خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حرف زدن زیاد یا همان وراجی خودمان معمولا بین خانم‌ها رواج دارد اما واقعا چرا خانم‌ها زیاد حرف می‌زنند؟ بگذارید خودمانی تر بپرسیم آیا گرم شدن چانه خانم‌ها با عملکرد مغز آنها ارتباطی دارد؟

حرف زدن زیاد

 حرف زدن زیاد در خانم‌ها بیشتر به فعالیت مغزی و حالت‌های روانی و خلق و خوی آنها بستگی دارد؛ پس اگر شما هم در خانه همسر یا دختری دارید که زیاد حرف می‌زند، بهتر است جای غر زدن و فرار کردن آنها را درک کنید و علت رفتارشان را ریشه‌یابی کنید.

به گزارش مجله دلتا، از دیرباز زنان متهم به پرگویی و زیاد حرف زدن بوده‌اند اما اینکه واقعا این مسئله چه مقدار در آنها صادق است، از نظر روانشناسی و علمی بررسی و  نتایج مهمی از آن کشف شده است.

حرف زدن زیاد

در مغز زنان چه می‌گذرد؟

محققان معتقدند: آن قسمت از مغز که برای حرف زدن استفاده می‌شود، در زنان نسبت به مردان 20 تا 30 درصد وسیع‌تر است. شاید همین موضوع سبب می‌شود که زنان در امتحانات بلاغت شفاهی، حافظه شفاهی و برخی مهارت‌های حرکتی ظریف بهتر عمل کنند اما امروزه به اثبات رسیده است که توانایی کلامی بالای زنان به دلیل فعالیت بیشتر نیمکره چپ مغز در آنها است و شاید یکی از عواملی که سبب حرف زدن زیاد زنان نسبت به مردان شده است، همین امر باشد.

همچنین در مطالعات دیگری که با استفاده از فن رادیوگرافی و mir صورت گرفت، مشخص شد که مردان فقط از سمت چپ مغز خود برای حل مسائل زبان‌شناسی استفاده می‌کنند، در حالی که زنان از هر دو نیمکره مغز سود می‌برند؛ توانایی زنان در استفاده همزمان از هر دو نیمکره مغز آنها را قادر می‌سازد که هنگام صحبت کردن به مرکز عاطفی نیز دسترسی پیدا کنند و در ارتباط عاطفی موفق‌تر باشند.

بنابراین می‌توان این گونه نتیجه گرفت که زیاد حرف زدن خانم‌ها با توجه به پیشرفت دانش و فناوری دیگر یک عیب تلقی نمی‌شود بلکه یک استعداد ناخود‌آگاه مغزی است که باعث پیشرفت آنها در روابط فردی و اجتماعی می‌شود.

حرف زدن زیاد

فواید پرحرفی خانم‌ها

شاید شما هم به این نکته توجه کرده باشید که چرا خانم‌ها زیاد حرف می‌زنند؟ آیا این رفتار طبیعی است یا اینکه آنها با این کار می‌خواهند  نشانه‌های عاطفی- اجتماعی قوی را منتقل کنند؟ اصلا آیا پرحرفی برای خانم‌ها سودی دارد؟

تقویت روابط اجتماعی

نیمکره چپ مغز خانم‌ها به آنها کمک می‌کند که در روابط خود اجتماعی‌تر باشند؛ درواقع خانم‌ها تمایل دارند به نحو کارآمدتری با دیگران ارتباط برقرار کنند و توجه خود را به یافتن راه‌حل مفید گروهی، حل و فصل مسائل و کاربرد نشانه‌های غیرکلامی همچون لحن، هیجان و همدردی معطوف کنند؛ در حالی که مرد‌ها بیشتر تمایل دارند که وظیفه‌شناس، کم‌حرف و منزوی باشند.

احساس همدردی و آرامش

گاهی یک صحبت تلفنی طولانی برای خانم‌ها می‌تواند تسکین‌دهنده روح آنها باشد و سطح ترشح هورمون استرس را در آنها کم کند. درواقع خانم‌ها دوست دارند که در بیشتر مواقع در جمع قرار بگیرند و با حرف زدن زیاد خود را تخلیه کنند. این درست نقطه معکوس آقایان است که بیشتر انزوا‌‌طلب هستند و تنهایی را دوست دارند.

بنابراین آقایان بدانند که بهتر است گاهی بعد از بحث و مشاجره طولانی با همسرتان سعی کنید با او حرف بزنید یا بگذارید او با شما حرف بزند تا سبک شود. مطمئن باشید که این تخلیه روانی حال همسرتان را بهتر می‌کند؛ درواقع شما با این کار به او آرامش دوباره را هدیه می‌دهید.

تقویت اعتماد به نفس

اگر همسر شما خیالش راحت باشد که در هر لحظه و هر شرایطی حتی با یک تماس تلفنی می‌تواند حرف‌های دلش را به شما بگوید، قطعا با اعتماد به نفس بیشتری مواجه می‌شود؛ چون حرف زدن برای اکثر خانم‌ها یک تاکتیک روانی است و به قول معروف هرچه دل تنگشان می‌خواهد می‌گویند.اینکه ذهن و زبان آنها بپذیرد که یک نفر، یعنی نزدیک‌ترین فرد به آنها یک حامی همه‌جانبه است و به درد دل و حرف‌هایشان گوش می‌کند، به آنها احساس ارزشمندی می‌دهد و شخصیت آنها را مهم تلقی می‌کند؛ بنابراین عزت نفس آنها هم بالاتر خواهد رفت؛ پس بگذارید زن‌ها حرف دلشان را بزنند، حتی اگر مغز شما را درسته قورت بدهند.

همچنین بخوانید:

کتاب ؛ یار مهربان کودکان

5 عبارت خطرناک که باعث می‌شود اخراج شوید

جنگ های احمقانه ؛ از سطل چوبی تا شکست مقابل شترمرغ ها

راه های پول دار شدن با سرمایه کم ؛ این کتاب را بخوانید

زبان عشق؛ چگونه با مردان صحبت کنیم؟

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

موفقیت در زندگی زناشویی یک راز بزرگ است که نیاز به آموزش دارد اگر احساس رضایت و خوشبختی از روابط زناشویی و عاطفی خود ندارید، این مقاله را حتما بخوانید و رفتارهای غلط خود را اصلاح کنید.

موفقیت

موفقیت در زندگی مشترک، رازهای زیادی دارد؛ درواقع برای داشتن زندگی مشترک و دلخواه باید همیشه به همسر و زندگی‌تان توجه کنید. نباید از یکدیگر غافل شوید و با تلاش و حفظ رابطه‌ خوب‎تان، هنر واقعی زندگی کردن و کلید طلایی خوشبختی را پیدا کنید.

مجله دلتا در این مقاله سعی دارد به شما تکنیک‌های طلایی یک زندگی مشترک موفق را بیاموزد؛ پس اگر در ازدواج و روابط زناشویی خود به مشکل خورده‌اید و احساس رضایت و خوشبختی ندارید، حتما این مقاله را بخوانید.

موفقیت

تکنیک‌های زندگی موفق

بیشترین چیزی که تعادل زندگی مشترک زوج‌ها را به هم می‌ریزد، ریشه در رفتارهای غلط فردی، مشکلات روانی و نوع جملات و برخورد آنها دارد؛ نگران نباشید باید بیاموزید که در هر موقعیتی چطور رفتار کنید تا کام زندگی مشترک‎تان همیشه شیرین باشد.

حداقل روزی یک‌بار به همسرتان بگویید «دوستت دارم»

اولین راز خوشبختی و داشتن یک زندگی موفق، ابراز علاقه به همسرتان است؛ مطمئن باشید که او به شنیدن این کلمات نیاز دارد. قبول کنید صادقانه گفتن این جمله زندگی‌تان را از این رو به آن رو می‌کند، اگر بیش از ۳۰ سال هم از زندگی مشترک‎تان گذشته است، این مورد را امتحان کنید.

مسائل پیش‌پا‌افتاده را جدی نگیرید

شما می‌توانید رفتار خود و همسرتان را مدیریت کنید؛ مثلا آیا همسر شما رفتارها و عادت‌های غلطی دارد که اعصاب شما را به هم می‌ریزد؟ رفتار شما در مقابل این عادت‌های نادرست چگونه است؟

سعی کنید آنها را جدی نگیرید؛ مثلا اینکه همسر شما شیشه آب را بدون لیوان سر می‌کشد یا اینکه وقتی از سر کار می‌آید، جوراب و وسایلش را این طرف و آن طرف خانه پرت می‌کند یا از غذا و دست‌پخت شما ایراد‌های جزئی می‌گیرد. چه اهمیتی دارد که کام خودتان را تلخ کنید؟

به جنبه مثبت قضیه فکر کنید

به جای اینکه در مورد راه‌هایی که همسرتان موجب یأس و ناراحتی شما می‌شود، فکر کنید، در مورد همه چیزهای مثبتی فکر کنید که همیشه نظرتان را جلب کرده است.

خشم خود را کنترل کنید

وقتی هر دوی شما عصبانی هستید، اصلاً با هم صحبت نکنید؛ چند دقیقه صبر کنید، بیرون بروید و کمی قدم بزنید یا روی تخت دراز بکشید تا آرام شوید. در حقیقت، شما باید برای مدتی از همدیگر دور شوید؛ این کار آرامش را به زندگی مشترک شما برمی‌گرداند. همیشه یادتان باشد که شما زیر یک سقف زندگی می‌کنید؛ پس در مواقع عصبانیت کاری نکنید یا حرفی نزنید که بعد پشیمان شوید.

از اسرار و نقطه‌ضعف‌های هم سوء‌استفاده نکنید

یادتان باشد که شما رازهایی دارید که مخصوص خودتان است؛ پس نباید در زندگی مشترک پای مسائل خصوصی و شخصی گذشته را پیش بکشید حتی اگر آن شخص همسر شما باشد؛ این کار ممکن است باعث سوء‌‌ برداشت شود و او را نسبت به شما بدبین کند. همچنین اعتماد به نفس شما را از بین ببرد؛ پس هرگز وسط دعوای زناشویی نرخ تعیین نکنید و مسائل گذشته را به رخ همدیگر نکشید؛ همیشه حریم خصوصی و حد و مرز همه چیز را مشخص کنید تا زندگی مشترک موفقی را تجربه کنید.

به یکدیگر احترام بگذارید

خوشبختی و تجربه داشتن یک زندگی موفق تا حد زیادی به نوع عشق‌ورزی و احترام شما به همسرتان بستگی دارد؛ پس به هیچ‌عنوان در مورد همسرتان پیش کسی بدگویی نکنید، مخصوصا در میان خانواده و جمع‌های مهمانی! وقتی در مورد او صحبت می‌کنید، بگذارید عشق و احترام شما برای همه آشکار شود.

موفقیت

با هم وقت بگذرانید

هنر داشتن یک زندگی موفق، هنر با هم بودن است. ببینید چه کارهایی برای هر دوی شما بهتر است تا آنها را انجام دهید؛ مثلا با هم غذا بخورید، آخر شب کنار هم فیلم تماشا کنید، سینما بروید یا با هم برای قدم زدن بیرون بروید.

مستقل باشید

یکی از رازهای موفقیت در زندگی مشترک، مستقل شدن است. همسر شما باید زمان‌هایی را به خود اختصاص دهد؛ مثلا اگر همسرتان زمانی را نیاز دارد که تنها باشد یا با دوستان خودش به صورت مجردی بیرون برود، او را محدود نکنید و به او این فرصت را بدهید. عزم و تواناییِ مستقل شدن شما را قوی‌تر، سالم‌تر و جذاب‌تر و عزت نفس شما را تقویت می‌کند.

بله‌قربان‌گوی مطلق نباشید

در این نظرسنجی، اکثر زوج‌ها معتقد بودند که اختلاف‌نظر بین دو طرف طبیعی است و این تفاوت سلیقه‌ها باعث می‌شود، زوج‌های موفق و دوست‌داشتنی به دیدگاه یکدیگر احترام بگذارند و نظراتشان را به هم نزدیک کنند.

روابط عاطفی خود را حفظ کنید

روابط عاطفی برای ازدواج و تجربه زندگی سالم و موفق بسیار مهم است. حتی اگر شما در شرایط و زمانی به سر می‌برید که خلق و خوی مناسبی ندارید، روابط عاطفی خود را قطع نکنید؛ این موضوع می‌تواند حال روحی شما را بهتر کند، استرس و افسردگی شما را خنثی کند؛ پس دوباره به آغوش عشق بازگردید.

هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید

گاهی از کلمه طلاق و صحبت کردن از جدایی به عنوان یک مکانیزم تهدیدی استفاده می‌شود اما باید بدانید که تهدید یک استراتژی درست برای حل مشکلات نیست؛ پس این کار را نکنید.

همچنین بخوانید:

اعتماد به نفس تان را بالا ببرید؛ با 8 رفتار ساده اما مهم

تیپ شخصیتی ؛ 7 تیپی که در شغل خود موفق نمی‌شوند

صندلی ایمنی کودک ؛ فرشته‌ نجات اختصاصی

6 راز موفقیت از 4 انسان موفق

تشخیص مواد غذایی سالم با موبایل

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • narges nazif