خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۸۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
افرادی که دوست دارند موهایی صاف داشته باشند، می‌دانند که صاف کردن موها علاوه بر مهارت، به زمان و رسیدگی نیز نیاز دارد.
موی صاف

بعضی افراد موی صاف و برخی دیگر موی فر را دوست دارند. هرچند که این موضوع بستگی زیادی به سلیقه افراد دارد اما در هر صورت، مدل مو یکی از عوامل مهم جذابیت شما است. در هر برهه از زمان، نوع خاصی از مدل مو مورد توجه قرار می‌گیرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

مواد شیمیایی را فاکتور بگیرید!

واقعیت این است که رسیدن به نتیجه صحیح در هرکاری نیاز به صبر و مداومت دارد. استفاده از مواد شیمیایی مخصوص برای داشتن موی صاف روشی نادرست است. این مواد با تأثیری که بر بافت و ریشه مو می‌گذارند، به‌مرور زمان موهای شما را خشک و شکننده می‌سازند.

نحوه ساخت ماسک موی طبیعی با آب کرفس

صاف کننده مو خانگی

یک لیوان آب کرفس را به مدت ۱۰ ساعت، در جای خنک نگه‌داری کنید. پس‌ از آن، موهای خود را از ریشه تا نوک مو به آب کرفس آغشته کنید. سپس به‌آرامی آن‌ها را شانه کنید. بعد با حوله گرم به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید. درنهایت، مو را آبکشی کنید و بشویید.

ماسک آووکادو

ترفند برای صاف شدن مو

آووکادو حاوی مواد مغذی است که موها را تغذیه و مرطوب می‌کند، که همین عامل باعث صافی و براقی مو می‌شود. شیوه استفاده‌ی آن بدین شرح است که، یک آووکادو رسیده را له کرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص مخلوط کنید. با این مخلوط موها را از ریشه تا انتها مرطوب کنید، و با یک کلاه موها را نیم ساعت بپوشانید. در نهایت، با شامپو مثل همیشه موهای خود را شستشو دهید

نکات دیگر برای صاف کردن مو بطور طبیعی

صاف کردن مو

  • برای شستن موی خود از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ باعث وزوز شدن و شکنندگی مو می‌شود .
  • از روغن‌های مخصوص مو، مثل روغن آرگان، اسپری‌های دوفاز و روغن نارگیل قبل از براشینگ مو‌های خود استفاده کنید. این روش باعث می‌شود تا از موهای شما در برابر حرارت محافظت کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۵ مدل آرایش مو، بدون نیاز به سشوار و اتوی‌مو را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
زیورآلات و اکسسوری بخشی اساسی از ظاهر عاشقان مد است. گردنبند، دستبند، گوشواره یا انگشتر مناسب می‌تواند ادویه‌ای برای لباس شما باشد.
اکسسوری دخترانه

مهم است که تعادل کاملی بین اکسسوری‌های استایل خود ایجاد کنید. این تعادل بسته به لباس انتخابی شما به میزان قابل توجه‌ای متفاوت است. تضمینی وجود ندارد که استفاده از این اکسسوری دخترانه کاملا بی‌عیب و نقص یک لباس را تکمیل کنند و در استایل‌های متفاوت تأثیر یکسانی داشته باشند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اکسسوری چیست

 اکسسوری چیست

اکسسوری به انگلیسی accessory است. واژه‌ای انگلیسی می‌باشد و معادل فارسی آن لوازم جانبی است. در دنیای مد و فشن به تمام لوازم جانبی به جز لباس‌های اصلی اطلاق می‌شود که انواع اکسسوری در کنار لباس‌های اصلی برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هارمونی رنگ‌ها به کار می‌رود.

اهمیت اکسسوری در استایل

ممکن است به نظر برسد که انتخاب اکسسوری دخترانه کار خیلی دشوار یا مهمی نباشد. اما انتخاب زیورآلاتی که می‌پوشیم برای ساخت ظاهر کلی ما بسیار مهم است. بدون داشتن تعداد کافی از آن‌ها، ممکن است استایل و پوشش ما پیش‌پا‌افتاده و کم‌رنگ جلوه ‌کند. از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از آ‌ن‌ها یا انتخاب اشتباه زیورآلات، باعث می‌شود یک ظاهر زیبا به یک فاجعه تبدیل ‌شود.

از اکسسوری بزرگ و پرکار استفاده کنید

اکسسوری‌های بزرگ در حال حاضر جزو ترندهای محبوب در دنیای مد هستند، پس قطعات ساده و ظریف را فراموش کنید. گردنبندهای پرکار، دستبندها، انگشترها و گوشواره‌هایی با سایز بزرگ که چشم‌ها را به خود جلب می‌کند انتخاب مناسب ما برای امسال هستند. وقتی از اکسسوری‌های بزرگ و شلوغ استفاده می‌کنید، بقیه ظاهر خود را ساده نگه دارید و هرگز هم‌زمان بیش از دو قطعه را با هم استفاده نکنید.

وقتی شک دارید، کمتر بپوشید

اکسسوری زنانه

یک قانون خوب در رابطه با استفاده از اکسسوری دخترانه این است که، استفاده کمتر تاثیر بیشتری دارد. نه اینکه از پوشیدن آن‌ها صرف نظر کنید، اما انتخاب یک تا دو قطعه بزرگ برای استایل شما به طور کلی انتخاب بهتری است تا اینکه از تمام آن‌ها در یک استایل استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هدف ما برجسته کردن ظاهر، بدون غلبه بر سایر آیتم‌های استایل شما است.

بدلیجات دست‌ساز و از جنس‌های دیگر را امتحان کنید

زیورآلات فقط در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و براق وجود ندارند. در واقع طیف گسترده‌ای از اکسسوری‌های دست‌ساز وجود دارد که هر خانمی باید در مجموعه خود داشته باشد. دفعه دیگر که به دنبال آن‌ها می‌گردید، سعی کنید تکه‌هایی را پیدا کنید که شامل رنگ‌های خنثی، خاکستری، سیاه و مات باشد.

مجموعه شخصی خود را داشته باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه همیشه از زیورآلاتی که می‌پوشید احساس خوبی خواهید داشت شخصی‌سازی مجموعه خود است. قطعاتی را خریداری نکنید که فکر می‌کنید خسته کننده هستند. در واقع فقط به این دلیل که فکر می‌کنید با بیشتر کمد لباس شما مطابقت دارد آن را انتخاب نکنید. در عوض، مجموعه‌ای از قطعات را بسازید که مورد توجه شما قرار بگیرند. شما قادر خواهید بود تا لباس‌هایی را برای تکمیل آن‌ها پیدا کنید و هر وقت این لباس‌ها را می‌پوشید احساس اطمینان ‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب انتخاب اکسسوری برای قرارهای عاشقانه را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
خیلی‌ها تصور می‌کنند پوشیدن لباس تکراری برای یک موقعیت خاص و رسمی اشتباهی نابخشودنی است. اگر لباسی را دوبار بپوشید اتفاق خاصی نمی‌افتد!
پوشیدن لباس تکراری

برخی از افراد فکر می‌کنند کسی که یک لباس را برای دو مراسم یا بیشتر بپوشد، نه تنها شیک‌پوش نیست بلکه احتمالا پول کافی برای خرید لباس جدید را ندارد. اما با نگاهی به استایل ستاره‌های مد در دنیای امروز، طراحان لباس و حتی اعضای خاندان‌های سلطنتی که بیشترین ثروت و بهترین استایل را دارند نشان می‌دهد که پوشیدن لباس تکراری اشتباه نیست و می‌تواند نشانه استایل شخصی و شیک شما نیز باشد. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

اهمیت و ضرورت استفاده از لباس شیک

شیک پوشی اصل مهمی در استایل آقایان و خانم‌ها است. همیشه سعی کنید بهترین و مرتب‌ترین استایل را برای خود بسازید. اما اینکه حتما هر لباسی را باید یک‌بار بپوشید عقیده اشتباهی است.

افراد شیک‌پوش

لباس تکراری

افراد شیک پوش لزوما به تعداد بی‌شماری لباس دسترسی ندارند، بلکه از لباس‌های محدود با بالاترین کیفیت و به بهترین شکل، برای ساختن استایل خود استفاده می‌کنند. بنابراین داشتن لباس‌های زیاد نه تنها به معنای شیک‌پوشی نیست، بلکه سردرگمی شما را نیز در انتخاب لباس افزایش می‌دهد.

کمد لباس خود را پر نکنید

وجود لباس‌های فراوان در کمد لباس‌تان باعث سردرگمی شما می‌شود. به مرور زمان خواهید دید که تنها از چند لباس خاص استفاده می‌کنید و بیشتر لباس‌های شما بدون استفاده باقی مانده‌ است. وقتی تعداد لباس‌های شما محدود، اما از کیفیت عالی و تطبیق‌پذیر با دیگر لباس‌هایتان استفاده شده، به معنای پوشیدن یک لباس برای چندین بار متوالی است. پس پوشیدن لباس تکراری در شیک‌پوشی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که اتفاقا مزایایی هم برای شما دارد.

ارزش هر با پوشیدن

استایل مردانه

در دنیای مد، مفهومی به نام “ارزش هر بار پوشیدن” معرفی شده است. این عبارت به هزینه هر بار پوشیدن یک لباس اشاره دارد. مثلا اگر شما شلوار جین ارزانی به قیمت ۴۰ هزار تومان خریده‌اید که فقط ۲۰ بار می‌توانید آن را بپوشید ارزش هربار پوشیدن آن ۲ هزار تومان است.

اما اگر یک شلوار جین باکیفیت به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خریداری کنید که بتوان ۱۰۰ بار پوشید، ارزش هر بار پوشیدن آن هزار تومان است و درواقع شما در حالت دوم به طور متوسط هزینه کمتری پرداخت می‌کنید.

لباسی که بیشتر بتوان آن را پوشید، ارزش هزینه کردن را دارد و لباس‌های ارزان قیمت نه تنها هزینه بیشتر را در دراز مدت به شما تحمیل می‌کنند، بلکه شیک‌پوشی شما را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث تولید زباله بیشتر، هدر رفت منابع بیشتر و آسیب شدیدتر به محیط زیست می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب پیراهن‌های زنانه را جور دیگری بپوشید! را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰

پیراهن‌های مناسب برای فصل تابستان به شما زیبایی بیشتری می‌بخشند. در این پیراهن‌ها، رنگ‌های جان‌دار و زنده، طراحی‌ متنوع و دوخت‌های مختلف، به شما ظاهری جذاب و شیک می‌دهد. این نوع لباس گزینه‌ خوبی برای تمام طول روز است. با خواندن این مطلب به راحتی می‌توانید پیراهن زنانه خود را ست کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

پیراهن‌ زنانه را خاص‌تر بپوشید

ماکسی پلیسه

از یک مدل با آستین‌های بلند و گشاد، یا یک مدل کاملا بدون آستین استفاده کنید. این لباس‌های فوق‌العاده را می‌توان در مهمانی‌های عصرانه تا مجلس عروسی پوشید. برای داشتن ظاهری خاص‌تر یک جفت کفش پاشنه بلند نوک تیز مجلسی بپوشید، یا از یک جفت بوت تا قوزک پا استفاده کنید.

پیراهن زنانه موج‌دار

این پیراهن‌ها با لایه‌های موج‌دار، انتخابی فارغ از زمان برای روزهای داغ تابستان است. این پیراهن‌ با دامنی بلند تا روی مچ پا، ظاهری زیبا و شاداب به شما می‌دهند. از یک قرار میان ‌وعده گرفته تا مهمانی‌های فضای باز، این لباس‌ها گزینه‌ای عالی برای استفاده در فصل تابستان است.

پیراهن‌ کوتاه پولک‌دار رنگی

این استایل رنگی‌رنگی فوق‌العاده برای یک مهمانی نیمه‌ رسمی و یا یک تفریح شبانه مناسب است. این پیراهن‌ها با تزئینات مینیمال و یک جفت صندل ظریف، بسیار جذاب به نظر می‌رسند.

پیراهن‌ زنانه دکمه‌دار

این پیراهن‌ها را با هر نوع کفشی از بوت‌های بلند زیر زانو گرفته تا کفش‌های ساده تخت، کتانی و صندل‌های پاشنه بلند می‌توان پوشید. برای داشتن ظاهری مرتب همه‌ دکمه‌ها را ببندید، اما با باز گذاشتن دکمه‌های بالایی همراه با یک گردنبند و آستین‌های تا زده ظاهر فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

پیراهن زنانه‌ آستین پفی

لباس زنانه

آستین‌های پفی قرن نوزدهم جذاب‌تر از همیشه بازگشته‌اند. اگر می‌خواهید یک استایل روزمره و راحت داشته باشید، یک پیراهن ماکسی انتخاب کنید. اما توصیه‌ی ما برای مهمانی‌های شبانه یک پیراهن کوتاه آستین پفی است. پیراهن زیبایی که با پوشیدن آن، تنها اکسسوری که به آن نیاز دارید یک گردنبند یا یک جفت گوشواره است.

پیراهن‌های پانچو

با پوشیدن یک پیراهن پانچو بدون نیاز به هیچ زحمت اضافی، خاص به نظر می‌رسید. با ترکیب استایل روزمره و شیک می‌توانید این پانچوهای فوق‌العاده را با هر چیزی که دوست دارید و در هر آب و هوایی بپوشید. با استفاده از یک کمربند پر زرق و برق، یک جفت صندل و یک کلاه، به ظاهر خود حال و هوای گرمسیری بدهید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب مناسب‌ترین لباس مجلسی زنانه مطابق با اندام شما را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
فصل تابستان از راه رسیده و کمد لباس‌های خانه‌ها در حال تغییر و تحول است. ورود رنگ‌های تابستانی به کمدهای لباس، مهم‌ترین بخش این تغییرات به شمار می‌رود.
رنگ های شاد و جذاب

تابستان سال ۲۰۲۱ در بسیاری از کشورها، اولین فصل خوش‌گذرانی پسا کرونا به حساب می‌آید و به همین علت، رنگ های شاد و جذاب جایگاه اصلی ترندهای رنگی این فصل را از آن خود کرده‌اند. هرچند که در ایران همچنان درگیر همه‌گیری ویروس کرونا هستیم، اما اگر به دنبال درخشش در تابستان هستید،‌ لباس‌های خود را از رنگ‌هایی که در ادامه‌ی مطلب معرفی می‌کنیم، انتخاب کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

زرد

زرد

یکی از رنگ‌هایی که در لباس‌های تابستانی امسال بیش از دیگر رنگ‌ها دیده می‌شود، رنگ زرد است. طراحان لباس امسال با امید به آینده نگاه کرده‌اند و با استفاده از رنگ زرد پررنگ در کالکشن‌هایشان، این امید را به مخاطبان خود هم هدیه داده‌اند. در کنار تناژهای طلایی و پررنگ زرد، رنگ زرد لیمویی هم از ترندهای تابستان ۲۰۲۱ است که می‌تواند در استایل‌های ساده‌تر به کار برود و استایلی تک رنگ خلق کند.

آبی آسمانی

آبی آسمانی

یکی از رنگ‌هایی که در بسیاری از کالکشن‌های برندهای مشهور دیده می‌شد، رنگ آبی آسمانی بود. این رنگ در تابستان امسال در کنار رنگ‌هایی همچون زرد و نارنجی به زیبایی ست خواهد شد و استایلی مدرن را رقم خواهد زد. پس به خرید لباس آبی در تابستان امسال شک نکنید.

نارنجی

نارنجی

یکی از رنگ های شاد و جذاب تابستانی، رنگ نارنجی است. چند فصلی است که در میان ترندهای رنگی قرار گرفته و در تابستان امسال هم این جایگاه را ترک نکرده است. با اینکه اکثر برندها از نارنجی جیغ در مجموعه‌هایشان استفاده کردند، نارنجی سوخته هم در برخی از کالکشن‌ها دیده شد تا این رنگ را در استایل مینیمالیست‌ها هم قرار دهد. اگر رنگ نارنجی را دوست دارید اما چندان جسارت پوشیدن لباسی به این رنگ را ندارید، به سراغ اکسسوری‌های نارنجی بروید.

سبز روشن

رنگ سبز پاستلی در کالکشن‌های برندهای مطرح دنیا دیده می‌شود. این رنگ در کنار دیگر تناژهای سبز، اکثرا در تابستان ترند می‌شود و امسال هم دوباره در میان رنگ‌های محبوب تابستانی قرار گرفته است. رنگ سبز روشن دیگری که در ترندهای رنگی امسال دیده می‌شود، سبز نئونی است.

صورتی جیغ

رنگ های شاد و جذاب

رنگ صورتی جیغ که یاد آور عروسک‌های باربی است، از ترندهای اصلی کالکشن‌های تابستان امسال به شمار می‌رود. برندها با استفاده از این رنگ در آیتم‌های خود، شادی و خوشی از دست رفته در دوران بحران کرونا را به کمد لباس‌های مشتریان خود بازگردانده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ترکیب رنگ‌هایی جذاب که از مد نمی‌افتند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
با وجود تمام سبک‌های جذاب و متنوع آرایشی در سطح دنیا، بانوان ایرانی علاقه شدیدی به آرایش‌های طبیعی و نچرال دارند.
آرایش نچرال و طبیعی

این سبک از آرایش نیاز به دانش و آگاهی خاصی دارد تا به تمیز‌ترین و شیک‌ترین حالت ممکن انجام شود. آرایش نچرال و طبیعی نکات ریز و درشت بسیاری دارد که تا حد زیادی به توانایی خودآرایی فرد و همچنین لوازم آرایش مصرفی او بستگی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله قرار است در مورد این نکات و ترفندهای ساده با شما صحبت کنیم. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

ترکیب چند قطره روغن صورت با کرم پودر

آرایش نچرال چیست

چند قطره روغن مخصوص صورت را با کرم پودر خود ترکیب کنید. حالا هدف از این کار چیست؟ این کار باعث می‌شود که با پوشاندن نواقص صورت، پوست آبرسانی شود و رطوبت کافی را به دست آورد. در نتیجه چهره‌ای شفاف با پوستی درخشان که دقیقا جزو ترند‌های آرایشی امسال است را خواهید داشت. این مورد یکی از ترفندهای زیبایی بدون استفاده از لوازم آرایشی است.

اضافه کردن مرطوب‌کننده روی کرم پودر

آرامش کاملا طبیعی

همه ما می‌دانیم که این روز‌ها داشتن یک پوست زیبا، شاداب و درخشان مهم‌ترین پایه آرایش نچرال و طبیعی است. بدین منظور برای ایجاد یک درخشندگی ملایم روی پوست، کمی مرطوب‌کننده سبک و مناسب با پوست را به قسمت‌های برجسته صورت خود بزنید، نوک بینی، برجستگی گونه‌ها و در مرکز چانه. از آنجایی که برخلاف کرم پودر این کرم روی پوست ذوب می‌شود می‌تواند یک درخشش فوق‌العاده بعد از زدن کرم پودر روی صورت شما ایجاد کند.

ترکیب مداد لب با بالم‌لب

آرایش طبیعی دخترانه

می‌خواهیم یک ترکیب فوق‌العاده برای رنگ دادن به لب‌ها را به شما آموزش دهیم. یک بالم‌لب که علاوه بر مغذی بورن، مرطوب کننده لب است را با یک مداد لب به رنگ‌های نود یا تمشکی روشن ترکیب کنید. این ترکیب فوق‌العاده اگر در چهره شما استفاده شده باشد، به صورت شما رنگ می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب جادوی آرایش در خانم‌ها را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
موضوع مهم این است که نباید به دنبال از بین بردن فر و زیبایی موهای خود باشید.
مو های فر

باید با استفاده از محصولات تقویت کننده و روش‌های مناسب خشک کردن و شانه‌ زدن مخصوص مو های فر آن‌ها را به اوج زیبایی و جذابیت طبیعی خود برسانید. حتی اگر موهای صافی دارید می‌توانید آن‌ها را به راحتی به موهای فر و زیبا تبدیل کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

موها را کم بشویید

شامپو موهای شما را خشک می‌کند. اگر موهای خود را به شکل صحیح و با میزان مناسب آب نشویید، سولفات باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و پوست می‌شود. بهتر است برای شست‌وشو و از بین بردن آلودگی موهای خود، آن‌ها را با آب سرد یا ولرم بشویید.

موها را طبیعی خشک کنید

بگذارید موهای شما به طور طبیعی خشک شوند. حوله‌ها الیاف ریزی دارند که رطوبت را به شکل کامل از مو‌های شما می‌گیرند. اگر در این زمان برای خشک کردن موها از سشوار استفاده کنید، در معرض حرارت قرار دادن موی فر، علاوه بر خشکی بیش از اندازه، باعث ایجاد موخوره نیز می‌شود.

از اسپری نمک دریایی استفاده کنید

اسپری نمک دریایی علاوه بر حجیم کردن موها، به تقویت پیچ و خم‌های مو های فر کمک می‌کند. نمک دریایی روی موهای شما سطح نرمی ایجاد می‌کند و از شکننده شدن مو جلوگیری می‌کند.

فر کننده‌ مو را امتحان کنید

خوش حالت شدن موی فر

اگر موهای متوسط یا بلندی دارید که صاف هستند یا حالت موج‌ دارند، بهترین راه فر کردن آن‌ها، استفاده از فرکننده‌ مو است. همچنین اگر موهای شما فر است اما فرهای منظم و یک‌دستی ندارد می‌توانید از این وسیله برای مرتب کردن فرها و ایجاد ظاهری بهتر استفاده کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از این دستگاه باید موهایتان کاملا تمیز و خشک باشد.

مدل موی مناسب انتخاب کنید

علت باز شدن فر مو

استفاده از یک مدل موی کوتاه یا متوسط، بیشترین میزان نمایش فر موها را به شما می‌دهد. اگر موهای بلندی دارید هم می‌توانید برای ایجاد جلوه‌ی بیشتر، از بیگودی‌های گرم استفاده کنید. اگر موهای صافی دارید و می‌خواهید آن‌ها را فر کنید، بهتر است روی موهای بلند امتحان کنید.

از روغن استفاده کنید

ژل خیس برای مو‌های فر

روغن آرگان یک محصول طبیعی با آب‌رسانی فوق‌العاده است که علاوه بر شاداب نگه داشتن موها، ‌از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید قبل از استفاده از سشوار، موهای خود را به روغن آرگان آغشته کرده، از آن‌ها در برابر حرارت محافظت کنید. موخوره دشمن اصلی موهای فر است. با استفاده از روغن‌های مناسب اجازه‌ ایجاد موخوره روی موهای خود را ندهید.

آیا می‌توانم موی صاف را به موی فر تبدیل کنم؟

می‌توانید با انتخاب یک مدل موی مناسب و کمک گرفتن از ابزار و وسایل حالت دهنده‌ موی سر، موهای‌ خود را فر کنید. اما اگر می‌خواهید فر موهای‌تان ماندگار باشد باید از فر دائمی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۵ مدل آرایش مو، بدون نیاز به سشوار و اتوی‌مو را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
بدون شک در کمد ما، لباس‌­های مشخص و ثابتی هستند که از بین نمی‌روند بلکه از فصلی به فصل بعد منتقل می‌شوند. کمد کفش‌های شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کفش کتونی زنانه

کفش نه تنها به عنوان یک اکسسوری بلکه به عنوان نقطه عطف برخی استایل‌ها از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. پس بی تردید برخی مدل‌ها هستند که گذشتن از آن‌ها برای ما کاری ناممکن است پس به طور مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنیم. یکی از این کفش‌­های مهم کفش کتونی زنانه است. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

با کتونی چی بپوشیم؟

کتونی با شلوار جین اسکینی، ترکیب همیشگی و بدون انقضا است. وقتی کتونی می‌پوشیم اولین انتخاب شما یک جین تنگ و چسبان است. این ترکیب یک استایل ثابت است، نه خوب است و نه بد. درواقع خوبی و بدی این ترکیب کاملا بستگی به چگونه پوشیده شدن آن دارد.

در مواقعی که کتونی را با شلوار جین اسکینی می‌پوشید باید به چند نکته خیلی مهم دقت کنید :

۱- میزان تنگی شلوار

۲-قد شلوار

۳-مدل کتونی

میزان تنگی شلوار

 

حواس شما باید به شلوار و یا لگی که انتخاب می‌کنید باشد، شلوار و یا لگی که می‌پوشید باید کاملا مناسب اندام، مخصوصا فرم پاهای شما باشد. معمولا کتونی‌های ظریف برای شلوارهای خیلی جذب مناسب‌­تر هستند.

قد شلوار

مهم‌ترین نکته در ست‌کردن شلوارجین با کتونی توجه کردن به قد شلوار است. شلوارهای کوتاهی که یک فضای خالی میان کفش و مچ‌پا ایجاد می‌کنند، مناسب‌ترین قد شلوار برای این استایل هستند. زمانی که شلوار اسکینی بلند را با کتونی می‌پوشید و فضای تنفس در استایل پایین تنه خود ایجاد نمی‌کنید ناخودآگاه کمی چاق‌تر و کوتاه‌تر دیده می‌شوید.

مدل کتونی

معمولا استفاده از کتونی‌های ظریف برای ست کردن با شلوار جین اسکینی و یا لگ مناسب‌تر است، زیرا پایین تنه شما را ظریف‌تر، بلندتر و لاغر­تر نشان می‌دهند.

کتونی با دامن و پیراهن

کتونی با دامن و پیراهن

پوشیدن دامن و پیراهن با انواع کتونی یک ترکیب کژوال و دخترانه است. این استایل برای هر جایی مناسب است. دامن و پیراهن، بسته به نوع استایل شما، می‌توانند گزینه مناسبی برای یک استایل کژوال باشند. اما برای اینکه استایل بی‌نقصی داشته باشید بهتر است قد پیراهن و دامن تا روی ساق‌پای شما باشد.

کتونی با شلوار کلاسیک، یک ترکیب مدرن

کتونی با شلوار کلاسیک

این ست شیک و راحت یک استایل کژوال را به وجود می‌­آورد و ترکیب مناسبی برای دانشگاه و محل کار است. برای اینکه با این ترکیب بهترین استایل را داشته باشید بهتر است از شلوار راسته کوتاه و کتونی ظریف، مثل کفش­‌های تنیس استفاده کنید.

کفش کتونی زنانه با شلوارک

این لباس یک آیتم جوان پسند و کژوال است که ترکیب‌های خوبی در یک استایل به وجود می‌آورد. می‌توان گفت کتونی بهترین انتخاب برای داشتن یک استایل بی‌نظیر با شلوارک است.

کتونی با شلوار گشاد، استایل خیابانی پرطرفدار

یکی از کفش‌های مناسب برای ست کردن با شلوار گشاد، کتونی است که این ترکیب جزو استایل­‌های مدرن و خیابانی به حساب می‌­آید. نکته‌ای که در پوشیدن این دو آیتم باهم بسیار مهم است، توجه به قد شلوار است. برای پوشیدن این سبک شلوارها با کفش‌­های ورزشی بهتر است پاچه شلوار شما یا بالای مچ و یا کاملا روی کفش قرار بگیرد.

کتونی با شلوار گشاد

کتونی­ ساق دار

برای پوشیدن این کفش باید در نظر بگیرید قد شلوار یا دامن شما چقدر است. توجه داشته باشید لباسی که انتخاب می‌کنید باید بالاتر از ساق این کتونی قرار بگیرد.

 
دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
با شروع فصل تابستان، وقت آن است که پوشیدن لباس نخی و خنک را جشن بگیریم.
لباس تابستانی خنک

پیراهن نخی، مانتوی نخی، شلوار و تونیک نخی عضو‌های جدانشدنی کمد لباس‌های ما در تابستان هستند. در این فصل می‌توانید لباس‌های نخی و گشاد را به همراه صندل‌ بپوشید و از لباس‌های تنگ دوری کنید. همچنین استفاده از اکسسوری‌ها را به حداقل برسانید. در این مقاله به شما می‌گوییم تا با انتخاب لباس تابستانی خنک در گرمای این فصل خوش‌تیپ به نظر برسید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

در فصل تابستان چه جنس لباس‌هایی بپوشیم؟

۱. نخی یا پنبه‌ای (Cotton)

پنبه یک الیاف طبیعی است که به هوا اجازه می‌دهد تا آزادانه از طریق پارچه حرکت کند. این جریان هوا باعث خشک شدن رطوبت بدن شما می‌شود. یکی از مشکلات لباس‌های تابستانی خنک که از پنبه‌ی خالص تشکیل شده‌اند، چروک شدن سریع آن‌ها است. معمولا استفاده از لباس‌هایی که از ترکیب پنبه و پلی‌استر تولید می‌شوند گزینه‌ی بهتری است. یکی دیگر از مشکلات لباس‌های پنبه‌ای، سنگین شدن آن‌ها بعد از جذب رطوبت بدن و ایجاد لکه‌های عرق است.

۲. لینن (Linen)

مدل لباس تابستانی نخی زنانه

پارچه‌ی لینن هم یک الیاف طبیعی بافته شده و آزاد است که اجازه می‌دهد گرما از بدن خارج شود، رطوبت را جذب می‌کند و به سرعت خشک می‌شود. همچنین این پارچه بسیار قابل انعطاف است، برای همین به بدن نمی‌چسبد اما به راحتی چروک می‌شود. با این وجود برای علاقه‌مندان به پارچه‌ی لینن این چروک‌ها زیباست و آن را بخشی از ظاهر و سبک لباس تابستانی خنک خود می‌دانند.

۳. ابریشمی (Silk)

ابریشم پارچه‌ای سبک است و یک گزینه‌ی خوب برای آب و هوای گرم است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که پارچه‌های ابریشمی به اندازه‌ی پارچه‌های پنبه‌ای و لینن که از الیاف گیاهی تشکیل می‌شوند، جذب کننده نیستند و لکه‌ی عرق روی آن می‌ماند. می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر این پارچه استفاده کنید تا دیگر نگران مشخص شدن لک عرق بر روی لباس‌ خود نباشید.

۴. چمبرِی (Chambray)

چمبرِی یک پارچه‌ی بافت ساده است که با نخ رنگی در تار و نخ سفید در پود درست می‌شود. این پارچه شبیه به پارچه‌ی جین است با این تفاوت که نرم‌تر و سبک‌تر است. این پارچه معمولا از تعداد نخ بیشتری تشکیل شده است و بافت ریزتری دارد، بنابراین تنفس بیشتری هم دارد و رطوبت بدن را به خود جذب می‌کند.

۵. کش‌باف (Jersey)

کش‌باف

این پارچه‌ی گره‌ای که در اصل از پشم درست شده است، به لطف تکامل روش‌های تولید، طی سال‌های گذشته راهی طولانی را طی کرده است. امروزه یافتن لباسی که از ترکیب پشم، پنبه و الیاف مصنوعی تولید شده باشد معمول است و راحتی، آن را به گزینه‌ای محبوب برای هوای گرم تبدیل کرده‌است. اکثر تی‌شرت‌ها از این نوع پارچه درست می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب لباس‌‌هایی که مناسب تابستان هستند را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
خانم‌ها در کشورمان پوشش خاص و متفاوتی نسبت به دیگر نقاط جهان دارند و همین باعث می‌شود که ایده گرفتن برای یک استایل شیک و راحت در فصل تابستان کمی دشوارتر باشد.
مدل سارافون جدید تابستانی

یکی از انواع لباس هم که هر سال این موقع طرفداران زیادی پیدا می‌کند، سارافون‌ها هستند. به همین بهانه، این مطلب را به معرفی انواع مدل سارافون جدید تابستانی اختصاص داده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا در این فصل گرم و طاقت‌فرسا نه‌تنها زیباتر از همیشه به نظر برسید بلکه خودتان را از گرما هم حفظ کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

انواع مدل سارافون زنانه

مدل سارافون زنانه

سارافون‌ها در ترکیب با فرهنگ ایرانی، چندین و چند شکل و نوع مختلف پیدا کرده‌اند، از سارافون‌‌های اسپرت گرفته تا انواع سارافون خانگی و سارافون مجلسی. سارافون‌ها برای خانم‌هایی که به حجاب علاقه‌مند هستند اما در عین حال دوست دارند استایلی امروزی داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

سارافون خانگی

سارافون خانگی

انواع سارافون خانگی هم شیک و هم راحت هستند. به همین دلیل برای استایل تابستانه ۱۴۰۰ یکی از گزینه‌های قطعی برای هر خانم خوش‌سلیقه‌ای محسوب می‌شوند.

مدل سارافون جدید تابستانی، برای روزهای گرم سال

سارافون تابستانی اغلب جنسی نخی و سبک دارد که شما را در روزهای گرم، خنک نگه می‌دارد. انواع سارافون طرح‌دار در فصل تابستان جزو انتخاب‌های محبوب به حساب می‌آیند که یکی از دلایل اصلی‌ آن هم رنگ‌های شاد و متنوع آن است. سارافون‌های گل‌دار از انواع پرطرفدار سارافون طرح‌دار در تابستان به حساب می‌آیند که در پاییز، جای خود را به سارافون‌های چهارخانه می‌دهند.

سارافون مجلسی

مدل سارافون دخترانه

سارافون‌‌های مجلسی و شیک هم در این بین کم نیستند که می‌توان آن‌ها را با شلوار یا دامن مناسب آن ست کرد و به‌طور کلی سارافون‌های مجلسی عموما به شکل ست ارائه می‌شوند. ضمن این‌که جنس این نوع از سارافون‌ها معمولا مناسب ایونت‌های رسمی است که شامل گیپور، حریر یا حتی کرپ می‌باشد.

سارافون سنتی

مدل سارافون زنانه

سارافون‌های سنتی، یکی از بهترین انواع لباس سنتی برای دخترانی به‌حساب می‌آید که دوست دارند ضمن اسپرت بودن، به ریشه‌های خود نیز توجه داشته باشند. در سارافون سنتی، طرح‌ها و رنگ‌های سنتی ایرانی مشهود است و مورد توجه قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، سارافون‌های سنتی انواع مختلفی هم دارند.

مدل سارافون مانتویی، مدل محبوب بین همه خانم‌ها

سارافون مانتویی را می‌توان در منزل، میهمانی‌ها، محیط کار، فضاهای غیررسمی و خیابان به تن کرد. ممکن است دختر جوانی تصمیم بگیرد یک مدل سارافون مانتویی دخترانه و اسپرت را به‌عنوان مدل محبوبش انتخاب کند، درحالی‌که خانمی برای استایل رسمی خود مدل سارافون مانتویی رسمی را برگزیند.

رنگ‌های شاد و روشن در انواع مدل سارافون جدید تابستانی

هرچقدر هم که جنس، برش و طرح مهم باشد، رنگ‌های شاد در ظاهر لباس‌های زنانه تابستانی تاثیر دیگری دارد. استفاده از رنگ‌های سفید و روشن به همراه طرح‌های گل‌دار و شاد می‌تواند روحیه شما را کاملا دگرگون کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چند مدل سارافون‌‌ خنک و کاربردی را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله مدوزیبائی دلتا همراه باشید.

  • narges nazif