خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۶۸ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از رعایت ترتیب صحیح در استفاده از محصولات مراقبت پوستی نباید غافل شد زیرا این محصولات از نظر غلظت و مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت هستند و این مسئله میزان نفوذپذیری آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لازم است بدانید که ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی بسیار حائز اهمیت بود و بر میزان تاثیرگذاری آن‌ها موثر است. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم ترتیب استفاده از این محصولات را بگوییم.

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی

پاک‌کننده

قبل از هر اقدامی لازم است پوست خود را طی دو مرحله پاکسازی کنید. در ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوستی ابتدا با یک پاک‌کننده روغنی صورت خود را پاک کنید سپس به وسیله یک شوینده با پایه آب مانند ژل‌های شستشو آن را به مدت چند دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ داده و یا توسط یک فیس براش بشویید. فیس براش‌ها یکی از موثرترین ابزارها برای پاک‌سازی پوست هستند که علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را لایه‌برداری نیز می‌کنند.

محصولات مراقبت پوستی

 تونر

پاکسازی باعث می‌شود منافذ پوست شما باز شود به همین دلیل بهتر است که از یک تونر برای بستن منافذ پوست در محصولات مراقبت پوستی خود استفاده کنید. تونرها با غلظت آبکی که دارند به سرعت جذب پوست می‌شوند و همچنین علاوه بر لایه‌برداری و پاکسازی سلول‌های مرده، پوست را نیز آبرسانی می‌کنند.

سرم

حال نوبت آن است که پوست خود را به وسیله یک سرم پوست تغذیه کنید. سرم‌ها حاوی ترکیبات فعال قوی، مرطوب‌کننده و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که پوست برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. سرم‌های ویتامین C برای استفاده روزانه بسیار مناسب هستند. این سرم‌ها سبک بوده و علاوه بر سرعت جذب بالا پوست شما را هیدراته نیز می‌کنند.

محصولات مراقبت پوستی

کرم دور چشم از محصولات مراقبت پوستی

حتی اگر هاله تیره دور چشم ندارید، استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید. این کرم‌ها، ملایم و سبک هستند و مختص پوست اطراف چشم فرموله شده‌اند. وظیفه اصلی این کرم‌ها روشن کردن پوست اطراف چشم و از بین بردن چین و چروک است. همچنین پف اطراف چشم را نیز کاهش می‌دهد.

کرم ضد جوش

کرم‌های ضد جوش یکی از محصولات مراقبت پوستی برای افرادی است که دارای پوست مستعد آکنه هستند. کرم‌های ضد جوش حاوی مواد قدرتمندی هستند که بر روی ناحیه موردنظر تمرکز می‌کنند.

مرطوب‌کننده

چند دقیقه به کرم ضد جوش زمان بدهید تا به خوبی جذب شود سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ای را خریداری کنید که مناسب نوع پوست شما باشد و همچنین حاوی یک ماده موثر یا آنتی‌اکسیدان قوی باشد تا بتواند باعث ترمیم و بهبود بافت پوست شما شود. اگر پوست چرب یا ترکیبی دارید از یک مرطوب‌کننده سبک و اگر پوست شما حساس است، نوع ملایم آن را انتخاب کنید. همچنین در صورت داشتن پوست خشک، یک مرطوب‌کننده و آبرسان قوی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

محصولات مراقبت پوستی

رتینول

رتینول یک ماده شگفت‌انگیز از محصولات مراقبت پوستی است که با پیری پوست مبارزه می‌کند. این ماده باعث بهبود تولید کلاژن شده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. همچنین علاوه بر کاهش چین و چروک، پوست را محکم می‌کند. اگر پوست حساس و آکنه‌ای دارید قبل از مصرف، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

کرم ضدآفتاب از محصولات مراقبت پوستی

این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، به‌خصوص افراد با پوست روشن هرگز نباید از آن غافل شوند. همچنین مهم است که پوست شما نسبت به ضدآفتابی که استفاده می‌کنید حساسیت نداشته باشد و یا پوست شما را خشک نکند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

برای تقویت و تسریع رشد مو باید یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را مصرف کنید. همچنین می‌توانید از برخی روغن‌ها نیز برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده کنید.

بسیاری از افراد آرزوی افزایش رشد موی سر و داشتن موهای بلند و درخشان را دارند ولی به دلیل ضعیف بودن موها، نبود تغذیه کافی و آسیب به مو رشد مو کم می‌شود. یکی از روش‌های طبیعی تقویت موها استفاده از روغن‌های طبیعی است که در این مطلب از مجله دلتا این روغن‌ها را معرفی می‌کنیم.

روغن‌های طبیعی برای افزایش رشد موی سر

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که می‌تواند به افزایش رشد موی سر و بدن کمک کند. این مواد می‌توانند به غشا سلولی مو نفوذ کرده و آن را عمیقا تغذیه کنند. مقدار کمی روغن نارگیل را روی پوست سر خود ریخته و آن را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. همچنین، شما می‌توانید از روغن نارگیل به‌عنوان یک ماده پایه برای ماسک مو همراه با مواد مفید دیگر مانند آووکادو استفاده کنید.

افزایش رشد موی سر

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای رشد مو محسوب می‌شود. این روغن می‌تواند رشد مو را تقویت و تسریع کند. روغن زیتون یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای افزایش رشد موی سر است و همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده رایج در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست و مو است. روغن زیتون عمیقا پوست سر را تغذیه کرده و موجب نرمی و درخشش تارهای مو می‌شود.

افزایش رشد موی سر

افزایش رشد موی سر با روغن کرچک

روغن کرچک به‌واسطه خواص آبرسان خود شناخته شده است و همچنین برای افزایش رشد مو و مژه‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شود. روغن کرچک را روی پوست سر خود ریخته و به آرامی برای چند دقیقه پوست سر را ماساژ دهید. این کار را هر بار که موی خود را می‌شویید تکرار کنید تا به تغذیه و آبرسانی پوست و مو کمک شود.

افزایش رشد موی سر

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به روشی منحصربه‌فرد برای افزایش رشد موی سر و داشتن موهای بلند است. برخلاف روغن‌های دیگر، روغن جوجوبا به درون مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، این روغن فولیکول مو را پوشش می‌دهد. از این رو، از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

افزایش رشد مو سریع

روغن رزماری

رزماری دارای خواص پزشکی درونی و بیرونی برای بدن انسان است و می‌تواند گردش خون در پوست سر را تحریک کند. مدت‌ها است که از این روغن برای تقویت رشد مو استفاده می‌شود و افراد بر این باور هستند که رشد مو را تسریع کرده و از ریزش آن پیشگیری می‌کند. افزون بر این، روغن رزماری گزینه خوبی برای مقابله با شوره سر و شکنندگی تارهای مو است.

افزایش رشد موی سر با مواد طبیعی

افزایش رشد موی سر با روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی دیگر از روغن‌هایی است که می‌تواند به تسریع رشد مو کمک کند. این روغن به‌واسطه محتوای اسیدهای چرب و ویتامین‌های خود شناخته شده است. به همین دلیل، روغن آووکادو یکی از بهترین مواد مراقبت از مو است. آووکادو حاوی ویتامین های A، B6، و E است که می‌توانند پوست سر و مو را تغذیه کنند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب راه‌های رسیدن به موهای قوی و براق را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

اگر اصول لایه لایه لباس پوشیدن به خوبی رعایت نشود، نه‌تنها تاثیر خاصی در حفظ گرمای بدن ندارد، بلکه فرد را چاق‌تر نیز نشان می‌دهد و ممکن است لباس‌ها نیز اصطلاحا به‌هم نیایند.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن در زمستان برای حفاظت از سرما و نیز جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مهم است، اما در این میان مسئله شیک پوشی نیز پیش می‌آید. ما در این مطلب از مجله دلتا، مهم‌ترین اصول لایه لایه لباس پوشیدن را با شما درمیان می‌گذاریم.

نکات مهم در استایل لایه لایه لباس پوشیدن

یقه‌اسکی را زیر هر لباسی می‌توانید بپوشید

یقه‌اسکی یا لباس بافتنی یقه‌گرد، یکی از مهم‌ترین آیتم‌های لایه لایه لباس پوشیدن است که باعث حفظ گرمای بدن نیز می‌شود. بهترین روش محافظت در برابر سرما، پوشاندن گردن و سینه است که این لباس به‌خوبی از عهده این کار برمی‌آید. این نوع لباس‌ها را می‌توان زیر هر لباسی پوشید، از بلوز یقه دکمه‌دار گرفته تا پیراهن رسمی و مهمانی یا حتی پوشیدن بلوز یقه‌گرد یا یقه‌اسکی زیر هودی اورسایز.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن

به‌دنبال لباس‌هایی باشید که پارچه عایق دارند

برخی لباس‌ها از پارچه‌هایی درست شده‌اند که بدون اینکه وزن زیادی داشته باشند، گرمای بدن را حفظ می‌کنند. این نوع پارچه‌ها بسیار سبک و مناسب استایل لایه لایه لباس پوشیدن هستند، به‌طوریکه چندین لایه لباس را روی هم بپوشید، بدون اینکه حجیم به‌نظر برسید. به‌طور مثال پارچه‌هایی مانند پشم، کشمیر و فلیس همگی سبک هستند و گرمای بدن را حفظ می‌کنند.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن

کت‌های آستردار یا کت دولایه را امتحان کنید

یکی از آیتم‌هایی که سلبریتی‌ها برای استایل لایه لایه لباس پوشیدن از آن زیاد استفاده می‌کنند، کت آستردار است. برای مثال کت بلیزر همراه با کت مردانه، کت چرم همراه با کت خز مصنوعی یا کت جین زیر ترنچ. برای اینکه در این استایل حالت زیبا و شیکی داشته باشید، کت بیرونی خود را طوری انتخاب کنید که یقه‌اش برروی شانه‌های شما بیفتد.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن

جوراب پشمی بلند و استایل لایه لایه لباس پوشیدن

غیر از گرم نگاه داشتن سینه و گردن، پا نیز بخش بسیار مهمی از بدن است و گرم نگه داشتن آن باعث حفظ گرمای بدن می‌شود. به همین دلیل، جوراب‌ها جزو مهم‌ترین آیتم‌های استایل زمستانی است. البته انتخاب جوراب ضخیم، نیاز به دقت دارد چون پا بخش حساسی نیز هست. جورابی بپوشید که وقتی پای خود را درون کفش قرار می‌دهید بتوانید اندکی انگشت شست خود را تکان بدهید. جوراب‌های پشمی در گرم نگه داشتن پا معجزه می‌کنند و از طرفی ضدآب هستند. فلیس نیز جنس مناسبی برای جوراب در روزهای برفی و هنگام قدم زدن در برف است.

استایل لایه لایه لباس پوشیدن در زمستان

یک جفت بوت زیبا و راحت انتخاب کنید

بوت، مهر آخر استایل لایه لایه لباس پوشیدن در زمستان است. انتخاب یک بوت راحت که حتی ارتفاعش تا زانو یا بالای آن یعنی ران هم برسد، به جذابیت استایل لایه لایه شما اضافه می‌کند. ازطرفی بهتر است که به راحتی خودتان نیز در قدم زدن در روزهای برفی توجه کنید. مثلا بوت‌های بلند با کف تخت که برای موقعیت‌های کژوآل نیز مناسب هستند. این نوع بوت‌ها برای ست کردن با دامن و پیراهن نیز بسیار مناسب و شیک هستند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مشابه خاص‌ترین لباس‌های زمستانی امسال را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

روش‌های زیادی برای افزایش درخشش موها وجود دارد. می‌توانید از انواع ماسک مو‎هایی که باعث براق شدن مو می‌شوند استفاده کنید یا موهای خود را به شکلی حالت دهید که براق‌تر به‌نظر برسند.

برای داشتن موهای براق و درخشان، لازم است تا روش‌های معمول و روزانه مراقبت از مو که باعث سلامت و استحکام موها می‌شوند را دنبال کنید. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا ۴ روش موثر برای درخشندگی هرچه بیشتر موها را معرفی کنیم.

۴ روش موثر برای داشتن موهای براق و درخشان

استفاده از ماسک‌های مو

برای داشتن موهای براق و درخشان از تخم مرغ استفاده کنید. ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما تخم مرغ می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. استفاده از زرده‌ تخم مرغ با افزایش رطوبت‌رسانی به موها، از کدر شدن آن جلوگیری می‌کند.

از سرکه سیب به‌عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید. سرکه سیب برای مو یک نرم‌کننده و براق کننده کاملا طبیعی و سریع به حساب می‌آید. این ماده سطح PH موهای شما را متعادل می‌کند و همچنین باعث شفافیت، نرمی و پاکسازی تارهای مو می‌شود.

عسل جذب کننده رطوبت بوده و دارای خاصیت شفاف‌کنندگی است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که عسل برای درخشان کردن موهای مات و کدر مناسب باشد. عسل خام مغذی‌ترین و بهترین گزینه برای مو است.

موهای قوی و براق

حالت دادن به موها و موهای براق و درخشان

هنگامی که مو مرطوب و نم‌دار است، از ماسک‌های بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید. مو، ممکن است پس از خشک شدن کمی کدر به نظر برسد. استفاده از ماسک‌ مو بعد از استحمام، می‌تواند از خشک شدن موها جلوگیری کند و به شما در داشتن موهای براق و درخشان کمک می‌کند.

اجازه دهید موها به‌طور طبیعی و در مجاورت با هوا خشک شوند. مطمئنا انجام سشوار و براشینگ برزیلی، در ابتدا موهای شما را براق نشان می‌دهد. اما این کار پس از مدتی، به مو آسیب رسانده و آن را کدر، زبر و خشن می‌کند.

از روغن‌های مخصوص مو استفاده کنید. هنگامی که موها به طور طبیعی در برابر هوا خشک می‌شود، از روغن نرم‌کننده روی ساقه‌های مو استفاده کنید. استفاده از یک روغن موی مناسب، باعث افزایش درخشش و محافظت از مو در برابر آسیب می‌شود.

موهای قوی و براق

موهای خود را سالم نگه دارید

شستن بیش از حد مو، چربی و روغن طبیعی مو را از بین می‌برد. به‌ عبارتی، شستشوی بیش از حد باعث می‌شود تا موها به آسانی آسیب‌پذیر و شکننده شوند. برای داشتن موهای براق و درخشان، بیش از یک یا دو بار در هفته از شامپو استفاده نکنید.

شستن و حالت دادن موها با محصولات شیمیایی، می‌تواند به مو آسیب برساند. بسیاری از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت دهنده مو، حاوی موادی هستند که ممکن است برای مو مشکل ایجاد کنند. همیشه به دنبال محصولاتی باشید که کاملاً طبیعی بوده و حاوی سولفات‌ها، سیلیکون‌ها و الکل‌ها نیستند.

موهای قوی و براق

درخشان کردن انواع مختلف مو

موهای فر، نامنظم، زبر، خشن و یا گره خورده که از هیچ‌گونه محصول مراقبتی برای آن‌ها استفاده نشده است، به جای انعکاس نور باعث شکست نور می‌شوند. برای داشتن موهای براق و درخشان، بایستی از ماسک مو داخل و خارج از حمام و همچنین از سرم مو بعد از حمام استفاده شود. این روش‌ها باعث افزایش رطوبت، نرم شدن کوتیکول و انعکاس نور در مو می‌شوند.

موهای رنگ شده، به مرور خشک و وز می‌شوند. علاوه بر براق شدن موها، به فکر ترمیم هم باشید. ترمیم کردن مو به حفظ رنگ مو نیز کمک می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اشتباهات رایج مدل مو که سن را بالا می‌برد! را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

این موضوع که آرایش شب با آرایش روزانه تفاوت دارد امر بدیهی می‌باشد و شما هم باید با نکات آن آشنایی بیشتری داشته باشید.

بسیاری از خانم‌ها در مورد آرایش شب زیبا اطلاعات زیادی ندارند و آن را در همان سبک آرایش روزانه انجام می‌دهند. این دسته از خانم‌ها باید به برخی از نکات بسیار مهم در مورد آرایش خود در شب اهمیت بدهند تا زیبایی بیشتری در چهره خود داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا به این نکات می‌پردازیم.

نکاتی در مورد آرایش شب

تناسب لباس شما با آرایش

بسیاری از خانم‌ها بدون اینکه به رنگ‌بندی و نوع لباس خود توجه داشته باشند، آرایش شب خود را انجام می‌دهند، این دسته از خانم‌ها نه تنها زیبایی لباس آن‌ها مشخص نمی‌شود، بلکه زیبایی صورت آن‌ها هم چندان به چشم نمی‌آید. شما باید به نوع گریم و رنگ لباسی که بر تن دارید دقت کنید، اگر این دو عامل با یکدیگر هماهنگی داشته باشند زیبایی بیشتری در چهره شما به وجود می‌آید.

آرایش شب

پرایمر با کیفیت

برای اینکه آرایش شب شما تا چندین ساعت به خوبی بر روی صورت دوام بیاورد، بهتر است از یک پرایمر عالی و باکیفیت استفاده کنید. در واقع بسیاری از خانم‌ها در خرید پرایمر خود دقت کافی ندارند و به همین دلیل شاید از برندهای متفرقه پرایمر خود را خریداری کنند، در این صورت در نیمه‌های شب شاید آرایش چشم به صورت لکه لکه شود. یکی از ویژگی‌های مهمی که پرایمرها دارند، این است که صورت را بسیار صاف و زیبا می‌کنند.

آرایش پوست

شما باید بدانید پوست برای آرایش کردن مانند بوم نقاشی است. به همین دلیل اگر هر لکه و یا تغییر رنگی بر روی آن وجود داشته باشد، به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید. در واقع زیرسازی پوست اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل شما باید از کرم‌ها و پرایمرهایی استفاده کنید که کیفیت خوبی دارند.

زیباترین قسمت صورت خود را پیدا کنید

بهتر است به دنبال زیباترین نقاط صورت خود بگردید. برخی از افراد چشم یا برخی دیگر از افراد لب‌های زیبایی دارند، به همین دلیل باید آن نقطه را پیدا کنید و روی آن متمرکز شوید. شما اگر آن بخش از زیباترین نقطه صورت خود را پیدا کنید، و برای آرایش کردن بیشتر روی آن متمرکز شوید صورت زیباتر و جذاب‌تری خواهید داشت.

آرایش شب

پودر براق کننده

برای آرایش شب از هر نوع پودر براق کننده می‌توانید استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که تمامی بخش‌های صورت خود را با این پودر نپوشانید. در این صورت تنها زیبایی شما برق زدن می‌شود. بیشترین بخش‌های صورت که با این پودر براق کننده زیباتر می‌شود استخوان ابرو و گونه ها می‌باشد.

رژ گونه زدن

در واقع بسیاری از خانم‌ها از رژ گونه استفاده می‌کنند ولی در مورد نحوه صحیح زدن آن بسیاری از افراد شاید اطلاعات درستی نداشته باشند. شما باید برای رژگونه زدن لبخند بزنید تا سیب گونه‌های خود را پیدا کنید. بعد از اینکه سیب گونه‌های خود را پیدا کردید بر روی آن رژگونه خود را بزنید.

آرایش شب

پیشنهاد مطالعه: همچنین مطلب مشابه نکات طلایی در آرایش روزانه را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

برخورداری از ظاهری زیبا، اهمیت فراوانی بین افراد جامعه دارد. سیگار کشیدن یا در معرض دود سیگاری‌ها بودن، سبب پیری زودرس و عوارض شدید پوست صورت می‌شود.

دود سیگار که روی پروتئین کلاژن و فیبرهای الاستین پوست اثر می‌گذارد، روند بازسازی پوست را مختل می‌کند و این‌گونه است که افراد سیگاری نسبت به بقیه افراد، چند سال پیرتر نشان داده می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان تاثیر سیگار بر پوست صورت می‌پردازیم.

آسیب‌های تاثیر سیگار بر پوست

تغییر رنگ پوست

اولین تاثیر سیگار بر پوست این است که پوست صورت افراد سیگاری به مرور زمان تغییر می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهد زیرا جریان اکسیژن در خون این افراد کند شده و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز به پوست نمی‌رسد. این افراد معمولا پوست رنگ‌پریده، زرد و گاهی قرمز و کبود دارند. تیرگی پوست لب و اطراف لب نیز به همین دلیل است.

تاثیر سیگار بر پوست

لکه‌های پوستی

افراد سیگاری در معرض ابتلا به لکه‌های پوستی هستند. این لکه‌ها روی پوست صورت، پوست دست و ناخن به دلیل تماس مستقیم دود سیگار با این قسمت‌ها بیشتر است. ظهور لکه‌های پوستی در افراد با سن بالاتر و سابقه بالای مصرف سیگار نیز بیشتر است.

تاثیر سیگار بر پوست و تاخیر در بهبود زخم

بارها ثابت شده است که اثرات زیان‌آور در بهبود زخم‌های پوستی و بازسازی پوست، از موارد مهم تاثیر سیگار بر پوست است. جراحی‌های زیبایی مانند پیوند پوست یا کشیدن پوست در افراد سیگاری با درصد موفقیت کمتری همراه است.

علت این است که پس از استنشاق دود، جریان خون ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و باعث آسیب رسیدن به اکسیژن بافت می‌شود.

تاثیر سیگار بر پوست

پیری زودرس

چروک و افتادگی پوست صورت، گردن و اطراف لب‌ها از دیگر علائم ظاهری مصرف‌کنندگان دخانیات و از عوارض تاثیر سیگار بر پوست است و در زنان بیش از مردان نمایان می‌شود. افتادگی پوست در اندام‌های دیگر بدن مانند بازو و سینه نیز از دیگر علائم مصرف سیگار است.

زوائد پوستی

آکنه یا جوش یک بیماری مزمن ناشی از التهاب غدد پوستی است. تحقیقات نشان داده است که مدت و میزان سیگار کشیدن در تشدید و تشکیل آکنه نقش دارد. سیگار احتمال ابتلا و شدت بیماری‌های ویروسی به‌ویژه زگیل‌های تناسلی را زیاد می‌کند. میزان عود زگیل تناسلی در سیگاری‌ها بیشتر است بنابراین برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری، ترک سیگار ضروری است.

تاثیر سیگار بر پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

دستکش یکی از اکسسوری‌های مهم پاییز و زمستان است. انتخاب و خرید یک جفت دستکش مناسب، همچون دیگر پوشاک گرم بسیار مهم است.

از آنجایی که روزهای سردی در پیش داریم برای اینکه دستان خود را گرم نگه دارید به یک دستکش زمستانی مناسب نیاز دارید. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به معرفی انواع دستکش زمستانی بپردازیم.

انواع متنوع دستکش زمستانی

دستکش‌ها یکی از اکسسوری‌های مورد نیاز هر فرد در زمستان هستند که دارای تنوع هستند و می‌توان با توجه به موقعیت نوع آن را انتخاب کرد.

دستکش پشمی

دستکش‌های پشمی بسیار مقاوم و مناسب برای فصل سرد هستند. این دستکش‌ها هم سبک هستند و هم در آن‌ها پوست دست‌ها به‌راحتی نفس می‌کشند و در عین حال از عرق کردن و ایجاد رطوبت در دست‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.

دستکش زمستانی پشمی حجم کمی دارد ولی ایجاد گرمای زیادی می‌کند. به هنگام استفاده از این دستکش‌ها می‌توانید به راحتی به کارهای خود بپردازید و حتی در هوای سرد بدون محدودیت انگشتان خود را تکان دهید.

اغلب دستکش‌های پشمی یک لایه نازک عایقی دارند تا مقاومت بیشتری در برابر رطوبت محیط داشته باشند. دستکش‌های پشمی از دستکش‌های ضدآب طبیعی هستند بنابراین، در سرمای بسیار شدید چندان مناسب نیستند.

دستکش زمستانی

دستکش زمستانی عایقی

این دستکش یک دستکش زمستانی مناسب است که دست‌ها را بسیار گرم نگاه می‌دارد و به صورت طبیعی یا مصنوعی عایق‌بندی شده‌ است. این نوع از دستکش‌ها مقاومت زیادی در برابر آب‌ و هوای سرد دارند و در هر شرایط آب‌ و هوایی دست‌ها را گرم نگه می‌دارند. این دستکش‌ها برای ورزش‌های زمستانی، اسکی و غیره مناسب هستند.

دستکش زمستانی

دستکش‌های نازک و آستری

به‌طور کلی لباس‌های نازک که زیر لباس‌های گرم و ضخیم زمستانی پوشیده می‌شوند، تاثیر زیادی در گرم و خشک نگه‌داشتن بدن دارند. دستکش زمستانی آستری نازک اغلب زیر دستکش‌های ضخیم استفاده می‌شود تا در سردترین روزها نیز دست‌ها را گرم نگه دارند.

این دستکش‌ها بسیار نازک هستند و از مواد کشی درست می‌شوند و به نحوی طراحی شده‌اند که به دست‌ها می‌چسبند و احساس خشکی و راحتی به دست‌ها می‌دهند. این دستکش‌ها سبک هستند و خیلی راحت در جیب جا می‌گیرند بنابراین می‌توانند همیشه همراه شما باشند.

دستکش زمستانی

دستکش‌های ضدآب

دستکش‌های ضدآب از مواد بسیار صنعتی و مقاوم درست می‌شوند و برای روزهای بارانی، برفی و حتی سرد و خشک نیز مناسب هستند. این دستکش‌ها از نفوذ آب و رطوبت به دست جلوگیری می‌کنند و حتی رطوبت و عرق انگشتان را نیز جذب می‌کنند. اغلب دستکش‌های ضدآب، ضد باد نیز هستند.

این دستکش‌ها نیز دست‌ها را گرم نگاه می‌دارند و در عین حال کمک می‌کنند تا وسایل و ابزار لمسی پیرامون را نیز به‌راحتی مورد استفاده قرار دهید بدون آنکه مجبور شوید دستکش را از دست خود درآورید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه ۷ مدل کلاه شیک زمستانی امسال را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

لوازم آرایش ابزاری برای بیرون کشیدن زیبایی‌های صورت ما مانند گونه‌ها، چشم‌ها و لب‌ها است. اما گاهی اوقات ما خیلی زیاد و کاملا غیرطبیعی از این وسایل استفاده می‌کنیم.

اغلب خانم‌ها در دهه دوم زندگی خود برای داشتن آرایش صورت ملایم و دخترانه، ساعت‌ها وقت خود را جلوی آینه می‌گذرانند و بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه خود نیز نمی‌رسند چون اکثرا نکات مهم را در نحوه آرایش کردن رعایت نمی‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا اشتباهات آرایش صورت را برای شما بازگو می‌کنیم.

نکاتی که باید در آرایش صورت ملایم رعایت کنیم

شست‌وشوی بیش از حد صورت

شست‌وشوی صورت اولین اصل داشتن آرایش صورت خوب است. هر فرد پوست متفاوتی دارد. سن نیز پوست انسان را دست‌خوش تغییراتی می‌کند. مثلا وقتی شما پوست خشک و پوسته پوسته‌ای دارید نباید در شست‌وشوی صورت خود افراط کنید. ایده‌آل شست‌‌‌وشوی صورت دوبار در روز است.

آرایش صورت ملایم

اشتباه در آرایش صورت با پوست خشک

یکی از عوامل موثر در آرایش، شناخت درست پوست خود است. استفاده از لوازم آرایشی بر روی پوست‌های خشک یک اشتباه بزرگ است. اگر پوست خشکی دارید حتما قبل از آرایش کردن از آبرسان استفاده کنید. خشکی پوست در آرایش باعث می‎‌شود پوست شما خسته و پیرتر از سن واقعی شما نشان داده شود و مانع از داشتن یک آرایش صورت ملایم زیبا شود.

استفاده نادرست از کانسیلر

برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر و بعد از کانسیلر استفاده کنیم. هرگز بیش‌ازحد از کانسیلر استفاده نکنید. استفاده زیاد از کانسیلر بر روی گودی زیر چشم باعث می‌شود شما مسن‌تر به‌نظر برسید و این برای یک آرایش صورت ملایم مناسب نیست. روش درست برای پوشاندن سیاهی زیرچشم استفاده چند قطره بر روی استخوان زیر چشم است. از کرم پودر به عنوان کانسیلر استفاده نکنید.

آرایش صورت ملایم

استفاده بیش‌ازحد از کرم پودر در آرایش صورت ملایم

استفاده چند لایه‌ای از کرم پودر برای آرایش صورت ملایم و دخترانه مناسب نیست. همچنین برای پوست شما اصلا مفید نیست و پوست را شبیه به کیکی می‌کند که با لایه‌های خامه‌ای زیاد پوشانده شده است. لازم نیست از کرم پودر در همه نواحی صورت خود استفاده کنید، استفاده کمی از آن در قسمت گونه‌ها و بینی کفایت می‌کند. برخی از خانم‌ها از کرم پودر برای پوشاندن لکه‌ها استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است و باید از کانسیلر برای این کار استفاده کنند.

اشتباهات آرایش ابرو

ابروها تاثیر زیادی در زیباتر دیده شدن چشم‌ها دارند. ابرو‌هایی با فرم طبیعی در آرایش صورت ملایم چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. ابروهای پرپشت و بی‌حالت چشم‌ها را بی‌حال نشان می‌دهد. ابروهای نازک باعث کشیده شدن چشم‌ها نمی‌شود و به‌طور کامل ظاهر شما را تغییر می‌دهد.

آرایش صورت ملایم

استفاده نادرست از خط چشم

اگر شما از سایه‌های تیره استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید. ولی اگر از سایه‌های روشن‌تر برای آرایش استفاده می‌کنید بهتر است از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید. بنابراین برای داشتن یک آرایش صورت ملایم همخوانی رنگ سایه با خط چشم اهمیت دارد.

اشتباهات کشیدن خط لب

از کشیدن خط لب‌های تیره، نازک و خارج از محوطه لب در آرایش صورت ملایم خودداری کنید. هدف از کشیدن خط لب مشخص کردن محیط لب‌ها نیست، هدف فرم‌دهی و برجسته کردن لب‌ها است. برای داشتن یک خط لب خوب باید از یک خط لب یک یا دو درجه تیره‌تر از رژ خود استفاده کنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه نکات طلایی در آرایش روزانه را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

زمستان که شروع می‌شود، علاوه بر گرم و خشک ماندن، مسئله شیک‌پوشی هم پیش کشیده می‌شود. به‌خصوص برای آقایان که تصور می‌کنند گزینه‌های کمتری برای انتخاب لباس دارند.

کت های زمستانی مردانه و جدید، انواع مختلفی دارد که هم در کلیات و هم در جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. ازطرفی داشتن حتی دو نمونه از این کت‌ها دست شما را در تنوع بخشیدن به استایل باز می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین و محبوب‌ترین کت‌های زمستانی مردانه آشنا کنیم.

انواع کت های زمستانی مردانه

پیکت

نوعی کت مردانه چهاردکمه بلند که اولین بار ارتشی‌ها از آن استفاده کردند و از همانجا محبوب شد. یقه این نوع کت‌ها عریض است و از پشم سنگین و ضخیم ساخته می‌شوند. البته در سال‌های اخیر از پشم نرم هم در تولید پیکت استفاد می‌شود.

کت های زمستانی مردانه

ترنچ از کت های زمستانی مردانه جدید

ریشه ترنچ به جنگ جهانی اول بازمی‌گردد، وقتی که سربازان سنگری این کت‌ها را می‌پوشیدند. این پارچه مقاوم، سبک و ضدآب است. به همین دلیل امروزه از کت های زمستانی مردانه محبوب به‌شمار می‌رود. ترنچ را می‌توان هم در استایل کژوال استفاده کرد و هم در استایل فرمال و گزینه بسیار خوبی برای روزهای بارانی به‌شمار می‌آید.

کت های زمستانی مردانه

اورکت

اورکت، کت بلندی است که معمولا آن را بر روی کت تک می‌پوشند و برش‌های عریضی دارد. این نوع کت از پارچه‌های پشمی کیفیت بالا تولید می‌شود که بسیار مناسب آب‌وهوای بسیار سرد است. اورکت معمولا دو دکمه و یقه برگردان دارد. جیب‌های اورکت لبه‌دار است و یک جیب باریک هم بر روی سینه دارد. به اورکت‌هایی که از پارچه‌های سبک‌تر تهیه می‌شوند و مناسب آب‌وهوای نه‌چندان سرد هستند، تاپ کت می‌گویند. همچنین اگر از پارچه ضخیم‌تر ساخته شود و سنگین‌تر باشد، به آن گریت کت می‌گویند.

کت های زمستانی مردانه

پارکا از کت های زمستانی مردانه جدید

وقتی صحبت از استایل کژوال زمستانی مردانه به میان می‌آید، پارکا خود را به رخ می‌کشد. سال‌ها پیش برای تولید پارکا از پوست فک استفاده می‌کردند، اما امروزه از مواد شیمیایی سبک برای تولید آن استفاده می‌شود. استفاده از این مواد باعث می‌شود که پارکا حجم بگیرد و حالت پافی داشته باشد. طول پارکا معمولا تا کمر یا روی زانو است، زیپ‌دار است و گاهی یقه خز بزرگ دارد.

کت های زمستانی شیک

کت بامبر

کت بامبر اولین بار برای خلبانان جت‌های جنگنده در جنگ جهانی دوم تولید شد، اما امروزه مردم عادی هم از آن استفاده می‌کنند. کتی چرم که درون آن در خطوط یقه و سرآستین از پشم سنگین استفاده شده است. قد این کت کوتاه و معمولا تا خط کمر است و در قسمت کمر و سرآستین کاملا فیت و اندازه بدن می‌شود.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه بررسی انواع استایل اداری مردانه را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

پیری بخشی از روند زندگی است و سفت شدن و چاق شدن پوست کم می‌شود. چشم‌ها اغلب اولین ناحیه هستند که به دلیل پوست ظریفی که دارند علائم چین و چروک را نشان می‌دهند.

چشم‌ها دریچه‌ای به روح و انتقال‌دهنده احساسات ما هستند. آن‌ها ما را منحصربه‌فرد می‌کنند اما وقتی کسل و خسته هستیم راه حل چیست؟ جوانسازی و آبرسانی به پوست زیر چشم می‌تواند به ما ظاهری زیبا و دلنشین بدهد. اگر به دنبال راهی سالم برای جوانسازی دور چشم خود هستید، با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

خشک شدن پوست زیر چشم

عوامل متعددی مانند شرایط آب و هوایی، رطوبت کم آب و هوای خشک به ویژه در زمان تغییرات فصلی، استفاده بیش از حد از آب گرم، سالخوردگی، پاک نکردن آرایش، مالش زیاد و مواد شیمیایی شدید موجود در صابون‌ها و محصولات مراقبت از پوست می‌تواند عامل خشکی پوست اطراف چشم باشد.

آبرسانی به پوست زیر چشم

آبرسانی به پوست زیر چشم با روش‌های طبیعی

ژل آلوئه‌ورا برای آبرسانی به پوست زیر چشم

آلوئه‌ورا پوست شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند. از چین و چروک جلوگیری کرده و به‌ویژه برای درمان پوست خشک اطراف چشم مفید است. یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه را به آرامی اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و روز بعد آن را بشویید. هر شب این کار را تکرار کنید.

روغن بادام

این روغن یک نرم‌کننده عالی برای جوانسازی آبرسانی پوست زیر چشم است که می‌تواند پوست خشک را التیام بخشد. روغن بادام را به آرامی روی پوست اطراف چشم خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. این درمان را هر شب تکرار کنید.

آبرسانی به پوست زیر چشم

روغن ویتامین E برای آبرسانی به پوست زیر چشم

ویتامین E یک آنتی اکسیدان عالی است. اثرات ضد پیری دارد و سیاهی دور چشم را نیز کاهش می‌دهد. دو عدد کپسول ویتامین E را با احتیاط باز و روغن آن را خارج کنید. روغن را دور چشمان خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی آن بماند. هر شب این کار را تکرار کنید.

گلیسیرین

گلیسیرین پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. مقداری گلیسیرین روی پدهای پنبه‌ای بمالید. پد‌ها را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید پنج دقیقه روی آن‌ها بماند. گلیسیرین را یک شب روی پوست خود بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید. هر شب این کار را تکرار کنید.

چای سبز کیسه‌ای

چای سبز، جوان‌کننده پوست است. استفاده از چای سبز کیسه‌ای روی می‌تواند آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام دهد. دو کیسه چای را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید. آن‌ها را بیرون بیاورید و بگذارید خنک شوند. سپس آن‌ها را روی پلک‌های خود قرار دهید.

آبرسانی به پوست زیر چشم

عسل

عسل، یک آبرسان فوق‌العاده، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده عالی است که با جلوگیری از، از دست دادن آب و مرطوب نگه‌داشتن آن، آبرسانی به پوست زیر چشم را انجام می‌دهد و پوست شما را سالم نگه می‌دارد. یک لایه بسیار نازک عسل را روی پوست اطراف چشم خود بمالید. بگذارید بیست دقیقه بماند. آن را با آب ولرم بشویید. این روتین را هر شب تکرار کنید.

خیار برای آبرسانی به پوست زیر چشم

خیار بر روی پوست اثر خنک‌کنندگی دارد. هنگامی که در ناحیه چشم استفاده می‌شود، سیاهی دور چشم را کاهش می‌دهد و باعث آبرسانی و پاکسازی پوست زیر چشم می‌شود.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله را بخوانید.

  • narges nazif