خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۱۰۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از جمله اکسسوری‌های جذاب مردانه، پاپیون است که طرفداران بسیاری دارد.

پاپیون مردانه

ست کردن پاپیون مردانه

تعریف کلی پاپیون: نوار پارچه‌ای شکل که دو سمت آن به صورت متقارن و به شکل پروانه‌ای به دور یقه نصب می‌شود را پاپیون می‌نامند. که هم در لباس‌های آقایان و هم خانم‌ها،  به کار می‌رود. در این مقاله، قصد داریم، در مورد انواع مختلف پاپیون  مردانه صحبت کنیم. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

پاپیون

انواع مختلف پاپیون

۱- پاپیون مدل پروانه‌ای

از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدل پاپیون را می‌توان به پاپیون مدل پروانه‌ای اشاره کرد.

دلیل  محبوبیت زیاد و رایج بودن پاپیون پروانه‌ای این است که دارای سبک کلاسیک  بوده و به هنگام ترکیب آن با لباس‌های رسمی؛ ظاهری بسیار شیک و مجلسی به ما  می‌دهد.
ظاهر پروانه‌ای شکل این مدل پاپیون‌ها دلیل نامگذاری آن به  مدل پاپیون پروانه‌ای است. افرادی که دارای اندام لاغری هستند، بهتر است از  این مدل پاپیون برای لباس‌های رسمی خود استفاده نکنند. برای جذابیت بیشتر  در تیپ و استایل افراد لاغر می‌توانند از مدل های کوچک‌تر و ظریف‌تر این  مدل پاپیون برای خود انتخاب کنند.

استایل مردانه

۲- پاپیون بال خفاشی

تنها  تفاوت مدل پاپیون بال خفاشی با پاپیون پروانه در کوتاه بودن ارتفاع پاپیون  است. مدل این پاپیون مانند یک مستطیل مستقیم است که انتهایی صاف دارد.
مدل پاپیون بال خفاشی نسبتا از مدل پروانه‌ای آن کمی مرتب‌تر به نظر می‌رسد و جمع و جورتر نیز هشت.
 توصیه ما به شما برای استفاده پاپیون بال خفاشی به افرادی‌ست که کمی صورت  لاغرتر و کشیده‌تری دارند زیرا سبب تناسب متعادل بین صورت آن‌ها و پاپیون  می‌شود. معمولا این نوع پاپیون‌ها  دارای پارچه‌های ساده براق و یا طرح‌ها و  نقش و نگارهای ریز بکار رفته در پاپیون است.
مدل پاپیون پروانه‌ای  نسبت به مدل پاپیون بال خفاشی؛ از محبوبیت بسیاری برخوردار است اما مدل بال  خفاشی جای خود را در بین لباس‌های کلاسیک پیدا و طرفداران زیادی را برای  خود جذب کرده است.

۳- پاپیون نقطه الماسی

دلیل  نامگذاری این مدل پاپیون به پاپیون نقطه الماسی به شکل ظاهری مدل پاپیون  برمی گردد؛ انتهای دو سر پاپیون به صورتی مانند نوک الماس تیز بوده و دارای  زاویه است.
برای افرادی که دوست دارند تیپ خیره کننده و درخشانی داشته باشند، مدل پاپیون نقطه الماسی پیشنهاد می‌شود .
 درست است که مدل پاپیون‌های نقطه الماسی مانند پاپیون‌های پروانه‌ای و بال  خفاشی رایج نیست اما مدلی خاص و شیک به حساب می‌آید و افرادی با سلایق خاص  از این مدل استفاده می‌کنند.
رایج‌ترین کاربرد استفاده از پاپیون نقطه  الماسی در تیپ و استایل‌های غیر رسمی‌ست که اگر در مراسم‌های غیر رسمی و  مهمانی‌های کوچک از این مدل پاپیون استفاده کنید، بهتر است.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “راهنمای انتخاب و خرید ساس بند مردانه” را مطالعه کنید.لباس مردانه

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “۱۰ مدل ست لباس مردانه تابستانی” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۶ قانون همیشگی در مد و استایل آقایان 

آموزش چند مدل تاکردن دستمال جیب 

۶ تیپ و استایل متفاوت با ساس بند 

انواع مدل‌های بستن دستمال سر و هدبند 

انواع کت پاییزه و زمستانه آقایان! 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

چه رنگی را با چه رنگی ست کنیم؟ این اولین سوالی است که وقتی نگاهی به کمد لباس‌هایمان می‌اندازیم از خودمان می‌پرسیم!

ست کردن رنگ‌ها

ست کردن رنگ‌های محبوب

ست کردن رنگ‌ها با هم می‌تواند یک تکه لباس معمولی را تبدیل به یک ست فوق‌العاده کند و یا برعکس سبک شما را کاملا به  هم بریزد. اینکه کمی از تجربه رنگ‌های جدید مضطرب شوید و ترجیح دهید در ست  لباس خود از رنگ‌های همیشگی استفاده کنید، چندان غیرعادی نیست، اما اگر  تصمیم دارید با استایل‌تان تجربه‌های تازه داشته باشید، با بخش مد و  زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

ست کردن لباس

ست زرد و سبز، تازه و تابستانی

اگر  نمی‌دانید چه رنگی با مانتو سبز می‌آید، این ست ۲۰۱۸ مخصوص خود شماست.  جسور باشید آن را با زرد ست کنید. این ترکیب رنگی حس تازگی را القا می‌کند  چیزی که در تابستان بیش از همه به آن نیاز دارید.

اگر  رنگ پوست شما تیره است سراغ ست کردن رنگ سبز تیره با خردلی یا خاکی بروید و  اگر پوست روشن دارید یک سبز روشن را با زرد براق و خیره‌کننده ست کنید.

این  ست به اندازه کافی چشمگیر و خاص است پس اگر مانتو یا هر بخش دیگر از لباس  شما طرح‌دار است، سایر تکه‌ها را حتما ساده نگه دارید و یا یک ست کاملا  ساده و بدون طرح سبز و زرد بزنید.

رنگ لباس

ست آبی و صورتی ملایم و پاستلی

هیچ  ترکیبی مثل رنگ‌های ملایم و پاستلی خبر از رسیدن فصل گرم نمی‌دهد! پس اگر  دوست دارید یک مانتو صورتی ملایم انتخاب کنید اما نمی‌دانید آن را با چه  رنگی ست کنید، بی‌هیچ نگرانی یک شال آبی پاستلی انتخاب کرده و با آن  بپوشید.

برای ست کردن مانتو صورتی روشن  خودتان می‌توانید سراغ یک شلوار جین تابستانی با رنگ آبی روشن بروید و در  آخر ست خود را با کفش سفید کامل کنید.

ترکیب صورتی و آبی پاستلی را هم در استایل روزمره می‌توانید به کار ببرید و هر در یک ست بلوز و دامن برای استایل مهمانی.

رنگ لباس

ست آبی و قرمز، جسور و همیشگی

جذاب بدون آنکه نیاز داشته باشید تلاش کنید! این ویژگی خاص ست قرمز و آبی است، یک ست خاص فرانسوی!

یک  مانتو یا کت تک زرشکی یا قرمز دارید و می‌خواهید بدانید آن را با چه رنگی  ست کنید؟ پاسخ ساده است، جین آبی خام یا همان بدون سنگ شور و یک شال  سرمه‌ای جذاب. زیر مانتو، یک تی شرت سفید بپوشید. یا زیر مانتو آبی خودتان  از یک تاپ قرمز و روشن استفاده کنید.

از کلاسیک‌ترین استایل‌های فرانسوی، برای این تیپ تابستانی و همیشگی ایده بگیرید.

ست آبی و قرمز

ست آبی کاربنی و فیروزه‌ای، یک ترکیب قدرتمند

نحوه  ست کردن رنگ ها با هم می‌تواند حس و حالا شما را به تصویر بکشد، ترکیب آبی  کاربنی و فیروزه‌ای، نشان دهنده یک شخصیت قوی، خیره‌کننده و منحصربه فرد  است.

ویژگی مثبت این ترکیب آن است که  هم با اکسسوری‌های نقره‌ای و هم طلایی رنگ جور می‌شود. بلوز و شلوار یا  یک پیراهن مجلسی آبی کاربنی با کفش‌های پاشنه بلند فیروزه‌ای می‌تواند یک ست مهمانی زیبا برای هر فصلی باشد.

ست آبی کاربنی و فیروزه‌ای

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر “ست مانتو رنگ سفید” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

انواع مدل‌های بستن دستمال سر و هدبند 

چه بپوشیم تا شیک دیده شویم؟ 

نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید 

با دامن جین استایل های متفاوتی داشته باشید 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

پوشیدن لباس ورزشی مناسب، ورزش کردن را لذت بخش‌تر می‌کند.

لباس ورزشی

 

خوشبختانه روز به روز به تعداد علاقمندان به ورزش اضافه می‌شود و عده بیشتری متوجه تاثیرهای بی‌نظیر ورزش هستند. اگر شما هم ورزشکار هستید بهتر است از لباس ورزشی مناسب و حرفه‌ای  استفاده کنید تا هنگام فعالیت، بدن آرامش بیشتری داشته باشد و از ورزش کردن  لذت بیشتری ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا با انواع لباس‌ ورزشی مناسب آشنا ‌شوید.

اهمیت دادن به جنس لباس

این  روزها به دلیل شرایط اقتصادی، کیفیت خیلی چیزها پایین آمده است تا قیمت‌ها  برای اقشار مختلف، مناسب باشد. انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه در بازار  موجود هستند که علیرغم رنگ‌بندی زیبا و قیمت پایین، برای ورزش کردن آن هم  به صورت حرفه‌ای مناسب نیستند. در ساخت این لباس‌ها از الیاف مصنوعی مانند  پلاستیک استفاده شده و به همین دلیل ورزشکار علاوه بر تعریق زیاد، از بوی  بد بدن هم اذیت خواهد شد و همین دو نکته کافی است که لذت ورزش را از بین  ببرد. به همین دلیل برای انتخاب لباس ورزشی مناسب سراغ الیاف طبیعی یا  الیاف تکنولوژیک مثل نانو بروید تا دچار این دردسرها نشوید.

برند در لباس ورزشی مهم است؟

در  هر حیطه‌ای برندهایی هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند. برای مثال  شلوارها و لگ‌های زنانه برندهای معتبر ورزشی، علاوه بر داشتن الیاف مناسب،  در بخش زانوها دارای الیاف متفاوتی هستند که حرکت را آسان‌تر کند. به همین  دلیل است که ورزشکاران حرفه‌ای تنها سراغ محصولات برندهای معتبر می‌روند.  اگر شما هم به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید؛ حتما برای تهیه لباس ورزشی  استاندارد هزینه کرده و به این هزینه به دید یک سرمایه گذاری برای سلامتی‌  خود نگاه کنید.

لباس ورزشی مناسب

لباس ورزشی مناسب و معجزه رنگ‌ها

رنگ‌های  شاد و پر انرژی و تاثیر آنها بر روحیه افراد می‌تواند باعث نشاط بیشتری در  ورزش شود. همین نشاط به انگیزه بالاتر تبدیل خواهد شد. بنابراین موقع خرید  لباس ورزشی سراغ رنگ‌های زیبایی که به رنگ پوستتان می‌آیند، بروید.

ست مناسب باشگاه

  • شلوارک و نیم تنه: پوشیدن نیم تنه به خصوص برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو اضافه وزن ندارند، بهتر است.
  •  شلوارک و تاپ ورزشی: پوشیدن تاپ برای افرادی که به نیم تنه علاقه ندارند یا شکم و پهلو دارند، توصیه می‌شود.
  •  لگ و تاپ: در نیمه دوم سال که هوا سرد است، به جای پوشیدن شلوارک، می‌توانید تاپ ورزشی را با لگ ست کنید.
  • لگ و نیم تنه: گزینه‌ای است که هم برای تابستان و هم برای زمستان مناسب است.

ست ورزشی با هودی زنانه

هودی‌های  زنانه گزینه جدید و بسیار پرطرفدار این روزهای دنیای ورزش است. زیباترین  مدل های هودی زنانه را می‌توان با لگ بلند، لگ برمودا و شلوار دمپا گشاد  ورزشی ست کرد و ترکیب زیبایی به وجود آورد. هودی را بسته به جنس آن می‌توان  در فصل‌های مختلف پوشید؛ اما بیشتر طرفداران در فصل‌های سرد سال سراغ این  مدل لباس می‌روند. پوشیدن یک هودی آزاد و بلند با شلوار دمپا گشاد می‌تواند  گزینه‌ مناسبی برای پیاده‌روی و دویدن باشد.

لباس ورزشی زنانه

اهمیت کفش ورزشی

کفش‌های  ورزشی اغلب دارای رویه مشبک یا توری هستند تا باعث گردش هوا و مانع از  تعریق پا شوند. این کفش‌ها باید کفی مناسب و کاملا استاندارد داشته باشند.  دقت کنید که برندهای ورزشی برای هر ورزش خاص، کفش مخصوص طراحی می‌کنند تا  ورزشکار بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. پس با توجه به نوع ورزشی  که می‌خواهید انجام دهید، کفش ورزشی مناسب انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لباس ورزشی مردانه “لباس ورزشی مردانه در یک نگاه” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

چه بپوشیم تا شیک دیده شویم؟ 

چرا نباید لباس ارزان خرید؟ 

روش‌هایی برای ست کردن رنگ قرمز 

ویژگی لباس شب مشکی؛ مناسب عروسی 

روش هایی برای ست کردن پالتو قرمز 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

اگر  به سراغ شلوار جین که مناسب استایلمان باشد و اندام‌مان را بهتر نشان دهد  بروید دیگر سن و سال مطرح نخواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید.

شلوار جین

گرچه  ممکن است برخی از ما با بالاتر رفتن سن‌ و با ورود به دهه پنجم زندگی کمی  در مورد پوشیدن جین تردید پیدا کنیم اما اگر به سراغ جین‌هایی برویم که  مناسب استایلمان باشد و اندام‌مان  را متناسب‌تر نشان دهد همچنان می‌توان جین را در دسته لباس‌های محبوب نگه  داشت! در ادامه به مدل‌های شلوار جین اشاره می‌کنیم که برای افراد بالای ۴۰  سال مناسبند، البته بهتر است یادتان باشد که سن و سال فقط یک عدد است و  شما با توجه به روحیات می‌توانید هر مدلی که دوست دارید را انتخاب کنید. با  مجله دلتا همراه باشید.

شلوار جین بدون سن و سال

شلوار جین فاق بلند و راسته (High-Rise Straight Jeans)

بر  اساس نظر طراحان مد، اگر دوستدار شلوارهای جین هستید یکی از بهترین  مدل‌های جین برای تمامی فصل‌ها یک جین فاق بلند و راسته است. این مدل شلوار  بر روی اندام هر فردی به چشم می‌آید.

شلوار جین راسته

 

شلوار جین گشاد (Wide-Leg Jeans)

شاید  بعضی شلوار جین‌ های گشاد و فاق بلند را دوست داشته باشند. شلوارهایی با  فاق بلند که با کفش پاشنه‌دار استایل بهتری پیدا می‌کنند. به علاوه با هر  بلوزی که دوست داشته باشید می‌توانید آن را ست کنید.

 

شلوار مام جین (Mom’s Jeans)

دلیل  محبوبیت این نوع شلوار جین راحتی و فاق بلند آن است. این شلوارها در ناحیه  ران پا کمی آزاد هستند و در قسمت ساق پا تنگ ‌می شوند. برای خانم‌هایی که  شلواری شیک اما مانند شلوارهای جین جذب نمی‌خواهند، گزینه مناسبی هستند.

شلوار جین مام استایل

جین جذب (Skinny jeans)

پیشنهاد بعضی از طراحان مد به خانم‌های بالای ۴۰ سال جین‌های اسکینی یا جذب است که به ویژه در ناحیه زانو به پایین تنگ می‌شود.
این جین‌ها را به راحتی می‌توان با هر کفش یا بلوزی ست کرد. به ویژه در فصل زمستان با بوت انتخاب مناسب‌تری هستند.

شلوار جین جذب

 

جین کوتاه (Cropped Jeans)

شلوار  جین‌ هایی که قدشان تا کمی بالاتر از قوزک پا باشد نیز برای خانم‌های  بالای ۴۰ سال انتخاب مناسبی هستند. پوشیدن این جین‌ها با کفش پاشنه‌دار یا  تخت انتخاب خوبی است.

 

جین دم پا گشاد (Bootcut Jeans)

جین  های دم پا گشاد برای اندام بسیاری از خانم‌های بالای ۴۰ سال مناسب است، به  ویژه اگر شلواری بخرید که کمر آن به خوبی برایتان اندازه باشد.پوشیدن این  مدل شلوار با کفش پاشنه‌دار قدتان را بلندتر نشان می‌دهد.

شلوار جین دمپا

در  آخر اگر فکر می‌کنید در سن و سالی که هستید اندامتان کمی بهم ریخته بهتر  است برای لاغرتر دیده شدن می‌توانید از جین‌های تیره استفاده کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “اصولی که هر خانم خوش تیپ باید بداند” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

آقایان با هر رنگ شلوار چه کفشی بپوشند؟ 

راهنمای پوشیدن لگ زنانه 

چگونه شلوار های جین را بشوییم تا کهنه و رنگ و رو رفته نشوند! 

ست کردن شلوار مام استایل 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

شلوار  جین مشکی براساس استایل و سبک پوشیدن می‌تواند لباس، هر روز، هر ماه یا  سال باشد، به شرطی که بدانید آن را چگونه و چطور ترکیب‌بندی و استایل کنید.

شلوار جین مشکی مردانه

جین  مشکی مردانه همیشه ترند بوده و گاهی فراتر از یک ترند عادی لباس هم پیش  رفته است. البته برای هر یک از موقعیت‌ها باید لباس مخصوص به همراه آن  پوشیده شود. هیچ لباسی به تنهایی معجزه نمی‌کند. نکته مهم این است که شلوار  مناسب بر اساس اندام و اندازه خودتان پیدا کنید. شلوار جین مشکی براساس  استایل و سبک پوشیدن می‌تواند لباس، هر روز، هر ماه یا سال باشد به شرطی که  بدانید آن را چگونه و چطور ترکیب‌بندی و استایل کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

استایل رسمی با شلوار جین مشکی مردانه

جین  مشکی نیز همانند دیگر لباس‌های جین، کژوال و غیررسمی است، اما می‌توانیم  با استفاده از ترفندهای ساده آن را تبدیل به یک لباس رسمی‌ کنیم. برای مثال  جین مشکی را به همراه یک پیراهن آکسفورد سفید به تن کنید. برای افزودن یک  نکاه رسمی تر، پلیور خاکستری که می‌تواند تضاد رنگی را پوشش دهد به آن‌ها اضافه کنید. اگر محیط  کاری خیلی رسمی دارید، کراوات مشکی را فراموش نکنید. برای کفش، از بوت های  چوکا سیاه یا قهوه‎ای استفاده کنید.

شلوار جین مشکی مردانه سفید

استایل کژوال با انتخاب‌های هوشمندانه

جین  مشکی با اکثر ترکیب‌های لباسی می‌تواند هماهنگ شود، اما با لباس‌های  کژوالی که به صورت هوشمندانه انتخاب شده باشند، درخشش بیشتری دارد. به همین  دلیل توصیه می‌کنیم برای استایل کژوال از ترکیب رنگی سفید، خاکستری و سیاه  استفاده کنید. بر اساس رنگ پوست، یکی از رنگ‌های سفید یا خاکستری تیره را  برای لباس و کت اسپرت مشکی را روی آن با شلوار جین مشکی بپوشید.

شلوار جین مشکی مردانه طوسی

جین مشکی برای لباس کار

بر  اساس نوع پارچه، جین‎ها دوام زیادی دارند، پس چرا آن‌ها را به عنوان یک  لباس کار شیک استفاده نکنید؟ برای این استایل شلوار جین مشکی و پیراهن جین  رنگ آبی تیره را انتخاب کنید. نکته‌ای که در مورد پیراهن وجود دارد، اتوکشی  مناسب آن است. پیراهن‌های جین به حد کافی شل هستند، پس سعی کنید با اتوکشی  به آن‌ها شکل دهید. برای افزودن رنگ بیشتر از تی‌شرت یا پیراهن رنگ روشن  کمک بگیرید. برای کفش، ونس سیاه رنگ به همراه خطوط و کفی سفید گزینه مناسبی  است.

جین مشکی

به‌  راستی که رنگی بالاتر از سیاهی نیست. کافی است که به شلوار مشکی، پیراهن و  ژاکت چرمی سیاه اضافه کنید و همه چیز تمام است. در نظر داشته باشید که  استایل شما در این حالت کاملا غیر رسمی خواهد شد.

همیشه  لازم نیست رنگ‌های تیره را باهم بپوشید. برای یک روز بهاری، پیراهن آبی،  تی‌شرت خاکستری به همراه یک شلوار جین مشکی همه آن چیزی است که شما را  می‌تواند از بقیه متمایز کند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “۶ قانون همیشگی در مد و استایل آقایان” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه بوت مردانه را با شلوار جین ست کنیم؟ 

چگونه شلوار های جین را بشوییم تا کهنه و رنگ و رو رفته نشوند! 

۶ تیپ و استایل متفاوت با ساس بند 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

بارداری برای هر خانمی یکی از زیباترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی اوست و انتخاب لباس مناسب برای این دوران اهمیت زیادی دارد.

لباس مناسب بارداری

بارداری  یکی از مهم‌ترین و زیباترین دوره‌های زندگی هر خانمی است. در این دوران  خانم‌ها اضافه وزن پیدا می‌کنند و دیگر نمی‌توانند لباس‌های قبلی خود را  بپوشند؛ بنابراین باید از لباس‌های گشادتر استفاده کنند که علاوه بر جذابیت  و زیبایی، راحت نیز باشند. به همین منظور امروزه لباس‌های بارداری زیاد و  متنوعی به بازار عرضه شده‌ که هم راحت است و هم موجب زیبایی و جذابیت خانم  باردار می‌شوند. در این مطلب مجله دلتا، ویژگی‌های انواع لباس مناسب بارداری را می‌گوییم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب پیراهن مناسب

پیراهن؛  یکی از بهترین لباس‌ها برای دوران بارداری است. معمولا پیراهن‌ گشادتر از  دیگر لباس‌ها است و بزرگی شکم را می‌پوشاند. اگر می‌خواهید پیراهن بخرید،  مدلی انتخای کنید که تا روی زانو یا بلندتر باشد؛ چون بزرگ شدن شکم، به  تدریج لبه دامن پیراهن را بالا می‌کشد و آن را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. به  شما پیشنهاد می‌کنیم که زمانی که برای خرید لباس مناسب بارداری اقدام  می‌کنید، پیراهن‌هایی با رنگ شاد  انتخاب کنید.

لباس برای بارداری

شلوار برای دوران بارداری

شاید  از خرید برخی لباس های مناسب بارداری بتوان صرف نظر کرد؛ اما شلوار  بارداری لازم است و از آن‌جا که در زمان بارداری استفاده می‌شود، باید درست  انتخاب شود. طی سال‌های اخیر، انواع شلوارهای بارداری به بازار آمده که  انتخاب را کمی سخت می‌کند. یکی از این شلوارها شلوار جین بارداری است؛  تفاوت این شلوارها با شلوار جین معمولی، قسمت کمر و تنظیم آن ها روی شکم است. سایز شلوار نباید بیش از حد  بزرگ باشد؛ چون نمای زیبایی نخواهد داشت. اگرچه راحتی لباس بارداری در  انتخاب حرف اول را می‌زند؛ اما بیشتر خانم‌های باردار به زیبایی لباس هم  اهمیت  می‌دهند.

شلوارهای کشی،  شلوارهای استرچ و ساق‌ها نیز بسیار راحت و انتخاب خوبی برای خانم‌های  باردار است . در ضمن جنس پارچه‌ای که برای شلوار  در نظر گرفته می‌شود،  علاوه بر راحتی مادر، بر سلامت و بهداشت او نیز تاثیر می‎گذارد؛ پس هنگام  خرید لباس مناسب بارداری ، شلوار را از میان پارچه‌هایی انتخاب کنید که  مانع تنفس پوست نباشد.

پیراهن حاملگی

انتخاب کفش در زمان بارداری

در  دوران بارداری، سایز پای خانم‌های باردار تغییر می‎کند  و حدود یک شماره  بزرگ‌تر می‌شود و حتی پس از زایمان و برگشت به وزن قبلی، پای آن‌ها به سایز  قبل برنمی‌گردد. انتخاب کفش مناسب برای این دوران بسیار اهمیت دارد؛ بهتر  است با دانستن نکات زیر؛ مناسب ترین انتخاب را  داشته باشید.

  • صندل  گزینه مناسب این دوران است. انتخاب این کفش‌ها در فصل‌های گرم به خنک  ماندن پا کمک می‌کند؛ بنابراین اگر در این دوران احساس گرمای شدید می‌کنید،  حتما صندل بپوشید.

کفش مناسب بارداری

  • کفش‌هایی  که پاشنه‌هایی بلندتر از حد استاندارد دارند، فشار روی کمرتان را بیشتر  می‌کنند و می‌توانند دردهای ساده و قابل کنترل را به دردهای حاد و مزمن  تبدیل کنند.
  • کفش گشاد (نه به این  معنی که خیلی از سایز پای شما بزرگ‌تر باشد) و راحت، بهتر از انواع دیگر  کفش‌هاست؛ به این سبب که اصولا در دوران بارداری پاهای شما ورم می‌کند و  باید از پوشیدن کفش‌های تنگ و باریک خودداری کنید؛ زیرا باعث اختلال گردش  خون در پاها می‌شود.
  • بهترین انتخاب را می‌توانید از میان کفش‌های طبی بارداری داشته باشید و با خیال راحت با آن‌ها پیاده‌روی کنید.

همچنین بخوانید:

اشتباهات در پوشش که شما را پیرتر نشان می‌دهد! 

ست کردن کیف و کفش 

نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید 

۷ روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید 

لباس‌های قدیمی را تغییر کاربری بدهید و دوباره بپوشید 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

ست  مانتو جین یکی از استایل‌های پرطرفدار در بین خانم‌ها و دخترخانم‌های اسپرت  پوش ایرانی است. مانتو‌های جین به راحتی با رنگ‌های خنثی، طبیعی و پاستیلی  ست می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با اسنیکر‌ها و صندل‌ها پوشید.

ست مانتو جین

مانتو‌های  جین یکی از پرطرفدارترین مانتو‌ها در بین دختر خانم‌های اسپرت پوش ایرانی  هستند. پارچه‌های جین تنوع و ضخامت مختلفی دارند، از پارچه‌های لی کاغذی تا  پارچه‌های دنیم خیلی ضخیم! به همین دلیل این مانتو‌های محبوب را با انتخاب  درست ضخامت پارچه می توان برای هر فصلی پوشید. صفحه مد مجله دلتا در این مقاله به سراغ این مانتو‌ها رفته و به چند نکته و ترفند پیرامون ست مانتو جین پرداخته است. همراه ما باشید.

ست مانتو جین با شلوار و شال

در ابتدا و قبل از هر چیز باید بدانیم که چه رنگ‌هایی بهتر با مانتو جین ست می‌شود:

  • رنگ‌های قرمز، زرشکی و نارنجی
  • رنگ صورتی و رنگ‌های پاستیلی
  • رنگ زرد و خردلی
  • رنگ سبز
  • رنگ‌های خنثی (سیاه، سفید و طوسی)
  • رنگ آبی و سرمه‌ای
  • رنگ‌های ارغوانی و بنفش
  • سرکه‌ای و رنگ‌های نود

پالت رنگ های پاستیلی برای ست شیک مانتو جین

ست تابستانی

برای تیپ با مانتو جین از چه شال یا روسری استفاده کنم؟

می‌توانید با توجه به تن رنگی پوستتان و رنگ‌هایی که بیشتر به شما می‌آید، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

 ست شیک مانتو لی با شلوار و شال قرمز

مانتو جین

رنگ های مناسب مانتو جین با شلوار 

برای  ست کردن مانتو‌های جین بهتر است از شلوارهایی با رنگ‌های خنثی و طبیعی مثل  سیاه، سفید، مشکی، سرکه‌ای و صورتی، بژ، خاکی، سرمه ای و شلوارهای جین  هماهنگ استفاده کنید. ست کردن شال یا روسری با شلوار ایده خوبی برای  هماهنگی پوشش شماست.

رنگ های مناسب مانتو جین روشن 

آبی  روشن یک رنگ بهاری است پس برای ست مانتو جین روشن در این فصل بهتر است به  سراغ رنگ‌های روشنی چون زرد، سفید، سبز روشن، آبی فیروزه ای، سرکه‌ای روشن،  صورتی و رنگ‌های پاستیلی بروید به این صورت پوششی ساده، اما شیک خواهید  داشت. با این حال، اگر می‌خواهید مانتو جین روشن را برای فصل زمستان بپوشید  بهتر است از رنگ‌هایی مثل سبز تیره، مشکی، زرشکی، طوسی و سرمه‌ای استفاده  کنید تا شیک باشید.

مانتو لی

کدام ست کیف و کفش با مانتو جین بهتر است؟

برای انتخاب کفش خود با  مانتو جین می‌توانید به سراغ این کفش‌های بروید:

  • اسنیکر : اسنیکر‌ها یکی از بهترین انتخاب ها برای ست مانتو و شلوار اسپرت هستند،  کفش‌هایی راحت و زیبا. اسنیکرهای سفید این روز‌ها خیلی ترند اند پس حتما  آن‌ها را در اولویت قرار دهید.
  • بوت‌ها و نیم بوت ها: اگر انتخاب شما برای فصل‌های سرد یک مانتو لی است بهتر است برای انتخاب کفش به سراغ نیم بوت‌های دخترانه و بوت‌ها بروید.
  • صندل‌ها و کفش‌های عروسکی: صندل‌ها و کفش‌های عروسکی می‌توانند انتخاب شما برای ست مانتو و شلوار اسپرت شما برای فصل بهار و تابستان باشند.

برای  انتخاب رنگ ست کیف و کفش با مانتو لی بهتر است از رنگ‌هایی مثل سفید،  سیاه، طوسی، سرکه‌ای، قهوه ای ، سبز تیره و سرمه‌ای استفاده کنید. البته  اگر در تیپ با مانتو لی بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده کرده اید بهتر است  برای انتخاب رنگ این بخش از پوششتان به سراغ رنگ‌های گرمی مثل قرمز، صورتی و  یا ارغوانی بروید. پوشیدن کفش‌های نقره‌ای و طلایی نیز با ست مانتو لی  خیلی شیک و جذاب است.

ست مانتو جین با صندل پاشنه دار قرمز و کیف مشکی

ست کیف و کفش

نکات مهم برای ست کردن مانتو جین

  • گاهی می‌توانید به جای ست کردن شال یا روسری با شلوار، شالتان را با کیف و کفش ست کنید.
  • کفش‌های براق و درخشان با رنگ‌های سفید و رزگلد که این روز‌ها خیلی ترند هستند، انتخاب‌های خوبی برای ست مانتو لی روشن خواهند بود.
  • ضخامت  مانتو جین خود را با توجه به فصل انتخاب کنید. برای فصل‌های گرم از  مانتو‌های جین کاغذی و برای فصول سردتر از مانتو‌های با پارچه‌های ضخیم‌تر  استفاده کنید.
  • پوشیدن کیف و کفش‌های هولوگرامی با ست اسپرت مانتو جین استایل شما را شیک و کامل می‌کند.

همچنین بخوانید:

کت جین بلند را با چی ست کنیم؟ 

با کتونی زنانه چی بپوشیم؟ 

۷ مدل پیراهن مردانه؛ مناسب همه استایل ها 

۶ تیپ و استایل متفاوت با ساس بند 

انواع مدل‌های بستن دستمال سر و هدبند 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

برای  ست کردن کیف و کفش مجلسی گزینه‌های بیشتری غیر از انتخاب کیف و کفش همرنگ  دارید. می‌توانید کیف و کفش‌های کاملا متفاوت را با استفاده از تکنیک‌های  اصولی با هم ست کنید.

ست کردن کیف و کفش

ست  کردن کیف و کفش مجلسی کار آسانی نیست و نداشتن یک راهنمای دقیق، باعث  اتلاف وقت زیادی می‌شود. البته مساله تنها ست کردن کیف و کفش نیست و باید  به همه لباس‌هایی که می‌پوشید دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشید. رنگ، شکل،  بافت و طرح هر یک را در نظر بگیرید تا بتوانید هارمونی ایجاد کنید. نگران  نباشید، با دانستن چند نکته کلیدی می‌توانید ست کیف و کفش مجلسی زیبایی  داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

۱۶ نکته برای داشتن ست کیف و کفش مجلسی

داشتن کیف و کفش مجلسی همرنگ ساده‌ترین و گاهی خسته کننده‌ترین شیوه ست کردن است. در این موارد می‌توانید از کفشی با رنگ زیر کاملا متفاوت استفاده کنید.

 ست کیف و کفش مجلسی

استفاده از کیف و کفشی که از یک جنس هستند، گزینه مطمئنی است.

انواع ست کیف و کفش

اگر لباس‌های رنگی و طرح دار پوشیده‌اید، کیف و کفشی به رنگ خنثی (سفید، مشکی یا قهوه‌ای) انتخاب مناسبی است.

 ست کیف و کفش مجلسی

کیف و کفشی با تزیینات یکسان نیز می‌تواند ظاهری جذاب به شما بدهد.

انواع ست کیف و کفش

اگر طرح کیف و کفش متفاوت است، بهتر است از یک طیف رنگی انتخاب شوند و با یک لباس تک رنگ خنثی پوشیده شوند.

 ست کیف و کفش مجلسی

اصول فصلی را رعایت کنید، کیف زمستانه را با صندل نپوشید. کیف حصیری تابستانه را با بوت خزدار ست نکنید.

 کفش‌های پوست ماری یا دارای بافت را می‌توانید با کیفی با همان بافت، نه دقیقا همان طرح ست کنید.

اگر چکمه‌هایی به رنگ خنثی دارید، کیفی با رنگ خنثای دیگر انتخاب کنید.

رنگ کیف یا کفش می‌تواند چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از دیگری باشد.

انواع ست کیف و کفش

 

کفشی با رنگ روشن به خوبی با کیف مشکی ست می‌شود و بالعکس.

 

انواع ست کیف و کفش

 

اگر کیفی با طرح شلوغ دارید، بهتر است کفشی تک رنگ (ترجیحا از رنگ‌های طرح کیف) را انتخاب کنید یا بالعکس.

 

 ست کیف و کفش مجلسی

 

گاهی اوقات می‌توانید کفش یا کیفتان را نه با هم، بلکه با لباستان ست کنید.

 

 ست کیف و کفش مجلسی

کفش‌های پلنگی و طرحدار را با کیف‌های تک رنگ (به رنگ زمینه کفش) ست کنید.

همچنین می‌توانید با توجه به ترند فصل یا یا لباس‌هایی که پوشیده‌اید، کیف و کفش کاملا متفاوتی را انتخاب کنید.

مد  و فشن به طور مداوم در حال تغییر و به روز شدن است؛ بنابراین بهتر است  استایل شخصی را خود را طراحی کنید و با توجه به آن لباس، کیف و کفشتان را  انتخاب کنید. با استفاده از اصول رنگ شناسی و توصیه‌های داده شده در این  مطلب می‌توانید ظاهری آراسته و زیبا و داشته باشید.

همچنین بخوانید:

لباس مناسب دختر خانم‌ها برای خواستگاری 

استایل مناسب آقا پسرها برای خواستگاری 

اشتباهات در پوشش که شما را پیرتر نشان می‌دهد! 

چگونه کیف مناسب با استایل‌مان انتخاب کنیم؟ 

با مجله مدو زیبائی دلتا همراه باشید . 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

اگر دچار حالت تهوع صبحگاهی شدید، ممکن است علائمی مثل اسهال، تعریق، درد شکم یا گرفتگی عضلانی را در کنار آن تجربه کنید و همین موضوع باعث نگرانی بیشتر شما شود

علت حالت تهوع صبحگاهی

علت حالت تهوع صبحگاهی

معمولا حالت تهوع صبحگاهی احساسی موقتی است و اگر با علائم جدی همراه نباشد، مشکل خاصی در میان نیست. بارداری معروف‌ترین علت حالت تهوع صبحگاهی است؛ با این حال، تهوع صبحگاهی دلایل دیگری هم دارد. در این مطلب از مجله دلتا با علت حالت تهوع صبحگاهی آشنا خواهیم شد.

بارداری

حالت تهوع و سرگیجه از علائم اولیه بارداری هستند که در حوالی هفته ششم ظاهر می‌شوند. این علائم معمولا بین هفته‌های ۱۶ و ۲۰ از بین می‌روند. علت سرگیجه و حالت تهوع صبحگاهی تغییرات هورمونی در سه‌ماهه اول بارداری است که بیش از نیمی از خانم‌های باردار آن را تجربه می‌کنند. حالت تهوع صبحگاهی فقط به صبح محدود نمی‌شود و ممکن است هر زمان دیگری اتفاق بیفتد. بعضی خانم‌ها در تمام روز حالت تهوع دارند.

حالت تهوع

گرسنگی یا قند خون پایین

از وقتی شام می‌خوریم تا وقتی از خواب بیدار می‌شویم حدود دوازده ساعت یا حتی بیشتر زمان می‌گذرد. میزان پایین گلوکز در خون (قند خون پایین) ممکن است شما را دچار احساس سرگیجه، لرز، گیجی، ضعف، حالت تهوع و حتی غش کند. صبحانه‌نخوردن، به‌خصوص اگر به صبحانه‌خوردن عادت داشته باشید، این علائم را بدتر می‌کند.

افراد دیابتی به‌دلیل داروهایی که مصرف می‌کنند ممکن است دچار قند خون پایین شوند. به همین دلیل می‌توانند بلافاصله بعد از بیداری غذا بخورند تا قند خونشان اُفت نکند. همچنین لازم است درمورد داروها و غذاهای مصرفی‌شان با پزشک صحبت کنند.

رفلاکس یا بازگشت اسید معده

بازگشت یا رفلاکس اسید زمانی اتفاق می‌افتد که ورودی معده بعد از خوردن یا نوشیدن به‌درستی بسته نمی‌شود و اجازه می‌دهد اسید معده به درون مری یا حلق برگردد. طعم ترشِ اسید همراه با علائم دیگری مثل سوختگی یا سرفه ممکن است احساس حالت تهوع را در شما ایجاد کند.

بازگشت اسید معمولا در صبح بدتر می‌شود؛ حتی اگر ساعت‌ها از آخرین وعده غذایی‌تان گذشته باشد. درازکشیدن باعث می‌شود اسید معده به‌راحتی در مسیر اشتباه حرکت کند. گاهی به همین دلیل است که بعضی افراد با سرفه یا صدای گرفته از خواب بیدار می‌شوند.

رفلاکس معده

آبریزش از عقب بینی یا احتقان (گرفتگی) سینوسی

گرفتگی سینوسی به گوش داخلی‌تان فشار وارد می‌کند و ممکن است موجب مشکلات معده، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ شود. وقتی آبریزش از عقب بینی دارید، مخاطی که از سینوس به پشت حلق و به درون معده می‌رود ممکن است موجب حالت تهوع شود.

اضطراب

حالت تهوع صبحگاهی ممکن است به‌دلیل اضطراب بالا در آن زمان ایجاد شود. ممکن است فرد به‌خاطر روزی که در پیش دارد دل‌آشوب باشد؛ برای مثال، ممکن است با اتفاقی پراسترس مثل جلسه‌ای مهم در ارتباط باشد. افرادی که اختلال اضطراب دارند وقتی احساس نگرانی کنند دچار حالت تهوع می‌شوند. حالت تهوع اضطراب را بدتر می‌کند، به‌خصوص اگر فرد از استفراغ‌کردن بترسد یا نگران سلامتی خود باشد، که همین موضوع ممکن است چرخه تهوع ناشی از اضطراب را بدتر کند.

رژیم غذایی

حالت تهوع صبحگاهی ممکن است به‌دلیل غذاهایی باشد که در صبحانه می‌خورید. حساسیت غذایی یا عدم تحمل غذایی ممکن است موجب حالت تهوع شود. در موارد دیگر، خوردن بیش از ‌اندازه نیز ممکن است شما را دچار حالت تهوع کند.

یبوست

مسمومیت غذایی

وقتی ماده‌ای آلوده می‌خورید یا می‌نوشید، بدنتان به‌سرعت برای خلاصی از آن ماده فعالیت می‌کند. اگر مسمومیت غذایی دارید، احتمالا حالت تهوع، استفراغ یا اسهال را همراه با ناراحتی معده یا گرفتگی شکم تجربه می‌کنید. حالت تهوع صبحگاهی شما گاهی مربوط به غذایی است که شب گذشته خورده‌اید.

زخم معده

زخم معده زخمی است که پوشش داخلی معده و روده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری معمولا موجب درد معده می‌شود، اما گاهی باعث تهوع و استفراغ نیز می‌شود.

عفونت

یبوست

یبوست ممکن است موجب حالت تهوع شود. وقتی غذای هضم‌شده در روده بزرگ انباشته می‌شود، عملکرد کل دستگاه گوارشی را کُند می‌کند که موجب ایجاد حالت تهوع می‌شود.

عفونت گوش داخلی

سیستم عصب دهلیزی حلزونی در گوش داخلی شما به حفظ تعادل بدنتان کمک می‌کند. وقتی عفونتی در گوش داخلی داشته باشید، احساس بی‌تعادل و گیجی می‌کنید که موجب حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

گوش درد

علل دیگر حالت تهوع صبحگاهی

  • میگرن و سایر سردردها
  • بیماری گاستروپارزی (Gastroparesis)
  • سنگ صفرا
  • خستگی یا مشکلات خواب
  • داروی مسکن
  • شیمی‌درمانی
  • گاستروانتریت (Gastroenteritis)
  • جراحت و ضربه‌مغزی
  • درد عضلانی

همچنین بخوانید:

خواص شگفت انگیز لبو یا چغندر قرمز

علل رایج دل درد بعد از غذا خوردن

یبوست، علت و درمان آن

هل و فواید شگفت‌انگیز آن

با خواص گلابی وحشی و فواید دانه آن آشنا شوید

 

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

اختلال دوقطبی از جمله بیمار‌ی‌های روانی است. علائم اختلال دوقطبی شامل ناتوانی در خواب، افسردگی، حواس پرتی و... است.

اختلال دوقطبی

اختلال دوقطبی چیست؟

بیماری اختلال دوقطبی انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن اختلال دوقطبی نوع یک و اختلال دوقطبی نوع دو است. تفاوت این دو اختلال در وجود دوره جنون است؛ در نوع یک حالت جنون اتفاق می‌افتد ولی در نوع دو فرم خفیف‌تری از آن که نیمه جنونی یا نیمه شیدایی است، بروز می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این اختلال صحبت خواهیم کرد.

۵ علت اصلی اختلال دوقطبی چیست؟

علل دقیق این اختلال ناشناخته است، اما عوامل متعددی در ایجاد و شکل گیری این بیماری نقش دارند که عبارتند از:

  1. تفاوت‌های بیولوژیکی
  2. انتقال دهنده‌های عصبی
  3. هورمون‌ها
  4. ژنتیک
  5. عوامل محیطی

افسردگی شدید

نشانه‌ها و علائم کلی اختلال دوقطبی

حواس پرتی و پرش افکار به گونه‌ای که فرد نتواند یک گفتگو را به درستی پیش ببرد به‌همراه فعالیت بیش از اندازه فرد از نشانه‌های بروز این بیماری است. همچنین خود بزرگ بینی، تحریک‌پذیری و پرخاشگری از دیگر نمودهای این بیماری است که در صورت مشاهده این نشانه‌ها فرد شیدا و دچار اختلال دوقطبی محسوب می‌گردد و می‌بایست درمان او آغاز شود. علاوه بر موارد گفته شده اختلالات دوقطبی نشانه‌های فراوانی به همراه دارد که از جمله این نشانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم توانایی در خواب
  • روحیه بالا و بسیار خوب در حال شیدایی
  • ناتوانی در انجام کارها
  • افسردگی شدید
  • اعتماد به نفس بالا در عین عدم توانایی در تصمیم گیری
  • دمدمی مزاجی
  • اعتیاد به الکل و موادمخدر
  • افزایش میل جنسی
  • تند حرف زدن و…

اختلال روانی

فاز افسردگی ممکن است تدریجی‌تر اتفاق بیفتد و اگر افکار خودکشی در بیمار وجود نداشته باشد ممکن است روانپزشک تصمیم بگیرد که درمان را بصورت سرپایی انجام دهد. در این فاز هم وظیفه اصلی خانواده کمک به بیمار در زمینه مصرف منظم داروها و مراجعه منظم به روانپزشک است. از طرف دیگر اگر خانواده متوجه شوند که بیمار قصد خودکشی دارد باید خیلی سریع و خارج ازنوبت او را به درمانگاه روانپزشکی ببرند چرا که این اختلال از جمله اختلالاتی است که احتمال خودکشی بیمار بویژه در فاز افسردگی آن بسیار بالاست.

در بسیاری از موارد دیده شده است که تشویق و کمک نزدیکان این بیماران در کوتاه‌تر شدن پروسه درمانی بسیار موثر بوده است. برخورد این بیماران نیاز به بستری شدن‌های طولانی مدت در بیمارستان‌های روانی دارند و قطعا در این زمان بیشتر از هر وقت دیگری به حمایت و تشویق و دلگرمی نزدیکان و دوستان خود محتاجند. گاهی اوقات افراد خانواده مجبور هستند خود را با شرایط بیمار وفق دهند گرچه این کار بسیار مشکل است ، اما تحمل و کمک به بیمار واقعا ضروری و مهم است.

همچنین بخوانید:

افسردگی بعد از طلاق و مقابله با آن

درمان افسردگی با رژیم غذایی

افسردگی پس از سوگ و راه‌های درمان آن

ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌های روانی

معجزه توت خشک برای درمان بیماری‌ها

 

با مجله سلامتی دلتا همراه باشید

  • narges nazif