جادویی بهار نارنج، فقط کافی است ۱۰ گرم از گل و شکوفه بهار نارنج را در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه آن را بجوشانید، سپس آن را صاف رد کرده و همراه با یک قاشق سوپ‌خوری عسل میل کنید؛ شاید اولین تأثیر این ترکیب جادویی، درمان بی‌خوابی و سرفه های شبانه باشد.

حالا می‌توانید چشم های خود را دوباره ببندید و از عطر و بوی بهار نارنج دوباره مست شوید البته با این تفاوت که این بار خواص و مضرات این گیاه را هم می‌دانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی