خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

  • ۰
  • ۰
پیشگیری بهتر از درمان است. برای پیشگیری از ایجاد آکنه و همچنین درمان جای جوش روی صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم از گلاب کمک بگیرید.
درمان جوش صورت با گلاب

درمان جوش صورت با گلاب

گلاب مایعی است که از خیساندن گلبرگ‌های گل رز در آب و تقطیر آن با بخار به دست می‌آید و در زمینه‌های زیبایی و بهداشتی همواره مورد توجه بوده است. این ماده دارای چند خاصیت است که با استفاده موضعی آن روی پوست می‌توان آکنه را درمان کرد. برای آشنایی بیش‌تر با خواص آن و راه های درمان جوش صورت با گلاب این مطلب مجله دلتا را مطالعه کنید.

خواص گلاب

گلاب یکی از عناصری است که در ساخت برخی از عطرها به کار می‌رود. این مایع شفا بخش، PH سطح پوست را متعادل می‌سازد، خاصیت ضد التهاب دارد و حتی پوست‌های حساس را تحریک نمی‌کند. به همین دلیل گزینه‌ای مطلوب برای استفاده به عنوان پاک کننده پوست به شمار می‌رود. این محصول، خاصیت خنک کنندگی دارد و سبب تسکین قرمزی و کاهش جای زخم می‌شود.

جالب است بدانید در قرون وسطی گلاب برای شستن دست‌ها سر میز غذاخوری کاربرد داشت.

گلاب ماده‌ای ضد عفونی کننده و ضد میکروب شناخته می‌شود که این ویژگی، آن را تبدیل به محصولی مناسب برای جلوگیری از ایجاد یا گسترش آکنه کرده است. به کار بردن گلاب به پاکسازی منافذ پوست کمک و با کوچک کردن آن از ایجاد شکاف های پوستی جلوگیری می‌کند. استفاده از گلاب به عنوان پاک کننده صورت، سبب کنترل میزان چربی پوست می‌شود.

با توجه به فواید ذکر شده، در ادامه به ۳ روش برای درمان جوش صورت با گلاب اشاره می‌کنیم.

۱. اسپری کردن گلاب

مواد لازم

  • گلاب خالص
  • بطری اسپری
  • پاک کننده صورت
  • مرطوب کننده
  • حوله

طریقه مصرف

با استفاده از یک پاک کننده مانند میسلار واتر، صورت خود را به طور کامل پاک کنید و آلودگی‌ها را از سطح آن بزدایید. بطری اسپری را با گلاب پر و روی تمام صورت خود اسپری کرده و بعد از ۲۰ ثانیه با حوله آن را به آرامی خشک کنید. برای حفظ رطوبت موجود در بافت‌های پوست با یک مرطوب کننده صورت خود را به خوبی ماساژ دهید. هر زمان که احساس نیاز کردید این کار را در طول روز می‌توانید تکرار کنید.

تاثیر اسپری کردن گلاب روی صورت

خواص ضدباکتری گلاب سبب می‌شود PH پوست متعادل شود و به این شکل روغن اضافی در منافذ جمع نشود. یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه تجمع چربی داخل منافذ است. بنابراین با این شیوه از بروز آکنه جلوگیری می‌کنید.

درمان جوش صورت با گلاب و آبلیمو

۲. درمان جوش صورت با گلاب و آبلیمو

مواد مورد نیاز

  • ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص
  • پد آرایشی نخی
  • پاک کننده صورت

روش مصرف

پاکسازی صورت قبل از به کاربردن انواع ماسک و محصولات بهداشتی کمک می‌کند نتیجه بهتری بگیرید. یکی از روش‌های پاکسازی را که در مطلب “پاکسازی صورت چیست؟” به آن ها اشاره شده است، با توجه به سبک زندگی خود برگزینید و صورت خود را پاکسازی کنید. پس از خشک کردن پوست، نوبت آن است که آبلیموی تازه با گلاب مخلوط شود. سپس آن را روی پد آرایشی بریزید و ضربه‌های آرامی به تمام بخش‌های صورت به جز اطراف چشم و لب‌ها بزنید. پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب خنک شستشو دهید. استفاده از این ترکیب برای ۳ تا ۴ بار در هفته توصیه می‌شود.

نقش آبلیمو و گلاب در درمان جوش صورت

آبلیمو غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، به همین دلیل به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. این ماده علاوه بر جلوگیری از ایجاد آکنه، به روند محو شدن زخم و جای جوش نیز سرعت می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر مایل به استفاده از ماسک خانگی برای درمان آکنه هستید، توصیه می‌کنیم مطلب “ماسک خاک رس؛ از بین برنده آکنه” را مطالعه کنید.

ماسک صورت

۳. ماسک گلاب، عسل و خیار

موارد مورد نیاز

  • ۱ عدد خیار تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب خالص
  • پاک کننده صورت

طرز مصرف

همان گونه که در سایر موارد اشاره شد، در مرحه اول پوست خود را با پاک کننده به طور کامل تمیز کنید. سپس خیار را رنده بزنید و آن را در محلول گلاب و عسل فرو ببرید. ماسک صورت آماده است و می‌توانید آن را روی صورت پخش کنید و اجازه دهید خشک شود. پس از ۳۰ دقیقه، صورت خود را با آب خنک بشویید. آب خنک باعث می‌شود منافذ پوست کوچک شده و از ورود آلودگی ها به آن جلوگیری شود.

تاثیر ماسک گلاب، عسل و خیار روی پوست

این ماسک برای پوست‌های حساس و ملتهب مناسب است؛ زیرا خیار ماده‌ای خنک کننده به شمار می‌رود. خاصیت ضد عفونی کننده عسل در کنار ویژگی ضد باکتریایی گلاب احتمال بروز آکنه را کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است روش‌های خانگی و سنتی، به عنوان شیوه‌ای مکمل به کار می‌روند و پیش از استفاده از آن ها باید با پزشک متخصص مشورت کنید. منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی