خانواده

خانواده و روانشناسی

خانواده

خانواده و روانشناسی

۴۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
سفر به باغ بومارزو که به عنوان سرزمین هیولاها شناخته می‌شود بسیار هیجان انگیز است.
باغ بومارزو

سرزمین هیولاها

این پارک را یک دوک ایتالیایی برای مقابله با فاجعه مرگ همسرش بنا کرده است. در حقیقت هیولاهای طراحی شده در این بنا مرز بین عشق و جنون را به نمایش می‌گذارند، تا بازدید کنندگان بدانند از دست دادن عشق برای همیشه می‌تواند هر انسانی را به مرز جنون برساند و وادار به خلق آثاری کند که هیچ مصداق واقعی از آن‌ها وجود ندارد.

در حقیقت باغ بومارزو با هیولاهای خاص و تخیلی خود به شهرت رسیده است. با وجود این که طراحی این باغ حامی هنر بوده است، هنوز در رابطه با چگونگی ایجاد این باغ مرموز و عجیب نظرات متفاوتی وجود دارد! عده‌ای تصور می‌کنند که دوک این باغ را به عنوان یک اثر هنری متفاوت خلق کرده است، در صورتی که دسته دیگر باغ را نشان دهنده غم و اندوه دوک تصور می‌کنند که به صورت مجسمه‌های وحشتناک تجلی کرده است! با بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید.

سرزمین هیولاها

خالق بومارزو سرزمین هیولاها کیست؟

پی­یر فرانچسکو اورسینی یک مدافع هنر و یک دوک ایتالیایی بود که در سال ۱۵۳۲ متولد شد. زندگی در اواسط سال ۱۵۰۰ روی بد خودش را به پی­یر نشان داده و وی برای همیشه همسرش را از دست داد. پیر سال‌ها در جنگ شرکت داشته و پس از کشته شدن دوستش، توسط آلمانی‌ها دستگیر و یک زندانی جنگ بوده است.

پس از بازگشت از زندان پی­یر فرانچسکو به بومارزو، وی دیگر آن آدم سابق نبود و خودش را از زندگی عادی و معمول که همه از آن لذت می‌برند، دور کرد. پی­یر خودش را در هنر غرق کرد. وی آثار هنرمندان دیگر را بررسی می‌کرد، اما همه از نظر پی­­یر پذیرفتنی نبودند. او با سر نترس قصد داشت یک باغ متفاوت با دیدگاه جدید خودش خلق کند. این باغ که تنها ۵۰ مایل با شهر رم پایتخت ایتالیا فاصله دارد، در دل طبیعت بی‌همتای خودش هیولاهایی را پنهان کرده است.

باغ

باغ بومارزو از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

در قرن نوزدهم و بیستم توجه به سمت بومارزو، سرزمین هیولاها کم شد و درخت‌های آن بیش از حد رشد کرده و خزه‌ها اطراف مجسمه‌ها را پوشاندند؛ اما در سال ۱۹۴۸ هنرمندی به نام Salvador Dali فیلمی درباره طرح اول مجسمه‌ها و ساخت آن‌­ها در این باغ ارائه کرد که موجب تجلیل از وی شد. پس از آن باغ دوباره مورد بازسازی قرار گرفت و به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شد.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مطالب گردشگری “سفر به سرزمین قصه‌ها‌” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
اگر به فکر خرید چند تکه زیورآلات زنانه هستید و می‌خواهید با مد همگام باشید، کافی است به جدیدترین کلکسیون‌های برندهای مختلف دنیای مد سری بزنید و از بین آن‌ها انتخاب کنید.
استفاده از زیورآلات

استفاده از زیورآلات زنانه

زیورآلات زنانه از گوشواره‌های براق و زیبا گرفته تا یک کیف دستی کوچک یا کمربند، همان بخش‌هایی از تیپ زنانه شما به شمار می روند که شاید بیش از لباس‌ها مورد توجه قرار گیرند و دیده شوند، پس بهتر است باید و نبایدهای یک انتخاب درست را بر اساس مد بدانید.

اینکه کدام گردنبند زنانه را با کدام گوشواره ست کنید، یا کفش و کیف خود را چطور در کنار هم قرار دهید، نه تنها برای رفتن به یک مهمانی اهمیت دارد بلکه برای تیپ روزمره و یا استایل کاری شما هم مهم است.

نحوه انتخاب اکسسوری‌ها و زیورآلات زنانه می‌تواند به دیگران این پیام را منتقل کند که شما تا چه میزان به جزییات اهمیت می‌دهید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

خرید زیورآلات

زیورآلات زنانه و قوانین محدودیت استفاده از آن‌ها

هرچه در کشوی زیورآلات خودتان گذاشته‌اید را برای یک مهمانی کنار هم استفاده نکنید، قرار نیست در یک مهمانی هم گوشواره داشته باشید و هم چند دستبند و هم یک گردنبند بزرگ. اگر قرار است از زیورآلات درشت استفاده کنید، هیچ‌گاه هم زمان از سه یا چهار زیورآلات بیشتر را کنار هم نگذارید. باید زیورآلاتی را که در کنار هم به کار می‌برید به لحاظ یکی از فاکتورهای رنگ یا مدل و جنس آن با یکدیگر ست باشند.

یقه را زیر یک شال گردن بزرگ پنهان نکنید!

اگر یقه پالتو زنانه شما به اندازه کافی برای پوشاندن گردن، بزرگ و پهن است آن را با یک شال بزرگ نپوشانید. یادتان باشد دیگر نیازی به شال گردن یا اضافه کردن یک روسری بزرگ به یقه بزرگ پالتو ندارید. اگر می‌خواهید از گردنتان بیشتر در مقابل سرما محافظت کنید، یک پلیور یقه اسکی بپوشید یا از یک شال سبک‌تر استفاده کنید.

استایل زنانه

زیورآلات ظریف و کوچک را ست کنید

برخی معتقدند که استفاده از گردنبند و انگشتر و گوشواره در کنار دستبند ست کمی بی‌مزه است و هر بخش از اکسسوری‌ها باید کمی با یکدگیر تفاوت داشته باشد، اما کلیات آن با یکدیگر جور در آید، برعکس برخی دیگر هم معتقدند که حتما تمام زیورآلاتشان باید از یک ست کامل باشد. اما قاعده این است که اگر اکسسوری‌ها و زیورآلات شما ظریف و کوچک هستند بهتر است همه آن‌ها از یک ست باشند.

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “بهترین و راحت‌ترین زیورآلات مو” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
میانه شما با رنگ موی فانتزی چیست؟ آیا شما هم به سرتان زده که حداقل یک بار آن را امتحان کنید؟
رنگ موی فانتزی

رنگ مو فانتزی

امروزه رنگ کردن مو برای خانم‌ها جزئی جدا نشدنی از آرایش مو است. شاید در گذشته آرایش مو تمرکز بیشتری روی مدل‌های مختلف آن داشت. اما در حال حاضر رنگ کردن مو بخش بزرگ‌تری از مراحل آرایش مو را به خود اختصاص داده است. با توجه به طرفداران رو به رشد رنگ موها، زمان زیادی طول نمی‌کشد که کاملا بتوانیم ادعا کنید که مشاهده یک خانم با رنگ موی طبیعی و ذاتی بسیار نادر است؛ چراکه همین حالا هم، رنگ موی فانتزی طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

مو

تغییرات رنگ مو

مانند تغییراتی که در ابزارها و تکنیک‌های آرایشی صورت گرفته است، رنگ کردن مو نیز دچار تغییرات و دگرگونی‌های بزرگی شده است. از مواد و ترکیبات استفاده شده در رنگ موها گرفته تا تکنیک‌های پیشرفته رنگ کردن مو، همگی رشد چشمگیری داشته‌اند.

همین نکته نشان دهنده اهمیت رنگ مو در بین خانم‌هاست. شرکت‌های تولید کننده رنگ مو با توجه به سلیقه و تقاضای مشتریان خود اقدام به تولید رنگ موهای جدید و ترکیبات بهتری کرده‌اند و آرایشگران نیز هر روز در صدد آموزش‌ها و فراگیری تکنیک‌ها جدید برای رنگ کردن مو هستند.

رنگ موی فانتزی

به طور کلی می‌توان گفت اصطلاح رنگ موی فانتزی، به رنگ‌هایی گفته می‌‍شود که استفاده از آن‌ها برای مو همیشه نامتعارف به نظر رسیده است؛ چون از گذشته، ساختار رنگ موها بر پایه تن‌های طبیعی مو یعنی مشکی، قهوه‌ای و بلوند بوده است و شاید بتوان گفت قدیمی‌ترین رنگ موی فانتزی رنگ شرابی باشد که از تن‌های قرمز در ساختار آن استفاده شده است.

رنگ مو

محدودیت ها

همان طور که گفته شد|، استفاده از رنگ موی فانتزی کاملا به سلیقه افراد مربوط می‌شود اما دو نکته مهم در استفاده از رنگ موی فانتزی وجود دارد. اولین نکته این که اگر برای اولین بار است که از یک رنگ موی فانتزی استفاده می‌کنید، تقریبا می‌توان گفت که در حال انجام یک ریسک هستید. چون ممکن است رنگ انتخابی شما اصلا برای شما مناسب نباشد. توصیه می‌شود قبل از استفاده از یک رنگ فانتزی، مشابه آن را روی تصویر صورت خود که توسط اپلیکیشن‌های مربوطه، شبیه سازی می‌شود، تست کنید. از جمله این اپلیکیشن‌ها می توان به Hair Color Studio اشاره کرد.

نکته درم این است که استفاده از رنگ موی فانتزی برای هر مکانی مناسب نیست. به عنوان مثال اگر شاغل هستید و در محیطی کاملا رسمی فعالیت می‌کنید، شاید استفاده از  این نوع رنگ کامل، برای شما مناسب نباشد.

 

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “رنگ موی مناسب پوست و چهره شما” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
برای خانم‌ها به طور خاص، ساعت‌هایی تحت عنوان ساعت‌های مجلسی نیز تعریف شده است.
ساعت مچی زنانه

راهنمای خرید ساعت مچی زنانه ، موضوعی‌ست که در این مطلب قصد داریم تا به آن بپردازیم و شما را با نکات مهمی آشنا کنیم که باید هنگام خرید به آن دقت کنید.

اگر برای شما نیز پیش آمده است که به یک فروشگاه مراجعه کرده اما بعد از مدتی از خرید خود ناراضی بوده اید، تا انتها این مطلب ما را همراهی کنید تا با دانستن نکاتی که بیان می‌کنیم، یک انتخاب دقیق و حساب شده داشته باشید تا همیشه از انتخاب خود، احساس رضایت کنید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

ساعت

نیازهای خود را شناسایی کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه قبل از خرید، نیازهای خود را شناسایی کنید، یعنی اگر برای حضور در جلسات رسمی نیاز به یک ساعت مچی دارید، باید یک ساعت کلاسیک خریداری و یا اگر برای ورزش نیاز به یک ساعت دارید، از ساعت‌های ورزشی خرید کنید.
اما جدای از این‌ها باید به ویژگی خود ساعت‌ها نیز دقت کنید، به طور مثال ساعت‌های چند موتوره، به استایل شما جنبه لاکچری‌تری می‌دهد اما در عوض باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.
یا اگر معمولا شیشه ساعتتان آسیب می‌بینید، بهتر از ساعت‌هایی با شیشه مقاوم‌تر استفاده کنید تا رضایت شما را بیشتر جلب نماید. به طور کلی یک نیاز سنجی دقیق می‌تواند بسیار مفید باشد.

استایل زنانه

هنگام خرید ساعت‌های برند، به این نکات دقت کنید:

خرید از برندهای معتبر، همیشه بسیار گران خواهد بود در حالی که کیفیت بالایی نیز دارند. برای خرید از ساعت‌های برند، بهتر است به نمایندگی آن‌ها مراجعه کنید و نکات زیر را رعایت کنید تا در عوض پرداخت هزینه یک ساعت اورجینال، با یک ساعت فیک مواجه نشوید.

  • حتما شماره سریال ساعت مورد نظر خود را یادداشت کرده و در سایت یا نمایندگی‌های معتبر آن برند، شماره سریال را چک کنید.
  • خوب است بدانید برندهای معروف، ساعت خود را تا دو سال گارانتی می‌کنند.
  • اگر می‌خواهید از اصل بودن ساعت اطمینان داشته باشید بدانید که حداقل دو بار نام برند روی قسمت‌های مختلف ساعت حک می‌شود.
  • کارت گارانتی و فاکتور خرید را از فروشنده طلب کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از برندها در ایران نماینگی ندارند و ساعت‌ها در صورت اصل بودن قطعا به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند؛ پس قاعدتا هر اتفاقی برای ساعت شما بیفتد، پای خودتان تمام می‌شود.

ساعت لاکچری

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
برای صاف کردن موهای خود، هر بار به آرایشگاه و یا اتو مو نیاز پیدا می‌کنید؟ ما با سشوار به شما یاد می‌دهیم تا از این بابت، مستقل شوید!
سشوار زدن مو

سشوار کردن آسان مو

آیا شما هم می‌خواهید بدانید چگونه موهای صاف یا فرفری را سریع‌تر خشک و بهترین نتیجه را دریافت کنید؟ برخلاف تصور اکثریت، سشوار کردن مو چندان هم سخت نیست و فقط باید نکاتی را در نظر بگیرید. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

سشوار

سشوار کردن موهای صاف

ابزار مناسب را بردارید:

سشوار مناسب:

سارا پوتمپا استایلیست نیویورکی می‌گوید: حداقل به دنبال ۱۸۰۰ وات و تنظیمات گرما و هوای متعدد باشید. گرمای متوسط ​​برای خشک کردن مو بهتر است. گرمای زیاد شکل موهای شما را دستکاری می‌کند و به آن شکل می‌دهد.

نازل یا سری سشوار:

از این کار صرف نظر نکنید. این یک ظاهر صاف را به دنبال خواهد داشت و از نزدیک شدن بیش از حد موها به گرما جلوگیری می‌کند.

برس گرد:

رشته‌های مو را جدا کنید، قسمت‌های انتهایی را بکشید یا با این ابزار موج ایجاد کنید. نکته صرفه‌جویی در زمان: هرچه سطح یک برس بزرگ‌‎تر باشد، زمان خشک شدن سریع‌تر می‌شود.

گیره مو:

این لایه‌ها را به صورت جداگانه و آسان مدیریت می‌کند و از آسیب‌های ناشی از چند بار سشوار کردن مو جلوگیری می‌کند.

سشوار زدن

محصولات خود را انتخاب کنید

موس

اگر می‌خواهید ضخامت به موهایتان ببخشید موس مو را روی رشته‌های نمناک مو بزنید.

کرم یا ماسک مو

برای صاف و نرم کردن موهای خشک یا آسیب دیده، قبل و بعد از مدل دادن به مو حتما از کرم یا ماسک موی مناسب موهایتان استفاده کنید.

اسپری مو

برای افزودن ماندگاری به مدلی که به موهایتان داده اید، از اسپری مو ضد رطوبت روی ریشه‌های تقریبا خشک و یا بعد از خشک شدن کامل استفاده کنید.

صاف کردن مو

موهای صاف، قدم اول: خشک کردن اولیه و بخش‌بندی کردن

  • بعد از خشک کردن موهای مرطوب، سشوار خود را روی حرارت متوسط ​​و سرعت هوای مناسب قرار دهید. موهای خود را تا ۸۰ درصد خشک کنید.
  • موهای بالای سر خود را جمع کنید و با کلیپس آن را نگه دارید. با استفاده از گرمای بیشتر، لایه‌های زیرین را با برس خشک کنید. برای کمک به صاف کردن مو و ایجاد درخشش، سر سشوار را به سمت پایین قرار دهید.

قدم دوم: خشک کردن لایه های بالای مو

  • کلیپس را برداشته و از آن برای نگه داشتن لایه‌های پایین و دور آن استفاده کنید. بپیچید و کلیپس بزنید مدل خرگوشی یا خیلی شل مدل دم اسبی نگه دارید تا ظاهری مرتب پیدا کنید.
  • بخش بالا را خشک کنید. برای اضافه کردن حجم، ریشه‌ها را هدف قرار داده سپس به سمت انتهای مو بیایید، با استفاده از برس گرد، موها را به سمت جلو و بیرون بکشید.

قدم سوم: شکل پایانی

  • کلیپس را بردارید. همه موها را به عقب بکشید. موهای خشک اطراف پیشانی را تقسیم کنید.
  • برای گرد کردن انتهای مو، آنها را با یک برس گرد بپیچانید، با حرارت زیاد سشوار و با هوای سرد تنظیم کنید. برای صاف کردن انتهای مو، برس را بکشید در حالی که خشک شدند هر وقت با هوای گرم کارتان به پایان رسید، از هوای سرد سشوار روی موها و از کرم ضد وز برای از بین بردن موهای وز شده یا اسپری مو استفاده کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “بهترین و راحت‌ترین زیورآلات مو” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
دئودورانت نوعی اسپری مایع است که برای خوشبو کردن بدن و یا یک مکان خاص استفاده می‌شود.
تفاوت دئودورانت

دئودورانت چیست؟

معمولا بدن انسان در طول روز و به ویژه در فصل تابستان و گرما تعریق زیادی دارد که باعث ایجاد بوی بد بدن می‌شود. دلیل این بوی بد سوار شدن باکتری‌ها بر روی تعریق بدن است. انسان‌ها برای از بین بردن بوی بد و یا بوی عرق از محصولات مختلفی استفاده می‌کنند. این محصولات می‌تواند انواع عطر و یا دئودورانت‌ باشد. محصولات ضد عرق هم در این میان جای خود را باز کرده‌اند و مورد استفاده روزانه اکثریت افراد هستند. اما تفاوت دئودورانت‌ با عطر چیست؟ با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

دئودورانت

اسپری دئودورانت چیست؟

دئودورانت نوعی محصول است که برای کنترل بوی بد ناشی از عرق بدن به کار می‌رود. تجارت این محصول در جهان از پرسودترین تجارت‌ها است و سالانه ۱۸ میلیارد دلار از این محصول در جهان به فروش می‌رسد. لازم است نکاتی را درباره این نوع اسپری، نحوه انتخاب صحیح و استفاده از این محصولات بدانید.

ترکیبات موجود در ضد تعریق و دئودورانت چیست؟

بیشتر این محصولات بر اساس الکل هستند چون نقش حلال را دارد. نمک‌های آلومینیوم با اثر ضد تعریق مهم‌ترین نقش را در ضد تعریق ایفا می‌کنند. مواد ضد باکتری و خوشبو کننده و مواد مراقبت‌ کننده از پوست ترکیبات دیگری هستند که در هر دو محصول یافت می‌شوند. دئودورانت از ۱۵-۶% روغن‌های معطر محلول در الکل ساخته شده است، بنابراین هنگامی که روی بدن اسپری می‌شود، به عنوان ضد عرق کار می‌کنند، اما چون حاوی درصد بسیار کمی از روغن‌های معطرند در صورتی‌ که روی لباس اسپری شوند، اثری ندارند.

با این حال ضد عرق‌ها تنها یک نوع از این محصولات اند که برای جلوگیری از عرق ‌کردن استفاده می‌شوند. معمولا ضد عرق‌ها به زیر بغل اسپری می‌شود ولی دئودورانت‌ها را می‌توان در سایر نقاط بدن نیز استفاده کرد.
اسپری

تفاوت دئودورانت با عطر چیست؟

بسیاری از افراد تفاوت دئودورانت با عطر را نمی‌دانند و معمولا آن‌ها را به جای هم به کار می‌برند.
با این حال، اگرچه این دو محصول هر دو مایعاتی خوشبو هستند و برای هدف مشترکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ترکیب و طول عمر کاملا متفاوتی دارند.

  • عطر دارای درصد بالاتری از روغن‌های معطر محلول در الکل است. (۲۵-۱۵% در مقایسه با ۱۵-۶%)
  • عطرها ماندگاری بیشتری دارند.
  • دئودورانت به عنوان پوششی برای جلوگیری از بوی بد بدن بکار می‌رود و به طور مستقیم روی بدن استفاده می‌شود، به خصوص در زیر بغل. عطرها روی لباس و برخی از قسمت‌های بدن مانند پشت گردن، گوش‌ها، مچ دست‌ها و غیره استفاده می‌شوند. به طور کلی به دلیل غلظت بالاتر روغن‌های معطر، عطرها گران‌ترند.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “راه های افزایش ماندگاری عطر” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
لباس محلی لری، لباس زیبای محلی مناطق لر نشین کشور ایران است که زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. 
لباس محلی

لباس لری و بختیاری

جغرافیا، فرهنگ و هم‌زیستی مردم لر زبان با طبیعت، از عوامل مهم و تعیین کننده لباس‌های محلی مردم این مرز و بوم است. لباس محلی لری بر اساس ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیم‌های متفاوت، دارای انواع متفاوتی است و به صورت کلی اگر بخواهیم آن را دسته‌بندی کنیم، به انواع لباس محلی لری فیلی، لباس محلی بختیاری تقسیم بندی کرد. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

لباس محلی لری فیلی

به لباس لر‌های مناطق لرستان، همدان و ایلام گفته می‌شود. لباس‌های این مناطق دارای اجزایی است که به اختصار به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

سرپوش زنان لری فیلی

۱. بون زالفی: به کلاهی کوچک گفته می‌شود که به صورت رنگی بافته شده و با سکه‌های قدیمی تزیین می‌شود.

۲. لچک یا گلونی: نوعی سربند است که از پارچه ابریشمی رنگین تهیه و برای خانم‌ها استفاده می‌شود. گلونی از کلمه گلبندی گرفته شده است.
۳. سربند: پارچه چهارگوشی است که به دور سر، به صورت عمامه و یا به دور کلاه می‌پیچند. امروزه از چفیه که نوعی سربند است برای این کار استفاده می‌شود.
لرستان

تن پوش زنانه فیلی

۱. کراس: پیراهنی بلند است که از شانه تا مچ پا کشیده می‌شود و دارای آستین بلند است.
۲. کوقلنجا:‌ نیم تنه‌ای از پارچه‌های زری و یا مخمل زیباست که روی پیراهن‌های بلند خود می‌پوشند.

سرپوش مردان لری فیلی

۱. کلاه نمدی: کلاهی برای استفاده مردان است. این کلاه به دو شکل استوانه‌ای و مخروطی عرضه می‌شود.

تن پوش مردانه

۱. چوخا: بالاپوشی است که در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع بالاپوش بافته شده با پشم گوسفند است و آستین آن کوتاه است.
۲. پاپوش: شلواری مانند شلوار جافی مردان است با این تفاوت که دارای جنس‌هایی نرم‌تر و لطیف‌تر و پاچه‌ای باز‌تر و راحت‌تر نسبت به شلوار کردی دارد.
۳. کلاش: کفشی‌ست که با نخ ابریشم دوخته می‌شود و دارای کفی است. این نوع کفش برای مردان کلاش و برای زنان آژ نام گرفته است.

لباس محلی لری بختیاری

لر‌های بختیاری به عشایر بختیاری گفته می‌شود که قلمرو آن‌ها غرب اصفهان، شرق لرستان و شرق، شمال شرق و جنوب شرق خوزستان است.
بختیاری

 سرپوش لباس محلی مردان بختیاری

کلاه خسروی:‌ کلاهی سیاه رنگ است که در گذشته نوع سفید رنگ آن نیز استفاده می‌شد و از هر طرفی می‌تواند روی سر قرار گیرد. جنس این کلاه پشمی است . این کلاه در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک عرضه می‌شود که دو نمونه اول معروف به کلاه خسروی است. کلاه خسروی تنها نماد بزرگی است.

تن پوش مردانه بختیاری

چوقا یا چوخا: نوعی بالاپوش یا ردا است که از پشم گوسفند بافته شده و نقش‌های موجود روی آن حاوی خطوط سیاه و سفید است که در آن خطوط سیاه از بالا به پایین و خطوط سفید از پایین به بالا و به موازات هم بافته شده‌اند. ترکیب رنگ‌های این خطوط سیاه وسفید، کرم و سرمه‌ای، کرم و آبی و کرم و قهوه‌ای است. بلندی این لباس تا زیر زانو‌ها بوده و دارای آستینی کوتاه است که می‌تواند به جای جیب نیز مورد استفاده قرار گیرد.
چوقا
بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “انواع یقه‌ لباس زنانه که نمی‌شناسید” را مطالعه کنید.
  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
عینک‌های آفتابی علاوه بر محافظت از چشم‌ها، اگر مشخصات یک عینک اصل را نداشته باشند، ممکن است به چشم‌ها آسیب برسانند.
عینک آفتابی اصل

روش تشخیص عینک اصل از تقلبی

نکته بسیار مهم در زمان خرید عینک‌های آفتابی، دانستن روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی‌ست. زیرا برای داشتن استایل زیباتر، شما کافی‌ست فریم مناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید، اما برای مراقبت از چشم‌هایتان باید عینکی را انتخاب کنید که عدسی مناسبی برای دفع اشعه uv خورشید داشته باشد. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

عینک آفتابی

ساده‌ترین راه خرید از فروشگاه یا سایت‌های معتبر:

اولین نکته‌ای که باید برای خرید یک عینک آفتابی اصل رعایت کنید، مراجعه به یک فروشگاه معتبر حضوری یا آنلاین است. شما با خرید از چنین فروشگاه‌هایی، خیالتان از بابت اصل بودن محصول تا حدودی راحت خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که اجناسی که تخفیف زیادی دارند، معمولا نقصی دارند و باید به طور دقیق‌تر آن را بررسی کرد. عینک‌های اصلی  وزن بسیار کمی دارند و زمان استفاده از آن احساس راحتی خاصی دارید که با هیچ عینک فیکی آن را تجربه نخواهید کرد.

فروشگاه‌های آنلاین این مزیت را دارند که قبل از خرید نظرات کاربران را در خصوص آن محصول بدانند، البته بهتر است که تمام نظرات را بخوانید و سپس جمع بندی کنید.

عینک فیک

جا عینکی و جعبه عینک

برندهایی که عینک‌های با کیفیتی تولید می‌کنند همیشه به بسته‌بندی و نوع قاب توجه زیادی می‌کنند تا در حین جا به جایی، صدمه ای وارد نشود. همچنین برای یک عینک آفتابی اصل داشتن یک قاب زیبا و شکیل بسیار مهم است.
بنابراین می‌توانید با درخواستی از فروشنده، نگاهی به قاب عینک بیاندازید. عینک‌های اصلی دارای قاب‌هایی مستحکم و شکیل اند. لوگو شرکت سازنده عینک روی قاب نیز خودنمایی می‌کند.

عینک اصل

یک تست ساده برای پولاریزه بودن یا نبودن عینک:

پولاریزه بودن عینکتان درست زمانی به شما کمک خواهد کرد که خورشید با شدت بسیار زیادی به سطح زمین می‌تابد و با این قابلیت قادر خواهید تا دید بهتری در چنین مواقعی داشته باشید. همچنین قابلیت پولاریزه عینک‌های آفتابی برای رانندگی یا گردش در روزهای برفی بسیار لازم است.
برای اینکه از این این قابلیت مطمئن شوید، می‌توانید تست‌های زیر را انجام دهید:

  • آزمایش با صفحه موبایل: امروزه موبایل‌های لمسی در دسترس همگان است و یکی از روش‌های آزمایش به کمک این ابزار را می‌توانید با افزایش نور صفحه نمایش گوشی انجام دهید.
    به طوری که نور صفحه نمایش را افزایش داده، سپس لنزهای عینک را مقابل آن قرار داده و با زاویه ۶۰ درجه لنزها را بچرخانید. اگر رنگ لنزها تیره‌تر شد یا شاهد تغییر رنگ در عدسی عینک بودید، عینک شما قابلیت پولاریزه را دارد.
  • آزمایش با استفاده از یک سطح نورانی:
    در این آزمایش باید به وسیله عینک به یک سطح نورانی نگاه و یک لامپ روشن کنید و عینک را با فاصله ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از چشم‌ها در مقابل آن قرار دهید به طوری که فقط لامپ در عدسی عینک دیده شود، سپس عینک را با زاویه ۶۰ درجه بچرخانید، در این حالت اگر عینک پلاریزه باشد، انعکاس نور از سطح براق، کم شده و حذف می‌شود.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “بهترین عینک آفتابی” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
پولو شرت لباسی است که در عین سادگی همیشه به روز است.
پولو شرت بپوشیم

پولو شرت مردانه

شما می‌توانید با این لباس که به عنوان جانشینی کلاسیک‌تر برای تی‌شرت‌ها متداول در نظر گرفته می‌شود، به راحتی تنها با اضافه کردن چند تکه لباس یا اکسسوری به آن، استایلی رسمی یا غیررسمی داشته باشید. پولو شرت با داشتن یقه‌ای منحصر به فرد، دکمه و پارچه‌ای چشمگیر یکی از آن لباس‌هایی است که می‌توانید آن را برای هر موقعیتی بپوشید. فرقی نمی‌کند که دمای هوا بالا برود یا جیوه درون دماسنج پایین بیاید، ما در این مقاله بهترین روش‌ها را برای اینکه چگونه پولو شرت بپوشیم ، گردآوری کرده‌ایم. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

پولو شرت

پولو شرت آستین بلند

اگرچه پولو شرت در ماه‌های گرم سال بیشتر دیده می‌شود اما بدان معنی نیست که این لباس فقط مختص به فصل تابستان است. هنگامی که دمای هوا پایین می‌آید، پولو شرت آستین بلند، به نظر عالی خواهد رسید و شما می‌توانید آن را به روش‌های متفاوتی بپوشید. برای داشتن ظاهری غیررسمی، آن را با شلوار کتان، یک جفت کتانی و کت چرم ست کنید، این استایل ترکیبی همیشه به روز است که همه آقایان با آن معرکه به نظر خواهند رسید.

پولو شرت آستین کوتاه

برای اینکه عضله‌های بازوی خود را به روشی شیک و جذاب نشان دهید، پولو شرت آستین کوتاه بپوشید. دیزاین کلاسیک پشت این لباس، همیشه به روز است و در ترکیب با شلوار جین، کتان یا حتی شلوار پارچه‌ای، عالی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید آن را با کت و کفش راحتی بپوشید یا تیپ خود را با پوشیدن یک جفت کفش کتانی و شلوار جین راحت و غیررسمی نگه دارید. همچنین می‌توانید این لباس شیک را به روش‌ها بسیاری بپوشید، تنها چیزی که شما نیاز دارید کمی اعتماد به نفس است و دیگر استایل شما کامل می‌شود.

تی‌شرت

پولو شرت و شلوار ورزشی

استایل خود را با پولو شرت و شلوار ورزشی زیبا و راحت نگه دارید. نیمه بالایی شیک لباس با دکمه‌های راحت کاملا به استایل شما حال و هوایی غیررسمی می‌دهد. ظاهر خود را با یک جفت کتانی بنددار ساده، کلاه نقاب‌دار و کیف ورزشی کامل کنید. برای جلوگیری از شلخته به نظر رسیدن، اطمینان حاصل کنید که لباس‌هایتان اندازه شما و تمیز اند، میان داشتن تیپی ورزشی و شلخته تنها مرز باریکی وجود دارد.

استایل مردانه

استایل غیررسمی

پولو شرت انتخابی ایده‌آل برای موقعیت‌های غیررسمی است. آن‌ها هنگامی که با شلوار جین، ورزشی یا شلوارک ست می‌شوند، عالی به نظر می‌رسند. شما همچنین برای انتخاب استایل گزینه‌های زیادی پیشرو دارید، مانند کفش راحتی، کتانی، کفش کالج و کفش تابستانه برای داشتن حال و هوایی ساحلی و راحت.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “آشنایی با انواع تی‌شرت مردانه” را مطالعه کنید.

  • narges nazif
  • ۰
  • ۰
چه رنگی را با چه رنگی ست کنیم؟ این اولین سوالی است که وقتی نگاهی به کمد لباس‌هایمان می‌اندازیم از خودمان می‌پرسیم!
ست کردن رنگ‌ها

ست کردن رنگهای محبوب

ست کردن رنگ‌ها با هم می‌تواند یک تکه لباس معمولی را تبدیل به یک ست فوق‌العاده کند و یا برعکس سبک شما را کاملا به هم بریزد. اینکه کمی از تجربه رنگ‌های جدید مضطرب شوید و ترجیح دهید در ست لباس خود از رنگ‌های همیشگی استفاده کنید، چندان غیرعادی نیست، اما اگر تصمیم دارید با استایل‌تان تجربه‌های تازه داشته باشید، با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

ست کردن لباس

ست زرد و سبز، تازه و تابستانی

اگر نمی‌دانید چه رنگی با مانتو سبز می‌آید، این ست ۲۰۱۸ مخصوص خود شماست. جسور باشید آن را با زرد ست کنید. این ترکیب رنگی حس تازگی را القا می‌کند چیزی که در تابستان بیش از همه به آن نیاز دارید.

اگر رنگ پوست شما تیره است سراغ ست کردن رنگ سبز تیره با خردلی یا خاکی بروید و اگر پوست روشن دارید یک سبز روشن را با زرد براق و خیره‌کننده ست کنید.

این ست به اندازه کافی چشمگیر و خاص است پس اگر مانتو یا هر بخش دیگر از لباس شما طرح‌دار است، سایر تکه‌ها را حتما ساده نگه دارید و یا یک ست کاملا ساده و بدون طرح سبز و زرد بزنید.

رنگ لباس

ست آبی و صورتی ملایم و پاستلی

هیچ ترکیبی مثل رنگ‌های ملایم و پاستلی خبر از رسیدن فصل گرم نمی‌دهد! پس اگر دوست دارید یک مانتو صورتی ملایم انتخاب کنید اما نمی‌دانید آن را با چه رنگی ست کنید، بی‌هیچ نگرانی یک شال آبی پاستلی انتخاب کرده و با آن بپوشید.

برای ست کردن مانتو صورتی روشن خودتان می‌توانید سراغ یک شلوار جین تابستانی با رنگ آبی روشن بروید و در آخر ست خود را با کفش سفید کامل کنید.

ترکیب صورتی و آبی پاستلی را هم در استایل روزمره می‌توانید به کار ببرید و هر در یک ست بلوز و دامن برای استایل مهمانی.

رنگ لباس

ست آبی و قرمز، جسور و همیشگی

جذاب بدون آنکه نیاز داشته باشید تلاش کنید! این ویژگی خاص ست قرمز و آبی است، یک ست خاص فرانسوی!

یک مانتو یا کت تک زرشکی یا قرمز دارید و می‌خواهید بدانید آن را با چه رنگی ست کنید؟ پاسخ ساده است، جین آبی خام یا همان بدون سنگ شور و یک شال سرمه‌ای جذاب. زیر مانتو، یک تی شرت سفید بپوشید. یا زیر مانتو آبی خودتان از یک تاپ قرمز و روشن استفاده کنید.

از کلاسیک‌ترین استایل‌های فرانسوی، برای این تیپ تابستانی و همیشگی ایده بگیرید.

ست آبی و قرمز

ست آبی کاربنی و فیروزه‌ای، یک ترکیب قدرتمند

نحوه ست کردن رنگ ها با هم می‌تواند حس و حالا شما را به تصویر بکشد، ترکیب آبی کاربنی و فیروزه‌ای، نشان دهنده یک شخصیت قوی، خیره‌کننده و منحصربه فرد است.

ویژگی مثبت این ترکیب آن است که هم با اکسسوری‌های نقره‌ای و هم طلایی رنگ جور می‌شود. بلوز و شلوار یا یک پیراهن مجلسی آبی کاربنی با کفش‌های پاشنه بلند فیروزه‌ای می‌تواند یک ست مهمانی زیبا برای هر فصلی باشد.

ست آبی کاربنی و فیروزه‌ای

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر “ست مانتو رنگ سفید” را مطالعه کنید.

  • narges nazif