خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۸۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
برای اینکه خانه‌های کوچک فضایی دلباز داشته باشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید، باید این نکات هوشمندانه را رعایت کنید.
بزرگتر نشان دادن خانه

خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید

اگر خانه‌ کوچکی دارید از شلوغ‌کردن محیط پرهیز کنید و از کوچک‌ترین فضا، بهترین استفاده‌ کاربردی را ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا چند راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور می‌کنیم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنید

رنگ تیره باعث کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن به بزرگتر نشان دادن خانه کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از طیف رنگ کرم استفاده کنید تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعی کنید رنگ اثاث خانه را نزدیک به رنگ باقی وسایل‌ها و دیوار یا حداقل در یک طیف رنگی انتخاب کنید. تشابه رنگ باعث یکدست دیده‌شدن وسایل‌ها و در نتیجه بزرگ دیده‌شدن فضا می‌شود.

خانه بزرگتر

آینه را فراموش نکنید

استفاده از آینه روش بی‌نظیری است که به‌وسیله آن می‌توان حتی کوچک‌ترین فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آینه به‌وسیله انعکاس نور، چه نور طبیعی خورشید یا نور مصنوعی، فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه را در راستای نقطه تمرکز اتاق قرار دهید. در برابر دیوار اصلی اتاق آینه‌ای بزرگ قرار دهید. این کار باعث دراز و بلند دیده‌شدن اتاق می‌شود. اگر آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

آینه در خانه

از فضای دیوار استفاده کنید

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، مهم‌ترین نکته این است که از شلوغ‌کردن بی‌دلیل خودداری کنید و فقط لوازمی را که مورد نیاز است، داشته باشید. اگر وسیله‌ای دارید که سالهاست از آن استفاده نکرده‌اید، از شرش خلاص شوید. شلف و رخت‌آویز را درون کمد نصب کنید. لوازم ریز درون کمد را داخل یک قفسه قرار داده و روی شلف‌ها بگذارید. تخت خود را کشودار انتخاب کنید.

بزرگ جلوه دادن خانه

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنید

می‌توانید میز کار خود را کنار تختخواب قرار دهید و شب، از آن به‌عنوان پاتختی استفاده کنید. برای میز اتاق پذیرایی از گنجه و صندوق استفاده کنید. اولا سطح کافی برای گذاشتن وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوما از فضای داخل آن می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید.

فضا را شلوغ نکنید

هرچقدر که در اتاق لوازم بیشتری قرار دهید، کوچک‌تر به نظر می‎رسد؛ بنابراین از خریدن لوازمی که کاربرد ندارند، خودداری کنید. ابتدا لوازمی که مورد نیازتان است را بچینید، مانند تخت و مبلمان. اگر فضای کوچکی دارید، به خریدن یک دست کامل مبلمان فکر نکنید و تنها به تعدادی که نیازتان است، بخرید. از گذاشتن صندلی و میز اضافه خودداری کنید. دیوار فضا کوچک را با آویزان‌کردن تابلو و نقاشی زیاد شلوغ نکنید. دیوار شلوغ، اتاق را شلوغ و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چیدمان اثاثیه بازنگری کنید

وقتی فضای کوچکی دارید، کوچک‌ترین تغییر‌ها هم بزرگ به چشم می‌آیند. لوازم را نزدیک‌تر به دیوار‌ها قرار دهید و در وسط اتاق نچینید. حتما تخت‌خواب را گوشه اتاق قرار دهید. از مشخصه‌های اتاق بزرگ این است که بتوانید به‌راحتی در آن حرکت کنید و اثاثیه را طوری قرار دهید که مانع رفت‌وآمد نشوند.

حواستان به ارتفاع لوازم روی دیوار باشد

فرقی نمی‌کند قفسه باشد یا یک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع دیوار نصب کنید، باعث کوتاه دیده‌شدن آن می‌شوند. اگر این لوازم را نزدیک‌تر به کف اتاق آویزان کنید، باعث بلند دیده‌شدن سقف می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را بخوانید.

 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
پذیرایی نقش بسیار مهمی را در منزل دارد به خاطر اهمیت این اتاق باید مبلمانی که در آن میگذاریم یک فضای صمیمانه، زیبا و منعطف را داشته باشد.
چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان مبلمان راحتی

با توجه به معماری مشخصی که منازل دارند بیشتر اتاق‌های پذیرایی و نشیمن مستطیل شکل‌اند و چیدمانی که در این اتاق‌ها داریم بستگی به نقطه کانونی فضای اتاق دارد به این صورت که در بعضی از اتاق‌ها معماری اتاق جوری است که قسمت مورد توجه به مرکز اتاق شومینه یا پنجره‌ها یا حتی تلویزیون است. وقتی که مرکز کانونی اتاق مشخص باشد چیدمان هم طبق آن مشخص می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی بررسی خواهیم کرد.

تنوع در چیدمان مبل

اینکه مبلمان را در منزل به چه صورت بچینید کاملاً بستگی به سلیقه دارد. بیشتر افراد برای اتاق پذیرایی خود یک مبل سه نفره و یک نفره و دو نفره و گاهی چند مبل یک نفره انتخاب می‌کنند. برای اینکه این مبل‌ها را در سالن پذیرایی بچینیم باید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و گوشه‌های اتاق قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که افراد بتوانند به راحتی در اتاق پذیرایی جابجا شوند و برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید. برای چیدمان میزهای جلو مبلی هم طوری عمل کنید که همه افراد بتوانند به میز جلومبلی دسترسی داشته باشند و همچنین همیشه آن را طوری بچینید که بتوانید وسایل را جابه‌جا کنید و دکوراسیون انعطاف‌پذیر باشد.

مبلمان راحتی

هنگام چیدمان به نقطه کانونی توجه کنید

نقطه کانونی فضای اتاق نقش بسیار مهم و چشمگیری در چیدمان مبلمان در محیط دارد و مبل‌ها با توجه به اینکه قسمت کانونی فضا چه باشد دیده می‌شود. زیرا این نحوه چیدمان موجب می‌شود که افرادی که در جای جای منزل نشسته‌اند، دید خوبی را نسبت به دکوراسیون داشته باشند. مثلا همه بتوانند به شومینه یا تلویزیون دید داشته باشند و دسترسی داشته باشند.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های کوچک و با چند در ورودی

اگر فضای منزل به گونه‌ای است که دارای چند در ورودی است، اول یک خط فرضی از یکی از درها به در دیگر رسم کنید و فکر کنید که مبلمان را به چه صورت بچینید که حرکت و جابه‌جا شدن بین درها راحت باشد و بتوانید به راحتی از دری به در دیگر رفت و آمد کنید. حتی در این نوع خاص چیدمان هم باید به مرکز کانونی اتاق توجه داشته باشید.

چیدمان مبلمان

تقسیم بندی خانه با مبلمان

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که خوشبختانه منزل بزرگ دارید یا اتاق نشیمن بزرگ است می‌توانید با استفاده از مبلمان و چیدمان خاص آن اتاق را قسمت‌بندی کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید علاوه بر اینکه فضای نشیمن دورهمی را در دست دارید، می‌توانید فضای اتاق را هم تقسیم‌بندی کنید که از آن استفاده‌های دیگری هم بتوانید بکنید.

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

از جذاب‌ترین مدل چیدمانی که در اتاق‌ نشیمن می‌تواند وجود داشته باشد و باعث شود که افراد در روبروی یکدیگر قرار بگیرند این است که مبلمان را به صورت متقارن بچینید. در این چیدمان افراد می‌توانند روبروی هم قرار بگیرند و با هم ارتباط تاثیرگذارتری داشته باشند.

چیدن مبلمان راحتی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصولی برای چیدمان مبلمان کلاسیک” را بخوانید.

 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
دیوارها بزرگترین قسمت‌های قابل مشاهده در هر منزلی هستند و تزیین دیوار بیشترین تاثیر و جذابیت را در دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارد.
دکور دیوار اتاق

تزیین دیوار اتاق

گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی برای دکور دیوار اتاق‌ها وجود دارند که همین می‌تواند تزیین دکوراسیون خانه را مشکل کند. هر ایده‌ای مطمئنا مزایا و معایب خود را دارد اما همه‌ی آن‌ها در نوع خود جالب و زیبا هستند. دکور دیوار اتاق به اولویت‌های شخصی، سلیقه، تم و سبک طراحی داخلی و عملکرد اتاق بستگی دارد. در ادامهاین نوشتار از مجله دلتا روش‌های جذابی را برای دکور دیوار اتاق‌ خواب، پذیرایی و نشیمن‌ ارائه خواهیم داد.

نقاشی‌های دیواری

نقاشی‌های دیواری اولین پیشنهاد برای دکوراسیون است. مطمئنا این ایده فضای اتاق را تغییر خواهد داد. می‌توانید از این روش برای طراحی کل دیوار یا قسمتی از آن استفاده کنید و این کاملا به سلیقه و فضای زندگی‌ بستگی دارد. اگر این نوع تزیین دیوار را انتخاب می‌کنید، باید اندازه، سبک، تم و رنگ آن را در نظر بگیرید تا بتوانید فضای یکپارچه و مسنجمی را بسازید.

نقاشی دیواری

روشنایی

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که روشنایی بخش مهمی از تزیین و طراحی داخلی هر خانه‌ به شمار می‎آید. روشنایی می‌تواند ایده‌ی متفاوت دیگری برای تزیین دیوار و برجسته کردن آن در فضای خانه باشد. از لامپ‌های دیواری، LEDs و انواع گزینه‌های دیگر برای ایجاد فضایی برجسته و خاص در خانه‌ استفاده کنید.

چوب

اگر به دنبال ظاهر سنتی و روستایی برای دکوراسیون خانه‌ هستید، می‌توانید از چوب برای تزیین دیوار اتاق‌ کمک بگیرید. چوب از ساده‌ترین وسایلی است که همیشه وجود دارد و هزینه‌ی بالایی را نمی‌طلبد. با طراحی‌های چوبی می‌توانید فضای گرم و راحتی را در محل زندگی‌ ایجاد کنید.

تزیین دیوار با چوب

آثار هنری مدرن

دکور دیواری مدرن بیشتر روی سادگی، رنگ‌های جسورانه و عناصر خاص تمرکز دارد. در مورد انتخاب تابلو‌های هنری برای خانه‌های مدرن حتما این نکات را رعایت کنید. اول از همه باید به دیواری که تصمیم به تزیین آن دارید، نگاهی بیندازید و اندازه‌ی اثر هنری مناسب آن را تعیین کنید. در مورد دیوارهای پشت مبل، میز یا تخت‌خواب از آثار هنری هم اندازه با مبلمان یا کوچکتر از آن استفاده کنید. از آثار هنری با عرض بیشتر نسبت به مبلمان خودداری کنید چرا که ظاهر ناخوشایندی را ایجاد خواهند کرد.

تزیین دیوار مدرن

آثار هنری سنتی

اگر به دنبال دکوراسیون اصیل ایرانی هستید، پس باید برای دکور دیوار اتاق‌ نیز از آثار هنری سنتی و قدیمی استفاده کنید. فرش، قالیچه و گلیم که در کل دنیا شناخته شده است، می‌تواند زینت‌بخش دیوار اتاق‌ باشد.

آثار هنری کلاسیک

در مورد این ایده می‌توانید از طراحی‌های دوره‌ی باروک و رنسانس برای دکور دیوار اتاق استفاده کنید. انواع آینه‌های منبت‌کاری شده و الگوهای پیچیده نمادی از هنر و زندگی اروپایی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “چند ایده برای تزیین پشت مبل” را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
از بوفه‌ها معمولا برای به نمایش گذاشتن ظروف‌چینی و کریستال شیک و گران قیمت در سالن غذاخوری یا اتاق‌پذیرایی استفاده می‌کنند.
بوفه در دکوراسیون

 جای مناسب قرارگرفتن بوفه

بوفه‌ها و ویترین‌ها در چند سال گذشته جزو جدانشدنی خانه‌های ایرانی محسوب می‌شدند، اما با رشد جمعیت و کوچک‌تر شدن فضاهای مسکونی کم کم جای خود را به شلف‌های دیواری دادند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن بوفه در دکوراسیون می‌پردازیم.

پیش از بررسی مکان مناسب قرارگیری ویترین‌ها و بوفه‌ها آنچه که اهمیت دارد نوع ویترین‌هاست که باید با سایر لوازم هماهنگی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر از ویترین‌هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می‌کنید پس برای آن که به خوبی در دکوراسیون بدرخشند، باید با مبلمان کلاسیک هماهنگ شوند و همین‌طور بلعکس برای مبلمان مدرن ویترینی به سبک مدرن هم در نظر بگیرید.

فضای مناسب بوفه

بوفه‌ها و ویترین‌ها که غالبا برای قرار‌گیری ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است در محلی نزدیک به غذاخوری قرار گیرند، تا دسترسی به آن‌ها برای استفاده ساده‌تر باشد. اگر فضای کوچکی دارید به خوبی می‌توانید توسط یک ویترین آینه‌دار فضای داخلی خود را دو برابر کنید. فقط توجه داشته باشید که داخل ویترین را با کریستال‌های زیاد پر نکنید چرا که این کار فضا را شلوغ‌تر و در نتیجه گرفته‌تر می‌کند.

جای مناسب بوفه

به خوبی می‌توانید تم بوفه یا ویترین خود را با ست غذاخوری خود هماهنگ کنید و جلوه خاصی به فضای غذاخوری خود ببخشید، حتی می‌توانید به سادگی ترکیب رنگی‌های خاصی را برای هماهنگی بیشتر ویترین و میز غذاخوری خود ایجاد کنید.

جای مناسب ویترین

کنج دنج کنار دیوارها معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن ویترین‌ها محسوب می‌شوند، از ویترین‌های خود به شیوه متفاوت استفاده کنید، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظروف دکوری از گلدان‌ها برای قرارگیری در ویترین‌ها استفاده کنید.

چیدمان بوفه

ویترین‌های امروزی را می‌توانید با کمی تغییر در هر بخش از دکوراسیون منزل قرار دهید، اما بهترین فضا برای قرارگیری ویترین‌ها قراردادن آن‌ها مابین مثلث نشیمن، غذاخوری وآشپزخانه است.

اگر قصد قرار دادن ویترین و بوفه را در نشیمن دارید توجه داشته باشید فضایی را که برای آن در نظر می‌گیرید به نسبت کنج باشد و دید نسبی داشته باشد، توجه داشته باشید که مبلمان باید نقطه کانونی دکوراسیون داخلی قرار گیرند و ویترین‌های دکوری در فضای پشتی آن‌ها قرار گیرد.

چیدمان بوفه در دکوراسیون

ویترین‌ها می‌توانند حتی بخشی از دیوارنشیمن یا غذاخوری را اشغال کنند، نیازی نیست حتما کنجی از فضا را در برگیرند. اگر تمایل دارید می‌توانید از آن‌ها حتی در غالب کتابخانه نیز استفاده کند، هیچ قاعده و قانونی در این باره وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “آینه کنسول‌؛ نکاتی برای خرید آن” را بخوانید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
انتخاب چراغ‌خواب مناسب از جمله دغدغه‌های مهم در دکوراسیون اتاق‌خواب محسوب می‌شود.
چراغ خواب مناسب

بهترین چراغ‌خواب برای کنار تخت‌خواب

این چراغ‌ها دو کار اصلی در دکوراسیون اتاق‌خواب انجام می‌دهند، یکی تامین نور کافی جهت خوابیدن، مطالعه و فعالیت‌های دیگر در اتاق‌خواب و دیگری ایجاد زیبایی و جذابیت به عنوان یک عنصر تزیینی. بنابراین انتخاب آن نباید از روی ظاهر و زیبایی صورت پذیرد بلکه کاربرد هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا اصول انتخاب چراغ خواب مناسب را توضیح خواهیم داد.

چراغ خواب

تعداد چراغ‌خواب در دکوراسیون

ممکن است در بعضی از تصاویر اتاق‌خواب‌ها دو چراغ در دو طرف تخت دیده باشید، اما در برخی دیگر تنها یک عدد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر اتاق‌خواب یک نفره است به یک چراغ کنار تخت نیاز دارید، اما اتاق‌خواب دو نفره تعداد دو چراغ احتیاج دارد. البته این تعداد به غیر از مورد گفته شده، به ابعاد و اندازه اتاق نیز بستگی دارد. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که چراغ‌خواب به عنوان منبع اصلی روشنایی در اتاق محسوب نمی‌شود، بنابراین نباید انتظار روشنایی زیادی را از آن داشته باشید.

چراغ خواب تکی

انتخاب اندازه چراغ‌خواب مناسب

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در دکوراسیون اتاق‌خواب انتخاب لامپ کنار تخت در اندازه نادرست است. گاهی این چراغ‌ها برای تخت‌خواب بسیار کوچک است و گاهی بسیار بزرگ. معمولا اندازه صحیح یک چراغ‌خواب با استفاده از عرض تخت‌خواب به دست می‌آید. به این ترتیب که عرض کلاهک چراغ‌خواب باید تقریبا یک سوم عرض تخت‌خواب باشد. به این نکته خیلی توجه داشته باشید که هر چراغ‌خواب از یک پایه و یک کلاهک تشکیل شده که سنجش در اندازه‌گیری ابعاد کلاهک است.

انواع چراغ خواب

 

ارتفاع مناسب چراغ‌خواب

ارتفاع نباید به گونه‌ای باشد که چشم را آزار دهد یا هنگام مطالعه سایه‌اندازی کند. بنابراین برای پاسخ به این سوال که چه ارتفاعی مناسب خواهد بود دوباره به ابعاد تخت‌خواب نیاز داریم. ارتفاع چراغ خواب باید به اندازه ارتفاع‌تخت و نهایتا ۵ تا ۷ سانتی‌متر بلندتر باشد.

مدلهای چراغ خواب

انتخاب کلاهک چراغ‌خواب

چراغ‌خواب‌ها، طرح‌های متنوعی دارند. برخی دارای کلاهک‌اند و برخی بدون آن. از آن جایی که کلاهک چراغ کمک زیادی به پخش نور در فضا و متعادل کردن آن می‌نماید، بهتر است از همین مدل استفاده کنید.

کلاهک چراغ خواب

اما نکته اصلی ارتفاع مناسب برای کلاهک است. در حالت کلی ارتفاع کلاهک باید حدود دو سوم ارتفاع بدنه اصلی باشد. عرض کلاهک نیز بهتر است دو برابر پهن‌ترین قسمت بدنه چراغ‌خواب در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه: بای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “چراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان” را بخوانید.

 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
فضای خالی پشت مبل ممکن است حس تهی و خالی بودن را به دکوراسیون القا کند.
تزیین پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل

این روزها آپارتمان‌های محدود و بسته جای خود را به فضاهای باز و بدون مرزبندی داده‌اند. این امر باعث شده است که برخی از جنبه‌های دکوراسیون بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. دکوراسیون پشت مبل یکی از مواردی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌‌های منحصربه‌فردی را برای تزیین پشت مبل ارائه داده‌ایم، از آن‌‌ها الهام بگیرید و به این فکر کنید که کدام یکی از این ایده‌ها برای دکوراسیون شما مناسب‌تر است.

میز کنسول پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز کنسول

میز کنسول به خوبی می‌تواند پشت مبل را پوشش دهد و فضای خالی پشت مبل را تزیین کند. با این ایده‌ ساده به راحتی می‌توانید فضای پرت و غیرقابل استفاده پشت مبل را به محیطی جذاب در اتاق تبدیل کنید.

برای فضاهای کوچک سعی کنید میزهای کنسول با قفسه‌های باز را انتخاب کنید تا فضا دلبازتر به نظر برسد. علاوه بر این میزهای کنسول با قفسه‌های باز گزینه عالی برای نمایش لوازم تزیینی است.

کنسول پشت مبل

اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است، یا تزیین میز کنسول با قفسه‌های باز کار مشکلی است، می‌توانید میزهای کنسول با قفسه‌های در بسته را انتخاب کنید.

  •  سعی کنید میز کنسولی را انتخاب کنید که ارتفاع آن کمی از ارتفاع مبل کوتاه‌تر و عرض آن ۲/۳ عرض مبل باشد. با این کار ظاهر متعادلی در دکوراسیون‌تان می‌سازید.

دکور پشت مبل با صندلی نیمکتی

با این ایده می‌‌توانید فضای اضافی را به محل نشیمن اضافه کنید و در عین حال دکوراسیون اتاق‌ را تکمیل کنید. اگر پشت مبل به سمت ورودی خانه یا در نزدیکی آن است، این ایده برای پیاد‌ه‌سازی در فضای خانه‌ عالی است. در واقع صندلی نیکمتی بهترین ایده برای این موقعیت است. می‌توانید از صندلی نیمکتی پشت مبل به عنوان محلی برای نشستن در راهرو و ورودی خانه استفاده کنید.

نیمکت پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل با مبل تک

اگر فضای پشت مبل به‌گونه‌ای است که امکان قرارگیری دو مبل تک در آن وجود دارد، می‌توانید این فضای پرت را به گوشه‌ای دنج برای خود تبدیل کنید. برای پیاده‌سازی این ایده به دو صندلی و یک میز کنار مبلی نیاز دارید تا گوشه‌ای دنج را برای مطالعه‌ یا گفتگو دو نفره خود بسازید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید دو فضای نشیمن متفاوت را یکجا ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

چیدمان پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز تحریر

اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که کمی از میز کنسول کاربردی‌تر باشد، می‌توانید از میز تحریر برای دکوراسیون پشت مبل استفاده کنید. با این کار به راحتی توانسته‌اید پشت مبل خود را تزیین کنید و علاوه‌ بر این به راحتی و بدون اشغال فضای اضافی برای خود دفتر کار ایجاد کرده‌اید. پس اگر اتاق اضافی برای تبدیل شدن به دفترکار را ندارید، این ایده راه‌حل خوبی است.

میز کار پشت مبل

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟” را بخوانید.

 

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
اگر در لباس‌ها بیشتر از یک لباس طرحدار داشته باشید، نه تنها جذاب نمی‌شوید، بلکه ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته نیز به نظر می‌رسد.
قوانین مد و استایل آقایان

همیشه آنچه مد و فشن در مورد شیوه لباس پوشیدن ما می‌گوید، درست نیست. باید گاهی درس‌هایی را که بزرگ‌ترها به ما می‌دهند، گوش کنیم. اگرچه برخی از قوانین دنیای مد منسوخ شده‌اند اما رعایت کردن برخی از آنها هنوز هم یک قانون است. در ادامه با قوانین مد و استایل آقایان که در لباس پوشیدن باید رعایت کنند، آشنا می‌شوید. با مجله دلتا همراه باشید.

قوانین مد و استایل آقایان

استایلی رسمی، کمربند و کفش‌ را با هم ست کنید: زمانی که می‌خواهید استایلی رسمی داشته باشید، باید این قانون را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر کمربندتان قهوه ای است، کفش هم باید قهوه‌ای باشد، در غیر این صورت ظاهر شما شیکی و جذابیت خود را از دست خواهد داد.

قوانین مد و استایل آقایان کفش و کمربند

از پوشیدن چند لباس طرحدار با هم خودداری کنید: پوشیدن لباس‌های طرحدار بسیار جذاب است اما این دلیل نمی‌شود که در این کار زیاده روی کنیم. اگر در لباس‌ها بیشتر از یک لباس طرحدار داشته باشید، نه تنها جذاب نمی‌شوید، بلکه ظاهرتان شلوغ و بهم ریخته نیز به نظر می‌رسد و دیگر هیچ کدام از لباس‌ها به چشم نمی‌آید.

قوانین مد و استایل آقایان طرح دار

لباس را با توجه به موقعیت انتخاب کنید: مهم نیست که چه لباسی به شما می‌آید، باید با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، لباس را انتخاب کنید. مثلا اگر به یک میهمانی رسمی دعوت شده‌اید، حتی اگر احساس می‌کنید که کت به شما نمی‌آید، باید آن را به تن کنید، در غیر این صورت در کنار دیگران به چشم نخواهید آمد، حتی اگر بهترین لباس را پوشیده باشید.

آخرین دکمه ژاکت را نبندید: یکی از مهمترین قوانینی که هر مردی باید بداند این است که دکمه آخر ژاکت نباید بسته باشد. در واقع با بستن دکمه آخر لباس، در قسمت کمر شما تنگ و چسبان شده و در قسمت بالای آن پف می‌کند و باعث می‌شود که اندام نامتناسب جلوه کند. بنابراین از بستن آخرین دکمه ژاکت خودداری کنید.

بستن ساسپندر و کمربند باهم، ممنوع: کمربند شلوار شما را بالا نگه می‌دارد. ساسپندر هم به همین منظور بسته می‌شود، بنابراین دیگر نیازی نیست که هر دو را با هم ببندید.

رنگ لباس را با فصل‌ها ست کنید: هر فصل رنگ لباس مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال شما در گرمای تابستان ترجیح می‌دهید که شلوار سفید و پیراهن آبی کمرنگ به تن کنید و برعکس، در زمستان به سراغ رنگ‌های تیره بروید. از این رو بهتر است که حتی اگر دلتان هوای لباس های تابستانه را کرد، آنها را در فصل زمستان به تن نکنید. هر چه با فصلی که در آن هستید هماهنگ تر باشید، جذاب تر خواهید بود.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “اشتباهات مردان در زمینه پوشش” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
بدون شک در کمد همه ما لباس­‌های مشخص و ثابتی است که از بین نمی‌روند بلکه از فصلی به فصل بعد منتقل می‌شوند، کمد کفش‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کتونی زنانه

کفش نه تنها به عنوان یک اکسسوری بلکه به عنوان یک نقطه عطف در برخی استایل‌ها از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. بنابراین برخی مدل‌ها وجود دارند که گذشتن از آنها برای‌مان کاری ناممکن است پس به طور مداوم از آنها استفاده می‌کنیم. یکی از این کفش‎­های مهم کتونی زنانه است. با مجله دلتا همراه باشید.

 

با کتونی زنانه چی بپوشیم؟

کتونی با شلوار جین اسکینی: ترکیب همیشگی و بدون انقضا، وقتی کتونی می‌پوشیم اولین انتخابمان یک جین تنگ و چسبان است! این ترکیب یک استایل ثابت است، نه خوب است و نه بد. درواقع خوبی و بدی این ترکیب کاملا بستگی به چگونه پوشیده شدن آن دارد. زمانی که کتونی را با شلوار جین اسکینی می‌پوشید باید به چند نکته خیلی مهم دقت کنید : ۱- میزان تنگی شلوار ۲-قد شلوار ۳- مدل کتونی

میزان تنگی شلوار: حواستان به شلواری که انتخاب می‌کنید باشد، شلواری که می‌پوشید باید کاملا مناسب اندام، مخصوصا فرم پاها باشد و همچنین باید متناسب با مدل کتونی شما نیز باشد. معمولا کتونی­‌های ظریف برای شلوارهای خیلی جذب مناسب ­ترند.

قد شلوار: مهمترین نکته در ست کردن شلوارجین با کتونی توجه کردن به قد شلوار است. شلوارهای کوتاهی که یک فضای خالی میان کفش و مچ پا ایجاد می‌کنند، مناسب‌ترین قد شلوار برای این استایل هستند.

مدل کتونی: معمولا استفاده از کتونی‌های ظریف برای ست کردن با شلوار جین اسکینی مناسب‌ترند، زیرا پایین تنه شما را ظریف‌تر، بلندتر و لاغر­تر نشان می‌دهند.

کتونی زنانه با شلوار جین راسته: این ست یکی از استایل‌­های مدرن و ساده این روزها را به وجود می‌آورد. بهتر است کمی از شلوار جین اسکینی فاصله بگیرید و این جین­‌های راسته مدرن را انتخاب کنید.

کتونی زنانه شلوار راسته

 

کتونی با دامن و پیراهن: پوشیدن دامن و پیراهن با انواع کتونی یک ترکیب ترندی، کژوال و دخترانه است که طرفداران زیادی دارد.

کتونی با شلوار کلاسیک: شاید ترکیب غیرمعمولی به نظر برسد اما بی‌­نظیر و مدرن است! این ست شیک و راحت یک استایل کژوال را به وجود می‌­آورد و ترکیب مناسبی برای دانشگاه و محل کار است.

کتونی با شلوارک: شاید شما هم ازطرفداران پوشیدن شلوارک در دورهمی­‌های دوستانه باشید. این لباس یک آیتم جوان پسند و کژوال است که ترکیب‌های خوبی در یک استایل به وجود می‌آورد و از این رو طرفداران پروپا قرصی دارد.

 

کتونی با شلوار گشاد: اگر بگوییم کتونی یک کفش همه کاره است اشتباه نیست! این روزها شلوارهای گشاد طرفداران زیادی پیدا کرده­‌اند و به جرات می‌توان گفت همه ما یک مدل از این شلوارها را در کمدمان داریم. این شلوارها معمولا با هر کفشی ست می‌شوند.

 
 

کتونی­ ساق دار: مهمترین نکته­‌ای که در پوشیدن این کفش باید در نظر بگیرید قد شلوار یا دامن است. توجه داشته باشید لباسی که انتخاب می‌کنید باید بالاتر از ساق این کتونی قرار بگیرد. بهترین آیتم‌هایی که مناسب این نوع کفش­ هستند، لباس کوتاه که تا روی زانو یا بالاتر از آن قرار می‌گیرند؛ مثل شلوارک و دامن های کوتاه.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “چرا نباید لباس ارزان خرید؟” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
پیراهن مردانه طی سالها به یکی از اساسی‌ترین لباس‌های کمد آقایان تبدیل شده و تنوع در آن‌ها بسیار است.
انواع پیراهن مردانه

پیراهن مردانه طی سالها به یکی از اساسی‌ترین لباس‌های کمد آقایان تبدیل شده است. تنوع پیراهن‌های مردانه زیاد است و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید پیراهن دلخواه خودتان را داشته باشید. انواع پیراهن مردانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ همراه مجله دلتا باشید تا در مورد انواع پیراهن‌ بیشتر بدانید.

ویژگی‌ انواع پیراهن مردانه

پیراهن‌های مردانه معمولا از پارچه‌های نخی و پنبه‌ای دوخته می‌شوند و دارای الگوهای خاص که اغلب ساده و  بدون جزییات هستند. رنگ پیراهن‌ها نیز متنوع است و از یک قانون خاص تبعیت نمی‌کند. با تغییر هر کدام از ویژگی‌هایی که به شما گفتیم، پیراهن از یک لباس رسمی برای دیدار کاری به یک لباس اسپرت و کژوال می‌تواند تغییر کند.

جنس پیراهن مردانه

نخی: پارچه‌های پنبه‌ای و نخی، هدایت گرمایی، جذب رطوبت کافی، دوام و شکل‌پذیری نسبتا خوبی روی بدن دارند. همچنین به راحتی شسته و تمیز می‌شوند.

پیراهن مردانه الیاف مصنوعی: هیچ وقت الیاف مصنوعی نمی‌توانند جای پنبه را بگیرند. استفاده از الیاف ساخته دست انسان کیفیت خوبی ندارند اما در مقایسه با پیراهن‌های پنبه‌ای قیمت پایین‌تری دارند. الیاف مصنوعی در مقابل چروک و همچنین لکه‌های رایج پیراهن مقاومت خوبی دارند. اگر چه ما توصیه می‌کنیم که هیچ وقت پارچه‌ای که در آن الیاف مصنوعی بیش از ۵۰ درصد باشد را خریداری نکنید.

پیراهن مردانه ابریشمی: لوکس‌ترین نوع پیراهن‌ها مربوط به پیراهن‌های ابریشمی هستند. ظاهر این پیراهن‌ها شفاف و جذاب است ولی قیمت آن‌ها به اندازه زیبایی و شیک بودنشان، بالا است. همچنین باید از پیراهن‌های ابریشمی مراقبت‌های خاصی به عمل آورید.

رنگ پیراهن پیراهن مردانه

چهره، رنگ چشم و رنگ مو از مهمترین فاکتورهایی هستند که حین انتخاب یک بالاپوش باید به آن‌ها توجه کنید. متاسفانه اکثر آقایان با توجه به لباس‌های قبلی خود انتخاب می‌کنند و این موارد را در نظر نمی‌گیرند.

رنگ سفید: رنگ رایج پیراهن‌های مردانه سفید است. تا به امروز رنگ سفید نسبت به دیگر رنگ‌ها، بار رسمی بودن بیشتری داشته است و شما می‌توانید با خیال راحت برای قرارهای کاری و مجالس رسمی از پیراهن سفید استفاده کنید.

انواع پیراهن مردانه سفید

 

رنگ آبی: محبوبیت این رنگ به درصد بالایی تطبیق‌پذیری با رنگ پوست آقایان برمی‌گردد. رنگ آبی امروزه در ایران یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها است و کارخانه‌های دوخت پیراهن، هر روز یک الگو جدید برای رنگ آبی تولید می‌کنند. امروزه رنگ آبی جایگزین خوبی برای سفید شده است و متاسفانه انواع مختلفی از رنگ آبی در کمد لباس آقایان پیدا می‌شود. ما دوست نداریم که رنگ سفید فراموش شود!

رنگ‌های دیگر پیراهن مردانه: صورتی، بژ، بنفش روشن، شیری، سبز تیره، زرشکی از جمله رنگ‌هایی هستند که آقایان می‌توانند آن را برای پیراهن خودشان انتخاب کنند. این رنگ‌های می‌توانند به صورت جداگانه در قالب الگو و طرح روی یکدیگر هم استفاده شوند تا تکراری به نظر نرسند. آمار نشان می‌دهد که ۱۰ درصد از آقایان از این رنگ پیراهن‌ها استفاده می‌کنند.

در مورد پیراهن‌ها، اجزای دیگری همانند نوع یقه، الگوهای بکار رفته روی پارچه (ساده، راه‌راه، چهارخانه)، نوع دوخت آستین و مچ پیراهن (دکمه‌ای، فرانسوی) و حتی دکمه‌های بکار رفته می‌توانند هر کدام به تنهایی قابل بحث باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب مد و زیبای “شلوار مناسب برای آقایان لاغر اندام” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
باید سعی کنید جوری لباس بپوشید که هم خودتان را بیان کنید هم احساس راحتی داشته باشید. هر چه دوست دارید بپوشید؛ اما باید از اشتباهاتی که ممکن است سن‌تان را بیشتر از آنچه هست نشان دهد، جلوگیری کنید.

از شما درباره سنتان سوال می‌پرسند و می‌خواهید خودشان حدس بزنند؛ احتمالا با شنیدن اعدادی بیشتر از سنتان ناراحت می‌شوید! چه باور کنید چه نه؛ بهتر است بدانید آنچه هر روز می‌پوشید و به عنوان استایل شناخته می‌شود، گاهی ممکن است سن را بیشتر از آنچه هست نشان بدهد. مواردی در این مطلب مجله دلتا آمده که کمک می‌کند تا این اشتباهات در پوشش را بشناسید و در سبک پوشش خود تغییر ایجاد کنید.

اشتباهات در پوشش که شما را پیرتر نشان میدهد!

بنده مد روز نباشید!

بهتر است نسبت به مد روز بی‌توجه باشید! معمولا استایل و لباس هایی که در یک دوره مد می‌شوند به سرعت هم جای خودشان را به مدهای جدیدتر می‌دهند. برای همین شما می‌مانید و یک کمد پر از لباس هایی که هزینه زیادی برای آنها پرداخت کرده‌اید؛ ولی بعد از یکی دوبار پوشیدن دیگر به روز نیستند. البته منظورمان این نیست که کلا از مد صرف نظر کنید.

اشتباهات در پوشش مد روز

برای جوان تر دیده شدن فقط سیاه نپوشید

مشکی رنگ فوق العاده‌ای است. به راحتی با هر رنگی ست می‌شود و علاوه بر اینکه اندام را متناسب‌تر نشان می‌دهد، در هر مناسبتی قابل پوشیدن است. اما اینکه همیشه با این رنگ دیده شوید، اشتباه است. استفاده از یک شال روشن یا یک اکسسوری با رنگ جیغ در کنار مشکی  آن را متعادل‌تر کرده و تصویر جوانتری از شما نشان می‌دهد. یادتان باشد قرار گرفتن سیاه با رنگ روشن پوست معمولا در تضاد قرار می‌گیرد و خطوط چهره‌ را بیشتر نمایان می‌کند!

 

یقه اسکی نپوشید

با اینکه پوشیدن لباس یقه اسکی گردن را می‌پوشاند؛ اما بهتر است راه حل بهتری به جای استفاده از این نوع یقه پیدا کنید. لباس هایی با یقه هفت و گرد که توجه را به بخش گردن شما جلب نکند انتخاب عاقلانه‌تری است.  همچنین یقه های مردانه نیز تا حدی گردن را می پوشاند و از طرفی جوان‌تر نشان می‌دهد.

اشتباهات در پوشش یقه

سایز لباستان را بدانید

اگر سایزتان ۳۸ است همین سایز را انتخاب کنید. اینکه فکر کنید با خرید یک سایز کوچک تر لاغرتر به نظر می‌رسید، اشتباه است. سایز نادرست لباس یکی از موارد اشتباهات در پوشش است که شما را پیرتر نشان میدهد! سعی کنید اگر به هر دلیلی چاق شده‌اید و سایزتان تغییر کرده از همان سایز قبلی استفاده نکنید؛ چون یک اشتباه است.

کفش مناسب را انتخاب کنید

کفش ها نقش مهمی در جوان‌تر نشان دادن سن شما دارند. بهتر است انتخاب کفش‌هایی با پاشنه پهن یا بندهای چسبی را کنار بگذارید و کفشی با پاشنه‌های بلند و باریک را انتخاب کنید. اگر اهل پوشیدن پاشنه بلند نیستید، بهتر است کفش های تخت شیک را که کمی رسمی هستند، انتخاب کنید.

 

احساس راحتی کنید

در پایان اینکه سن و سال یک عدد است و اینکه چقدر احساس جوانی می‌کنید، حسی است که از درونتان می‌آید. باید سعی کنید جوری لباس بپوشید که هم خودتان را بیان کنید هم احساس راحتی داشته باشید. هر چه دوست دارید بپوشید؛ اما باید از اشتباهات در پوشش که ممکن است سن‌تان را بیشتر از آنچه هست نشان دهد، جلوگیری کنید.

اشتباهات در پوشش راحتی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “استایلی با رنگ نارنجی در روز های پاییزی” را مطالعه کنید.

  • narges nazif