خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۷۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
جالب است بدانید که گاهی وقت‌ها ، هزینه‌ای که برای خرید چند دست لباس ارزان می‌شود، معادل خرید یک لباس با کیفیت است.
خرید لباس ارزان

خرید لباس ارزان عبارتی وسوسه کننده است. خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی ارزان بخرند، برد کرده‎‌‌اند غافل از اینکه ارزان خریدن به هزار و یک دلیل یک باخت کامل است. از این هزار و یک دلیل، در این مقاله با چند دلیل خیلی مهم که خرید لباس ارزان را قدغن می‌کند، آشنا خواهید شد. با مجله دلتا همراه باشید.

خرید لباس ارزان به ضرر جیب شماست

خرید لباس ارزان به ضرر اقتصاد فردی شما تمام می‌شود. کافی است به زمان‌هایی فکر کنید که عبارت حراج ۵۰ درصدی و تخفیف ویژه را روی ویترین مغازه‌ها دیده‌اید و فورا برای خرید دست بکار شده‌اید.
در چنین شرایطی اغلب افراد به دلیل ارزان بودن لباس‌ها تعدادی لباس بی‌کیفیت می‌خرند. بسیاری از این لباس‌ها واقعا به کارشان نیاید و حتی زیاد هم آن‌ها را نپوشند.

خرید لباس ارزان کمد

 
 

کمیت بهتر از کیفیت است؟

ممکن است فکر کنید خرید تعداد زیادی لباس ارزان باعث می‌شود بتوانید انواع استایل‌های را برای خودتان بسازید. جالب است بدانید واقعیت متفاوت با این طرز تفکر است.

کافی است استایل بازیگران و مدل‌های بین‌المللی را بررسی کنید تا متوجه یک واقعیت مهم شوید. آن‌ها برای استایلیش بودن، به تعداد زیادی لباس ارزان نیاز ندارند. آن‌ها تعداد کمتری لباس‌ با کیفیت‌‌تر می‌خرند که به فرم بدنشان می‌آید و جذابیتشان را دوچندان می‌کند.

خرید لباس ارزان کمیت

 

خرید، راه حل نیست

واقعیت این است که خیلی از ما گاهی سراغ خرید می‌رویم چون می‌خواهیم احساس بهتری داشته باشیم. در شرایط اقتصادی فعلی خرید به سمت گزینه‌های ارزان‌‌تر می‌رود. همچنین افراد ممکن است برای داشتن احساس بهتر، خریدن لباس را به قیمت ارزان‌ مد نظر قرار دهند.

هدف طولانی مدت بگذارید

گاهی وقت‌ها هزینه‌های همین لباس‌های ارزان در طول یک سال اگر در کنار هم جمع شود، تبدیل به مبلغ زیادی خواهد شد. مبلغی که می‌تواند به راحتی صرف یک مسافرت تفریحی خوب شود و تا آخر عمر خاطره‌های خوبی برایتان باقی بگذارد. در حالی که لباس‌ها چند وقتی بیشتر برایتان نخواهند ماند.

خرید لباس ارزان، ضرری بزرگ برای کارگران

یکی از کارهایی که صنعت فشن انجام می‌دهد این است که به ما تلقین کند باید چطور به نظر برسیم و برای رسیدن به این هدف به چه لباس‌هایی نیاز داریم.

فست فشن به افراد جامعه القا می‌کند که برای دوست داشتنی بودن، نیاز دارند تا لباس‌هایی متنوع بپوشند. وقتی این لباس‌ها گران باشند، افرادی که وضعیت اقتصادی متوسطی دارند، چاره‌ای جز خرید لباس ارزان نخواهند داشت.

کار مفید را جایگزین کنید

اگر به خرید لباس ارزان اعتیاد پیدا کرده‌اید سعی کنید کار مفید دیگری را جایگزین آن کنید. به این ترتیب بدون اینکه به خودتان و محیط اطرافتان آسیب بزنید، احساس بهتری خواهید داشت.
این کار در طولانی مدت باعث بهبود شرایط اقتصادی و روحی شما خواهد شد.

خرید لباس ارزان ضرر

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر انواع کیف‌های زنانه برای استایل‌های مختلف را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
کیف‌های زنانه یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در استایل زنانه است. کیفی که انتخاب می‌کنید باید با استایل هماهنگ باشد.

بعضی از کیف‌ها قابلیت آن را دارند که در موقعیت‌های مختلفی استفاده شوند و برخی کیف‌ها تنها مخصوص موقعیت‌های خاصی است. اما کیف های زنانه برای چه استایل‌ها و موقعیت‌هایی مناسب است؟ چطور کیف مناسب را انتخاب و آن‌ را با استایل‌های مختلف ست کنیم‌؟ با ما در مجله‌ دلتا همراه باشید تا چند مدل کاربردی کیف زنانه را به شما معرفی کنیم.

کیف های زنانه کوئیلتد Quilted Bag

این کیف‌ها که جلوه‌ای کلاسیک به استایل روزمره می‌بخشد، توسط برند شنل طراحی شده‌ و در موقعیت‌های متنوعی قابل استفاده است.

چنانچه به استایل مینیمال علاقه‌مند هستید و می‌خواهید یک کیف برای موقعیت‌های مختلفی مثل مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی، قرارهای شخصی و شغلی و حتی استایل روزمره‌ی خیابان داشته باشید یک کیف کوئیلتد خوش‌دوخت و با ‌کیفیت انتخاب کنید و از ترکیب این کیف کوچک و زیبا در استایل‌تان لذت ببرید.

کیف‌ توت Tote Bag

هدف از طراحی این کیف‌ها برای روزهای پرمشغله و شلوغ، زمانی که به یک خرید طولانی، محل کار، استخر یا ساحل می‌روید است تا بدون این که نگران باشید وسایل‌ در کیف جا نشود یا سنگینی وسیله‌ها باعث خرابی کیف‌ شود.

کیف‌ های زنانه توت Tote Bag

‌کیف های زنانه‌ بولر Bowler Bags

نام این کیف از کیسه‌های توپ بولینگ الهام‌ گرفته شده‌ است. این کیف‌ اغلب در استایل روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در میهمانی‌های غیررسمی، قرارهای شغلی و محل کار هم می‌توانید در استایل خود استفاده کنید.

کیف‌ سچل Satchel

چنانچه شاغل یا دانشجو هستید کیف‌های سایز بزرگ سچل ‌برای شما کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد چرا که لپ‌تاپ یا کتاب‌ها را به راحتی در آن‌ها جا می‌گیرد و از طرف دیگر دارای ظرافتی زنانه است که با استایل‌های اداری و غیراداری ست می‌شود.

کیف های زنانه مینودیر Miniaudiere

این کیف‌های لاکچری، گران‌قیمت و فانتزی که بیشتر شبیه یک باکس جواهر است معمولا تزیینات زیاد و پر‌زرق‌و‌برقی دارد. می‌توانید از این کیف‌های مجلسی زنانه در مهمانی‌ها و مجالس شب به شکل دوشی یا دستی استفاده کنید و لوازمی مثل لوازم آرایش، گوشی موبایل و جواهرات را در آن‌ها جا بدهید.

کیف باکت Bucket Bag

این کیف‌های زنانه که ساختاری شبیه سطل دارد و در جهان مد جزو کیف‌های ترند و مد روز محسوب می‌شود، معمولا ساختاری شل و برخی از برندها در طراحی آن‌ها از المان‌های شلوغ و رنگ‌های متنوع استفاده می‌کنند.

کیف های زنانه باکت Bucket Bag

کیف های زنانه کلاچ Clutch

کیف‌های کلاچ فاقد بند و دسته بوده و باید آن‌ها را در دست بگیرید. چنانچه قصد دارید به مهمانی عصر یا شب بروید یکی دیگر از کیف‌های کلاسیک و شیکی که می‌توانید استفاده کنید همین کیف‌های کلاچ است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر مطلب “ٰانواع استایل لباس در دنیای مد و فشن” را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
این روزها با توجه به افزایش تنوع چشمگیر لباس‌ها انتخاب درست و مناسب، مسئله تقریبا دشوار است. 
خرید بلوز زنانه

کمد لباس بسیاری از خانم‌های خوش سلیقه و خوش‌پوش که به مد و فشن علاقه دارند، پر از بلوز زنانه است که تعدادی از آن‌ها را تنها یک یا دو بار پوشیده‌اند، چرا که پیش از خرید بلوز به نکات مهمی توجه نکرده‌اند. در ادامه همراه مجله دلتا باشید.

خرید بلوز زنانه

به سایز دقت کنید

بلوز تنگ شما را لاغر نمی‌کند و بلوز گشاد باعث چاقی‌ نمی‌شود!
خرید بلوز با سایز نامناسب، صرفا یک هزینه اضافه است. توصیه می‌کنیم حتما یک بلوز زنانه متناسب با سایز خود تهیه کنید تا بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید.

خرید بلوز زنانه سایز

رنگ مورد علاقه

اگرچه رنگ مد سال بسیاری را مجذوب خود می‌کند اما پیش از خرید یک شومیز، تونیک یا بلوز زنانه به رنگ سال توجه نکنید.
خرید یک لباس با رنگ مورد علاقه تاثیر بسیاری در استفاده و پوشیدن آن دارد. در واقع لباسی به عنوان یک خرید خوب و ماندگار محسوب می‌شود که آن را با علاقه شخصی خود تهیه کرده باشید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

مدل موردعلاقه

مدل بلوز یکی دیگر از نکات مهم خرید است. معمولا در طراحی بلوز زنانه مجلسی از سنگ، پولک، مروارید و.. استفاده می‌شود. همچنین بلوز حریر یک لباس‌ جذاب است که استایل را چشمگیر می‌کند.
بلوز نخی مناسب مهمانی و دورهمی‌های دوستانه و غیررسمی است. این مدل لباس زنانه جنس خنکی دارد و معمولا در فصل بهار و تابستان محبوب‌تر است.
بلوز خال خالی یکی از طرح‌های پرطرفدار در سال ۲۰۲۱ است که توجه بسیاری از طراحان و خانم‌ها را به خود جلب کرده است.
همچنین بلوز گلدار زنانه سال‌ها است که مهمان کمد بسیاری از خانم‌ها می‌باشد که مدل آن هرگز قدیمی نمی‌شود.

خرید بلوز زنانه طرح دار

کیفیت بلوز

در واقع هر چه یک لباس زیبا باشد، اما کیفیت مناسب و کافی نداشته باشد، ممکن است به یک کالای یک بار مصرف تبدیل شود و برای همیشه در کمد لباس خاک بخورد.

بلوز را با چی ست کنیم

توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید حتما شومیز، بلوز یا تونیک زنانه‌ای تهیه کنید که شلوار یا دامن متناسب با آن را در کمد دارید و نیازی به یک خرید تازه ندارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی جذاب‌تر از همیشه با کت زنانه  را مطالعه کنید.
دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
هرگز گول نخورید! حتی یک پارچه با برچسب ۱۰۰ درصد پنبه نیز می‌تواند کیفیت پایینی داشته باشد.

خرید لباس‌های شیک و هماهنگ با ترندهای روز با قیمتی کم، کار چندان آسانی نیست. برای شروع، باید بدانیم که در چه زمانی چه چیزی بخریم تا لباس‌‎های ما ماندگاری بیشتری داشته باشند. متاسفانه خیلی از ما این زمانبندی را بلد نیستیم. به همین دلیل، در این مطلب مجله دلتا قصد داریم تا شما را با نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید

قبل از خرید، حتما برچسب درون لباس را بررسی کنید. جنس پارچه یک لباس اهمیت زیادی دارد.اگر شرکت سازنده از فیبرهای درجه پایین استفاده کند که خیلی محکم نیستند، یا اگر مقدار زیادی فیبر در پارچه وجود نداشته باشد، می‌توان لباس‌ را به قیمتی ارزان تولید کرد. برای کاهش هزینه‌های کسب و کار، تولید کنندگان ممکن است هزینه‌هایی را کاهش دهند و در نتیجه لباس‌های بی‌کیفیتی تولید کنند. به همین دلیل مهم است که بدانید چه لباسی از الیاف باکیفیت تهیه شده است و چه لباسی با القای حس راحتی، قصد دارد تا شما را گول بزند.

نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید لمس کردن

لمس کردن

بهترین راه برای قضاوت درباره یک پارچه، لمس کردن آن است. آیا این پارچه به نظر نازک و بی‌کیفیت و خشن می‌آید؟ یا احساس آرامش، نرمی و استحکام به شما القا می‎‌کند؟ ​این ویژگی‌ها اهمیت بسیاری دارند؛ زیرا نشان می‎‌دهد که در بافت پارچه لباس مورد نظر فیبر بیشتری وجود دارد و در نتیجه، احتمال اینکه مدت زیادی دوام بیاورد، بیشتر می‌شود. چیزی که باید به دنبال آن باشید تراکم لباس است.

لباس را در مقابل نور قرار دهید و بکشید

قبل از خرید، لباس را به سمت نور نگه دارید و به آن یک نگاه دقیق بیندازید؛ بخصوص اگر قصد خرید لباسی مانند یک پیراهن دکمه‌دار را دارید. وقتی که به لباس در برابر نور نگاه می‌کنید،  میزان چگالی بافت آن را نیز درک می‌کنید. ​به نخ‌های لباس نیز به طور جداگانه دقت کنید. هرچه محکم‌تر به هم دوخته باشند یعنی دوام بیشتری دارند. در حالت ایده‌آل، پارچه باید در همان لحظه به شکل اصلی خود برگردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، به این معنی است که وقتی آن را بپوشید و دربیاورید هم دوباره به حالت قبل برنمی‌گردد و خیلی زود از شکل و قیافه می‌افتد.

 درزهای درون و بیرون لباس

قبل از خرید یک لباس، به درزهای درون و بیرون آن نیز خوب نگاه کنید. دوخت‌های لباس باید به هم نزدیک باشند و صاف روی پارچه قرار گیرند. اما فقط به درزهای بیرون لباس بسنده نکنید. نگاهی به درزهای داخل آن نیز بیاندازید. اگر این درزها نامرتب به نظر برسند، یا در مواردی شل و وارفته باشند و چند بار دوخته شده باشند، نباید این لباس را بخرید. ​حتی دوختی که روی سطح پارچه صاف است اما در داخل شل است، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

کیفیت خوب لباس، به احتمال زیاد برای شما گران تمام خواهد شد

واقعیت این است که اگر بخواهید لباس‎هایی با کیفیت خوب داشته باشید، باید برای آن‌ها هزینه زیادی بپردازید. البته بهتر است این مساله را هم در نظر بگیرید: درست است که یک لباس بسیار ارزان قیمت معمولا کیفیت خوبی ندارد، اما لباسی با برند مشهور و قیمتی بالا، الزاما نشان‌ دهنده کیفیت خوب نیست. به همین دلیل، بسیار مهم است که بدانید باید به دنبال چه لباسی بگردید.

نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید کیفیت

امیدواریم که این نکات کمک کنند تا بهتر خرید کنید، اما این نکات تنها در صورتی مفید هستند که شما لباس‌های خود را برای سال‌های متمادی بپوشید. حتی یک لباس شدیدا بی‌کیفیت را نیز می‌‎توانید چند بار استفاده کنید، قبل از اینکه آن را به درون سطل آشغال پرتاب کنید!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس” را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
قسمت مهمی از روند ایجاد استایل شخصی در لباس پوشیدن، دانستن رنگ‌هایی است که نباید با هم پوشید.
رنگ های متضاد در لباس

قسمت بسیار مهم استایل شخصی این است که بدانید رنگ های متضاد در لباس کدام است؟ طراحان مد، هر فصل رنگ‌های جدیدی را معرفی می‌کنند. گاهی این ترکیب‌ رنگ‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد. برای مثال، سبز زمردی با آبی تیره همخوانی ندارد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

رنگ هایی که نباید با هم پوشید

ناهمخوانی‌های کلاسیک

ترکیب نارنجی روشن و بنفش، یک نمونه از ناهمخوانی‌ کلاسیک است که در آن ترکیب دو رنگ زیبا، فاجعه به بار آورد. یک طراح مد در استایلی خیره‌کننده، کت قرمز را روی یک پیراهن بنفش به تن مگان مارکل پوشاند. با آنکه هر دو رنگ انتخاب شده زیبا بود، اما ترکیب آن‌ها در کنار هم چشم را می‌زد.

تنالیته‌ها و رنگ‌ها

 یک بلوز صورتی را روی یک دامن نارنجی نپوشید. یکی از رنگ‌های محبوب این روزهای دنیای مد، رنگ صورتی سالمونی و رنگ دیگر کورال است. هر دو رنگ‌ از ترکیب رنگ‌های صورتی و نارنجی با مقادیر متفاوت ایجاد می‌شوند  و تعادل بسیار خوبی بین سردی و گرمی دارند.

«ته‌رنگ‌ها» را با هم هماهنگ کنید

قوانین پایه‌ای‌ برای هماهنگی رنگ‌ها وجود دارد. ترکیب رنگ‌های متضاد و مکملی که «ته‌رنگ» و شدت رنگ یکسانی دارند، به عنوان قوانین پایه به کار می‌روند.

رنگ هایی که نباید با هم پوشید ته رنگ

شدت رنگ را در نظر بگیرید

یک بلوز زرد روشن را در کنار یک بلوز آبی تیره تصور کنید. از نظر تکنیکی این دو رنگ باید با یکدیگر هماهنگ باشند، اما اختلاف شدت رنگ‌ها باعث می‌شود، زرد روشن چشم شما را بزند! کلید کنار هم قرار دادن دو رنگ که در حالت عادی نباید با هم پوشیده شود، استفاده از یک روشن دیگر است.

بررسی در برابر آینه و در نور زیاد

کلید تصمیم‌گیری برای رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌دهید یا رنگ های متضاد در لباس آن است که از یک آینه قدی استفاده کنید و لباس‌ها را تا حد امکان در نور کامل روز امتحان کنید. ترکیب رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، تصویر کلی شما را اساسا تغییر می‌دهد. بنابراین، وقتی یک ترکیب رنگی را برای اولین بار امتحان می‌کنید به اولین حسی که با دیدن تصویر خود در برابر آینه به شما القا می‌شود، اعتماد کنید!

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی کت جین بلند را با چی ست کنیم؟ را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
برای ایده‌های متنوع‌­ و خلاقانه‌­تر همیشه مد و ترند روز را در نظر داشته باشید.
ست مانتو با روسری و شال

برای استفاده از هر لباس و اکسسوری رنگی، طرح‌­دار یا گلدار از جمله شال و روسری ابتدا به ست کردن آن با سایر لباس­‌ها می‌­اندیشیم.
برای رسیدن به جواب این  سوال که «چطور با مانتو با روسری و شال ست زیباتری داشته باشم؟» ابتدا باید در مورد رنگ‌­ها و نحوه ترکیب آن‌­ در لباس‌ها بدانید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

ست مانتو با روسری و شال

  • مشکی

همه­ لباس‌ها و اکسسوری­‌های رنگی با مشکی ست می‌شود. چنانچه گزینه‌­های زیادی برای انتخاب ندارید، لباس­‌های مشکی را بپوشید. به همین دلیل است که رنگ مشکی طرفداران زیادی دارد و قسمت بزرگی از کمد­های لباس همه‌­ ما را از آن خود کرده ­است. قبل از اینکه یک تصمیم ساده و تکراری بگیرید، کمی بازی با رنگ‌­ها را امتحان کنید تا تنوع چشمگیری به استایل زنانه بدهید.

  •  رنگ‌­های خنثی

مشکی تنها رنگ خنثی و محبوب برای مواقع حساس نیست. راه دیگر برای ست مانتو با روسری و شال، استفاده از دیگر رنگ‌های خنثی است. با کمی دقت در لباس‌­ها حتما رنگ‌­های دیگری مانند طوسی، سفید، سرمه‌­ای، زیتونی، قهوه‌­ای و حتی کرم پیدا می‌­شوند.

ست مانتو با روسری و شال خنثی

  • تک ­رنگ با غلظت‌های متفاوت

اگر از عاقبت ترکیب رنگ‌­ها می‌­ترسید، برای شروع فقط یک گام فراتر بگذارید و از یک رنگ غالب اما در غلظت‌­های متفاوت استفاده کنید. این می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد.

  • تن­‌های رنگی مشابه

در دایره رنگ‌ها، هر رنگ با رنگ مجاور ست می‌شود که به آن­ها «تناژهای رنگی مشابه» می‌گویند. در مورد اکسسوری با طرح‌های شلوغ و رنگی که شال و روسری­‌ رنگی جزء این دسته­ هستند، بهتر است ابتدا یک یا دو رنگ را با توجه به دایره­ رنگ‌ها از داخل طرح‌های آن انتخاب کنید.

  • رنگ‌­های متضاد

هر رنگ با رنگ مقابل خود ست می‌شود. می‌­توانید دو یا چند مورد از آن­ها را با توجه به دایره­ رنگ‌­ها در طرح­‌های مانتو یا شال مورد نظر پیدا کرده و در استایل استفاده کنید. ترکیباتی مانند زرد، بنفش، آبی و نارنجی در این دسته جای می‌گیرد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی مطلب چه کفشی را با شلوار جین ست کنیم؟ را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

 

برای بیشتر خانم‌های جوان، این پرسش که کفش مناسب با شلوار جین چیست، دغدغه‌ای همیشگی بوده است. زیرا می‌توان شلوار جین را برای هر مناسبتی پوشید.
کفش مناسب با شلوار جین

یقینا پوشیدن شلوار جین برای بیشتر خانم‌ها، استایلی محبوب و جذاب است که هیچ وقت از مد نمی‌افتد. به این دلیل که می‌توان شلوار جین را برای هر مناسبت یا موقعیتی به تن کرد. مدل‌های مختلف کفش ست با شلوار جین را در مجله دلتا ببینید.

شلوار جین با کفش پاشنه بلند

ترکیب شلوار جین تنگ و پاره با کفش پاشنه بلند، استایلی است که هرگز از آن خسته نخواهید شد. انتخاب کفش پاشنه بلند در هر نوعی از پاشنه پهن گرفته تا ظریف، از بندی گرفته تا جلو باز، بهترین استایلی است که یک دختر جوان و زیبا می‌تواند با شلوار جین بپوشد.

پاشنه بلند

شلوار جین با صندل بندی

صندل‌های بندی به خوبی با شلوار جین ست می‌شوند، حتی اگر ساده‌ترین مدل‌های آن را داشته باشید. بنابراین اگر دلیل خاصی برای پوشیدن صندل با شلوار جین ندارید، آن‌ها با هم در فصل تابستان فوق‌العاده شیک‌اند.

کفش کالج ساده و کژوال

پوشیدن کفش کالج با شلوار جین، استایلی ساده و بی‌نقص است. این نوع از کفش‌ها معمولا سبکی کژوال (معمولی) دارند و برای موقعیت‌های نه چندان رسمی مناسب هستند.

کفش کالج

نیم‌بوت و بوت بلند، کفش ست با شلوار جین

یک جفت بوت زنانه کلاسیک، تقریبا با همه نوع شلوار جینی ست می‌شود، به ویژه زمانی که شلوار جین آبی کلاسیک به پا دارید. نیم‌بوت زنانه جیر قهوه‌ای یا نیم‌بوت چرم مشکی با پاشنه ظریف و بلند، استایلی فوق‌العاده جذاب و منحصر به فرد است. بوت بلند (تا بالای زانو) جیر مشکی با شلوار جین آبی کلاسیک، ترکیب بسیار زیبا و جذابی به شما می‌دهد.

شلوار جین با کتانی سفید

هر خانمی حداقل یک جفت کتانی سفید دارد، که با شلوار جین؛ انتخابی بی‌چون و چرا است. خانم‌هایی که از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خسته شده‌اند و تمایل زیادی برای پوشیدن کتانی دارند، کتانی سفید بهترین گزینه برای استایل زنانه است. کفش‌‌های سفید کلاسیک، با همه نوع شلوار جینی ست می‌شود.

کتونی سفید

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی مطلب  نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
در گذشته، شومیز یک پیراهن ساده بود که زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شد. امروزه شومیزها کاربردهای متفاوتی دارند.
همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

هر خانمی در کمد خود به حداقل یک شومیز نیاز دارد؛ اما آیا همه چیز را درباره شومیز و نحوه استفاده از آن را می‌دانید؟ این مطلب مجله دلتا درباره همه آنچه باید درباره شومیز بدانید، است. با ما همراه باشید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

جنس

شومیزها معمولا از پارچه‌هایی نازک و سبک دوخته می‌شوند تا کسی که آن‌ها را می‌پوشد، احساس راحتی کامل داشته باشد. بهترین پارچه‌ها برای دوخت شومیز، پارچه حریر، پارچه نخ پنبه، پارچه پوپلین، پارچه جین نازک و پارچه لینن هستند. به سراغ شومیزهایی نروید که در آن‌ها از پارچه‌های سنگین استفاده شده است مگر اینکه قصد داشته باشید در زمستان از آن‌ها استفاده کنید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

تفاوت شومیز با تونیک

اولین تفاوت در بلندی آن‌ها است. تونیک از پیراهن بلندتر (تا زیر باسن) است. دومین تفاوت در اندازه پیراهن و تونیک است. تونیک معمولا فیت تن است اما شومیز کمی گشاد بوده و اندام را زیباتر جلوه می‌دهد. سومین تفاوت در جنس آنها است. شومیز برعکس تونیک از پارچه‌های مجلسی مثل حریر دوخته می‌شود. شومیزها برعکس تونیک معمولا آستین بلند هستند.

پیراهن زیر مانتو

پوشیدن پیراهن در زیر مانتو بین خانم‌های ایرانی ترند شده و رایج است؛ اما چه شومیزی برای این کار مناسب است؟ بطور خلاصه، شومیزهای ساده و تک رنگ برای پوشیدن در زیر مانتو مناسب‌ هستند. برای مانتوهای اسپرت از پیراهن نخی و برای مانتوهای لوکس و طرح‌دار از شومیز حریر استفاده کنید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید مانتو

شومیز در مجالس

اگر می‌خواهید برای مهمانی، پیراهن و دامن بپوشید، سراغ پارچه حریر بروید. برای رنگ و لعاب دادن به استایل بهتر است از شومیزهای طرح‌دار استفاده کنید. اگر از پیراهن طراح‌دار خوشتان نمی‌آید، سراغ شومیزهای تک رنگی بروید که مدلی خاص و جدید دارند. اگر می‌خواهید با کت و دامن، پیراهن بپوشید، سراغ جنس کرپ بروید تا ظاهر رسمی‌ شما حفظ شود.

پیراهن زنانه

یقه شومیز

شومیزها انواع مختلفی از یقه‌ها (از یقه هفت گرفته تا یقه پلیسه) را دارند. یقه پلیسه برای استایل‌های رسمی و خانم‌های مسن مناسب‌تر است. یقه پلیسه در کنار سرآستین‌های مچی مردانه، رسمیت و زیبایی خاصی دارد. شومیزهای یقه هالتر نیز برای مجالس بسیار مناسب‌ هستند و می‌توان آن‌ها را با اکسسوری‌های مثل گوشواره‌های پهن، ست کرد.

رنگ پیراهن

برای استفاده چندمنظوره از پیراهن بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. یک شومیز سفید کلاسیک را می‌توانید هرجایی که می‌خواهید با هر چیزی ست کنید. برای مثال، می‌توانید در فصل بهار و تابستان این پیراهن را با لباس‌های رنگ پاستلی ست کنید و در فصل پاییز و زمستان به سراغ رنگ‌های طوسی، یشمی، مشکی، آبی نفتی و… بروید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید رنگ

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
اگرچه سفید، رنگی روشن و زیباست اما ممکن است دوست نداشته باشید که یکدست سفید به نظر برسید.
نباید های لباس سفید

همانطور که پوشیدن لباس سفید مزایایی دارد، نیاز است نکاتی را رعایت کنید تا لباس‌ زشت به نظر نرسد و مکان پوشیدن هم مناسب باشد. سفید، هنگامی که به درستی پوشیده شود می‌تواند به پوست و ظاهر شما جذابیت فراوانی ببخشد اما همچنین می‌تواند خاطراتی برای شما بسازد که هیچ‌گاه فراموش نکنید. ما در این مطلب مجله دلتا درباره نباید های لباس سفید خواهیم گفت، با ما همراه باشید.

نباید های لباس سفید 

پوشیدن لباس سفید در عروسی دیگران

یکی از قوانین طلایی در پوشیدن لباس سفید این است که آن را در عروسی دیگران نپوشید. بدون در نظر گرفتن زیبایی آن، آداب و رسوم حکم می‌کند کاری نکنید که توجه دیگران را از عروس منحرف کرده و به خود جلب کنید. با پوشیدن لباس سفید شما دقیقا مثل عروس خواهید شد. حتی اگر این منظور را نداشته باشید، باز هم این پیام را به دیگران منتقل خواهید کرد پس در این مناسبت از پوشیدن لباس سفید خودداری نمایید.

پوشیدن سرتاپا سفید

 با اضافه کردن کمی رنگ، سفید شکسته می‌شود. این همچنین یک راه عالی برای انحراف نگاه از جاهایی از بدن‌ است که دوست ندارید به چشم بیاید.

نباید های لباس سفید رنگ

پوشیدن لباس سفید بسیار تنگ

لباس سفید اگر زیادی تنگ باشد هرگز زیبا به چشم نمی‌آید به خصوص اگر الیاف ابریشم بر تن کرده باشید. تنگی بیش از حد لباس سفید نه تنها می‌تواند انحنا، استخوان و یا چربی‌های اضافی بدن را نشان دهد بلکه آن‌ها را بیشتر بیرون زده و اغراق شده‌تر نشان می‌دهد. بنابراین لباس سفیدی را انتخاب کنید که کاملا اندازه باشد.

نباید های لباس سفید تنگ

بدن‌نما بودن

سفید می‌تواند بسیار فریب دهنده باشد و این بستگی به نوع مواد و تناژ رنگ دارد. لباس سفید می‌تواند به شدت بدن نما باشد بخصوص روی پوست‌های تیره، پس همیشه چک کنید لباس سفیدی که می‌خرید بدن نما است یا خیر. این همان دلیل اصلی‎ است که باید همیشه لباس زیر با لباس سفید هماهنگ باشد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی لباس‌هایی با رنگ روشن را چطور ست کنیم؟ را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
انتخاب رنگ‌ها و ترکیب‌ رنگی برای افراد، می‌تواند کاری دشوار و ریسکی باشد، اما نباید این مسئله سبب شود که شما از انتخاب رنگ‌ها و تناژهای جدید در استایل‌ خودداری کنید.
ترکیب رنگ استایل خانم ها

ترکیب رنگ استایل خانم ها اگر به درستی انتخاب شود ظاهر را بسیار جذاب‌ می‌کند، اما اگر رنگ آیتم‌هایی که پوشیده‌اید با یکدیگر هماهنگ نباشد ممکن است ظاهری نامناسب و شلخته داشته باشید. ترکیب‌های‌ رنگی بسیاری وجود دارند که با وجود نامتعارف بودن می‌توانند جلوه‌ بسیار جذابی به استایل‌ بدهند. با مجله دلتا همراه باشید.

ترکیب رنگ استایل خانم ها

  • آبی کمرنگ و صورتی

هیچ رنگی به اندازه‌ی رنگ‌های پاستیلی مناسب فصل بهار نیست. اگر چه آبی کمرنگ و صورتی به خودی خود کمی خنثی و بی روح به نظر می‌رسند اما اگر به درستی ترکیب شوند، ترکیب درخشانی را ایجاد می‌کنند که بسیار زیبا است.

ترکیب یک بلوز کشمیر آبی کمرنگ و یک کت صورتی‌ هر آنچه از سرمای زمستان مانده را با خود می‌برد.

  • قرمز و آبی

ترکیب قرمز و آبی سال‌ها است که جزو محبوب‌ترین ترکیب‌ رنگی‌ها محسوب می‌شود.

ترکیب شلوار جین آبی با کت قرمز رنگ و کفش‌های پاشنه‌بلند، برای استایل کژوال ترکیبی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

ترکیب این دو رنگ می‌تواند گستره‌ای متفاوت از تناژ‌های مختلف آبی و قرمز را دربر بگیرد.

  • آبی کبالت و فیروزه‌ای

با آبی کبالت و فیروزه‌ای در استایل؛‌ یک ترکیب رنگی درخشان خواهید داشت، ترکیبی که بسیار شیک است.

با این ترکیب از اکسسوری‌‌های نقره‌ای و طلایی استفاده کنید. پیراهن مجلسی آبی کبالت را با کفش‌های پاشنه‌بلند فیروزه‌ای و یک گردنبند طلایی درخشان و زیبا‌ ست کنید.

این دو رنگ در ترکیب با یکدیگر کنتراست بسیار درخشانی ایجاد می‌کنند.

شلوار جین آبی را با تاپ نارنجی بپوشید و یا لباسی انتخاب کنید که ترکیبی از هر دو رنگ را داشته باشد.

برای این که استایل متفاوت‌تری داشته باشید، می‌توانید رنگ نارنجی تیره را با سرمه‌ای تیره ترکیب کنید.

ترکیب رنگ استایل خانم ها نارنجی

  • نارنجی و مشکی

رنگ‌های روشن به ویژه رنگ نارنجی جذابیت و درخشش رنگ مشکی را افزایش می‌دهند.  یک شلوار فاق‌بلند نارنجی را با تاپ مشکی بپوشید و استایلی شیک برای خود بسازید.

  • صورتی و طوسی

این ترکیب رنگی سال‌هاست جزو محبوب‌ترین و شیک‌ترین ترکیب‌ها در صنعت مد محسوب می‌شود.

شلوار طوسی‌ را با تیشرت صورتی رنگ بپوشید و استایلی منحصربه فرد داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مد و فشن مطلب جذاب‌تر از همیشه با کت زنانه! را مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif